Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 2e hands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 2e hands

    Toen 3 maand na de lancering er een aantal 300D's op het koopjesforum verschenen, was er ineens een thread die de kwaliteit van dat toestel in twijfel trok. Vele Canonians fronsten toen de wenkbrauwen.

    Welnu...





    Dit is geen Nikon-bashing! (Alhoewel, ik zet de Phille nekeer graag op zijn paard hee Phille? )

    Neen, enkel maar om aan te tonen dat Bredero gelijk had. Maar kom, we zijn terug in balans!



    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Originally posted by Jochen
    Toen 3 maand na de lancering er een aantal 300D's op het koopjesforum verschenen, verscheen er een thread die de kwaliteit van dat toestel in twijfel trok. Vele Canonians fronsten toen de wenkbrauwen.

    Welnu...





    Dit is geen Nikon-bashing! (Alhoewel, ik zet de Phille nekeer graag op zijn paard hee Phille? )

    Neen, enkel maar om aan te tonen dat Bredero gelijk had. Maar kom, we zijn terug in balans!




    Jochen, canon is nog altijd voor hoor, als je ziet dat Nikon nu pas een antwoord heeft op de 300d, dat zegt genoeg. Net hetzelfde met de 1d/ d2h en 1dmkII. Technologisch hinken ze altijd wat achterop (ongeveer een jaartje zeker??). En dan een paar dingen verbeteren (die de concurrentie misschien wel bewus ingebouwd had). Nikon is nu eenmaal een conservatiever merk. Wat dan wel weer hun inruilwaardes ten goede komt.
    En de horrorverhalen van:
    front and backfocus, leveringen en service perikelen, gaan ze ook niet aan onstsnappen hoor! Let op mijn woorden.

    Comment


    • #3
      Awel mannen , zal ik u eens iets zeggen, ik als "Nikonian' heb dit weekend foto's gemaakt met nen D30 en een 135mm f2 lens, 1 ding is mij duidelijk geworden, it's not the cam, it's the lens that makes the difference, zeker in slechte lichtomstandigheden zoals toen op een concertje. mijnen D100 hou ik nog 10 jaar, al komen er zoveel snellere en betere, da heb ik toch allemaal niet nodig, misschien koop ik mij nog wel nen D30, tof camerake

      Comment


      • #4
        Ook bij lenzen zit Canon wat voor, hee Wes?

        Maar zoals gezegd; ik wil niet gaan bashen. Nikon is óók superkwaliteit. Het was er me gewoon om te doen wat perspectief te brengen.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jochen
          Ook bij lenzen zit Canon wat voor, hee Wes?
          Hier denk ik dat ge verkeerd zijt, maar swat, ik ga hier geen oude koeien uit de gracht halen, heb hier BTW nog ne mail in mijne inbox van ne (pro)canongebruiker/conaisseur die ik liever niet publiceer, maar waar wel veel instaat...(nu zijt ge nieuwsgierig Hè)

          Btw ik heb zelf geen Nikon lenzen, buiten de 50mm, dus 'who am I...'

          Comment


          • #6
            @Jochen :

            - link 1 : nieuw toestel, dubbele bestelling.
            - link 2 : nieuw toestel, ongebruikt, samenaankoop
            - link 3 : wil enkel de kitlens, niet de body

            @Wesley : tofcammeke hee, diene D30. Heb mij der ook pas terug ene aangeschaft.

            Comment


            • #7
              Sinds wanneer is het 2de hands aanbod van een nieuw model een maatstaf voor de kwaliteit ervan?
              En het is met elk toestel wel iets. Dat is ook het hele concept. Als je een toestel hebt waar er werkelijk niets op aan te merken is, dan koop je toch geen nieuwe meer.

              Canon en Nikon hebben beiden stevige troeven in handen, zowel qua bodies en lenzen. Door historische omzwervingen zijn wij Nikonians geworden (ik zou zelfs graag beiden zijn, maar ja glasserviezen kosten handen vol eurootjes ). Het heeft bij ons niet veel gescholen of het was een Fuji S2Pro geworden, dus zo stevig ben ik ook niet verknocht aan die Nikon badge.

              Ik verlang echter wel terug naar het pre-tech tijdperk, want toen kon je als fabrikant jaren vooruit zijn op je tijd, nu is dat maximaal nog een half jaarke.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tom
                @Jochen :

                - link 1 : nieuw toestel, dubbele bestelling.
                - link 2 : nieuw toestel, ongebruikt, samenaankoop
                - link 3 : wil enkel de kitlens, niet de body

                @Wesley : tofcammeke hee, diene D30. Heb mij der ook pas terug ene aangeschaft.
                Tom,

                Dat weet ik ook wel. Bij die 300D's toen waren het ook soortgelijke scenario's hoor. Nogmaals; bedoeling was wat perspectief te scheppen. Bedoeling was aan te tonen dat die toenmalige 300D "koopjes" niet abnormaal waren, en dat dit soort koopjes zich ook kan voordoen bij andere nieuwe modellen.

                Zoals "Spacemanbow" het zo mooi zegt: "Sinds wanneer is het 2de hands aanbod van een nieuw model een maatstaf voor de kwaliteit ervan?" Toenertijd dachten de Canonians er hier hetzelfde over...
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Jochen,
                  misschien had (met nadruk op had) Canon voorsprong in lenzen, maar nu met de komst van APS-DSLR's is dat helemaal niet het geval.

                  - Geen 12-24 verkrijgbaar bij Canon
                  - Canonians moeten het stellen met een 28-135 IS (wat een fantastische lens is ff, maar nu slechts een 45-210 equivalent op een 10D of 300D geeft, wat ik toch niet fantastisch vind), Nikonians hebben de keus tussen een 24-85 f/2.8-4 of een 24-120 VR (wat veel universeel inzetbaarder is in digitaal)
                  - EOS 300D fans moeten het stellen met een 18-55 kitje, 10D moeten een half maandloon betalen voor een 17-40 (is dan nog maar 28-70 eq.), Nikon-fans hebben de nieuwe 18-70 ter beschikking. Wil ik nog even doorgaan?

                  Canon fans hebben alleen echte keus in lenzen als ze blijven fotograferen op film of als ze zich een 1Ds aanschaffen. Dan (en alleen dán) hebben ze een uitgebreide waaier aan universeel inzetbare lenzen...

                  Toegegeven, de nieuwe 28-300 L IS USM en de 70-300 DO (wanneer zal die eindelijk op het grote publiek losgelaten worden?) zijn wel heel verleidelijk, maar het blijft wachten op een EF-s 18-105 IS USM (waarvan ik de prijs niet durf voorspellen)...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Jochen, weet ik ook wel

                    Beiden zullen wel goede EN slechte kanten hebben.
                    Zoals ik het zie komt er dit jaar ZEKER een 10D opvolger en bij Nikon zullen ze, denk ik, ook nog wel iets uit hun hoge hoed toveren om daar tegenover te zetten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze op de D70 kunnen blijven 'teren' zoals ze met de D100 hebben gedaan.

                    Feit is wel dat wij, als consumers van hun apparatuur, daar de vruchten van plukken want gezien de prijzen nu (tov van 3 jaar geleden) wordt het blijkbaar alleen maar beterkoop.

                    Comment


                    • #11
                      @Marcfoto : mss komt Canon vanaf nu alleen nog meer met 1.3 sized cropfactors ? Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Dan hoeven ze geen supergroothoeken meer te maken hee ?

                      Mij maakt het niet uit, ik ben een tele man, met een occassioneel groothoekje. Voor dat occasionele koop ik me wel een fisheye. Of een Sigma 12-24.

                      Comment


                      • #12
                        @MarcFoto,

                        In wide angle heeft Nikon inderdaad betere opties, al is er inderdaad de dure 17-40 (750€) en het EF-s kitlensje.

                        Maar da's maar een aspect. Vergeet je de rest niet? In tele heeft Canon de meeste keuze. Ook zitten ze het verste met nieuwe technologiën hee?

                        Grofweg: 2/3 voor Canon, 1/3 voor Nikon.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          Yipayee, hier gaan we weer voor een rondje Canonian/Nikonian!
                          Het gaat er niet om wie de grootste, de dikste of de snelste heeft, maar hoe je em gebruikt.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by spacemanbow
                            Yipayee, hier gaan we weer voor een rondje Canonian/Nikonian!
                            Het gaat er niet om wie de grootste, de dikste of de snelste heeft, maar hoe je em gebruikt.


                            Maar als je nu een kleine smalle trage hebt en je weet niet hoe hem te gebruiken wat doe je dan

                            PS: marcfoto beter nog eens goed naar de canonlens lijn kijken hoor want je maakt vergelijkingen die niet opgaan en je vergeet sommige mogelijkheden.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by wesley
                              mijnen D100 hou ik nog 10 jaar, al komen er zoveel snellere en betere, da heb ik toch allemaal niet nodig, misschien koop ik mij nog wel nen D30, tof camerake
                              Of ik m'n D100 ooit zal wegdoen dat weet ik niet maar ik ben er in elk geval ook erg tevreden van.Sneller hoeft voor mij ook niet.Een grotere JPEG-buffer heb ik niet nodig want ik vind het zonde de uitstekende RAW-mogelijkheden niet te gebruiken.Maar dat is mijn persoonlijke mening en gebruik.De afwerking en de RAW-fotookes van een D100 mogen er zijn.

                              Gisteren las ik in een topic hier op BD dat de D70 niet enkele betere kwaliteitsfoto's geeft maar ook een betere afwerking heeft en dit voor de helft van de prijs!!Word eens wakker.Sinterklaas bestaat spijtig genoeg niet,ook niet bij Nikon.

                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X