Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon A80 of S50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon A80 of S50

    Bestes,

    Aangezien ik hier nieuw ben weet ik niet of dit de juiste vraag in het juiste forum is, indien niet zal ik het wel zien zeker he

    Ik denk dat jullie waarschijnlijk honderden van die vragen krijgen, maar ik wil het toch eens proberen. Ik zou namelijk voor mijn verjaardag een nieuwe digitale camera willen kopen. Na weken het internet te hebben afgeschuimd is mijn oog gevallen op volgende toestellen. Oh ja, ik zal best ook even zeggen wat mijn eisen zijn he Wel ik zoek een compacte camera (en met compact bedoel ik niet piepklein, maar wel klein genoeg om in een handtas of binnenzak te steken), die standaard kan zoomen (je weet wel om zowel gebouwen, als landschappen, als personen te fotograferen) en ook actiefoto's (spelende kinderen, vuurwerk, e.d.) zonder problemen kan schieten. Aangezien ik nog een amateur (eigenlijk bijna leek) ben moet hij vooringestelde programma's hebben, maar ik zou graag toch ook een paar manuele instellingen kunnen doen, zodat ik gaandeweg kan beginnen spelen he

    Dus volgende toestellen lijken mij zeer degelijk:
    Canon powershot A80
    Canon powershot S50
    Sony Cyberschot DSC-V1
    Sony Cybershot P10
    Canon Ixus 500

    Van deze vind ik de S50 eigenlijk op het zicht de beste, maar spreek gerust tegen. En mochten jullie nog andere suggesties hebben, laat maar komen.

    Alvast bedankt
    Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

  • #2
    niemand?
    Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

    Comment


    • #3
      volgens mij heb ge in uw hart al de keuze gemaakt. En die S50 daar ga je geen spijt van hebben. Is veruit de beste van de hier opgesomde toestellen.
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

      Comment


      • #4
        De reacties op dit forum zijn meestal maar pover als het over de types van toestellen gaat die je daar opgesomd hebt. Ik heb vroeger ook al eens zo'n vraag gesteld, maar veel reacties heb ik niet gekregen... ze hebben het hier enkel over digitale spiegelreflexcamera's als je 't mij vraagt!

        Soit, ik heb vorige week een S50 gekocht omdat die mij het interessantste leek, omdat je een waaier aan instelmogelijkheden hebt (van point&shoot tot volledig manueel) en ook omdat hij goeie resultaten gaf op de reviewsites. Ik denk dat de manuele instelmogelijkheden uitgebreider zijn dan die van de IXUS modellen. Ik heb hem nog maar pas, dus ik kan nog niet heel veel zeggen over de prestaties. De weinige foto's die ik al getrokken heb, zijn zeer goed. Mooie kleuren, scherp, ... niet te klagen! De camera voelt robuust aan omdat hij van metaal is (zeker als je met de A80 vergelijkt), maar hij is dan ook iets zwaarder (al valt dat wel mee vind ik). Hij is niet piepklein zoals sommige modellen, maar eerder tussenin en pas zeker in de zak van je jas. De S50 is de laatste tijd ook al sterk gedaald in prijs (rond de 500 Euro nu), dus dat valt ook wel mee. Een pluspunt t.o.v. de toestellen van Sony vind ik het gebruik van compactflash-kaartjes, want de memory-stick van Sony is toch wel duur.
        De zwakkere punten van de S50 die ik op dit moment kan vaststellen zijn:
        - de batterij die naar mijn gevoel wel heel snel leeg is, maar het is dan ook wel een heel kleintje. Je hebt er zeker een tweede nodig (probeer dan een "wit product" ipv de duurdere originele van Canon)
        - de vierpunten-toets rechts op de camera is niet echt schitterend
        - de zoom mocht voor mij nog iets sterker (een 4x ipv 3x had beter geweest), maar ik wist het op voorhand en het valt wel mee hoor
        Hopelijk heb je er wat aan!

        Comment


        • #5
          Ikzelf zou eerder voor de A80 gaan omwille van het iets grotere formaat en het kantelbare schermpje.
          Ik ken de S40 (quasi identiek aan de S50), is best een leuke cam, maar wat mij betreft gewoon wat te klein. 't Is niet gemakkelijk om met dikke vingers met die kleine knopkes te werken
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            hey,

            bedankt jongens, zal dan toch ook maar voor de S50 gaan.
            bedankt voor de replies!
            Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

            Comment


            • #7
              @ spink

              waar betaal je er dan nog 500 Euro voor?? in de winkels in Leuven staat hij nog steeds 569 Euro. Is ie ergens goedkoper?

              greetz!
              Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

              Comment


              • #8
                Kijk even hier (als je de versie zonder MD neemt, maar ik zou zowieso een CF nemen...) http://www.top-foto.de €379!!
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  In Duitsland zijn ze idd een stuk goedkoper dan hier!
                  Maar ik heb de mijne bij Grobet in Antwerpen gekocht en hij kostte daar 510 + 6 recupel. Ook de Camshop is vrij goedkoop (www.camshop.be).

                  Wat de grootte van de camera betreft: de knopjes vind ik op de S50 nu niet bepaald (te) klein... vergelijk dat maar eens met bv. de coolpix 3100 van Nikon, dat zijn pas mini-knopjes!

                  Comment


                  • #10
                    ja in duitsland zijn ze idd nog goedkoper, maar ik vertrouw die online shops misschien toch niet zo. Ik ben er zeker van dat ze degelijk materiaal leveren, maar wat als er iets aan scheelt?

                    toch bedankt, misschien overhaal ik mezelf wel en bestel ik toch online. Heb namelijk niet zo heel veel geduld en als ik mij niet kan houden dan...

                    greetz!
                    Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

                    Comment


                    • #11
                      In principe krijg je op de toestellen die je online in Duitsland koopt Europese garantie: dit houdt in dat bij een defect aan je toestel, je het bij een dealer in België mag binnenbrengen (heb het al moeten doen, en zonder problemen geregeld).
                      EOS 80D

                      Comment


                      • #12
                        Tenzij je pech hebt en geen garantie gekregen hebt dan sta je daar hé
                        Originally posted by bisebaer
                        In principe krijg je op de toestellen die je online in Duitsland koopt Europese garantie: dit houdt in dat bij een defect aan je toestel, je het bij een dealer in België mag binnenbrengen (heb het al moeten doen, en zonder problemen geregeld).
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                        Comment


                        • #13
                          Tja, maar als je bij 'gereputeerde' online shops als fotokoch of top-foto koopt, dan denk ik dat je wel OK zit, niet?
                          EOS 80D

                          Comment


                          • #14
                            da's goed om weten, want meer dan 1 jaar garantie krijg je toch niet in een winkel, en trouwens als je bv verhuisd, dan doe je je ding toch ook binnen bij een winkel in de buurt en zolang die maar uren kunnen aanrekenen, zullen ze dat graag voor je repareren
                            Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

                            Comment


                            • #15
                              Top-foto is trouwens ook een gewone winkel. Je kunt gerust spullen bestellen en die daar zelf gaan ophalen. Doe ikzelf trouwens ook altijd....
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X