Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Gesluierde Dood

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Gesluierde Dood




    >Klik hier voor grote versie<

    Deze week kreeg ik te horen dat ik in de VS voor het tweede jaar op rij gekozen ben tot Nature Photographer Of The Year bij de International Photography Awards (IPA).

    In de categorie Nature-Trees won ik de Eerste Prijs met de serie The Valley Of Death, vijf foto's van de dode bomen in Deadvlei, Namibië. Die serie werd ook uitgeroepen tot overall winnaar van de categorie Nature. Bovenstaande foto komt uit betreffende serie en is vrij bijzonder omdat er niet vaak mist is in Deadvlei.

    Daarnaast won ik de Eerste Prijs in de categorie Nature-Other met de serie Dwarfed, en de Derde Prijs in de categorie Nature-Wildlife met de serie Close Encounters.

    In de categorie Travel won ik tenslotte nog de Tweede Prijs met de serie 'Iceland'.

    Al met al een verrassende uitslag waar ik wel even stil van werd.

    Op 8 oktober strijden in Los Angeles de acht categorie-winnaars, waaronder ikzelf dus, tijdens de Lucie Awards (die live in de VS wordt uitgezonden) om de titel International Photographer Of The Year en een cheque van 10.000 dollar. Dat wil zeggen, ik zal er helaas niet fysiek bij kunnen zijn, want ik zit dan in Zambia. Ook leuk natuurlijk, maar ik had het wel graag mee willen maken - vooral omdat ik er vorig jaar ook al niet bij kon zijn. Toen zat ik ook in Zambia...

    Meer informatie over mijn winnende foto's kun je vinden op mijn blog, en alles over de IPA en de overige winnende foto's hun website.
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: De Gesluierde Dood

    Proficiat met al je prijzen die je gewonnen hebt, Dik verdiend gezien alle tijd en energie die je erin hebt steekt.

    Ook dit is weer een klasseplaat van formaat.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: De Gesluierde Dood

      Proficiat hoor !
      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

      http://shantiguru.1x.com

      Comment


      • #4
        Re: De Gesluierde Dood

        Heel mooi beeld, de berg op de achtergrond, de mist en de dode bomen die eruit tevoorschijn komen.
        Proficiat met je nominaties

        Comment


        • #5
          Re: De Gesluierde Dood

          Alweer een prachtig beeld Marsel.
          En gefeliciteerd met je gewonnen prijzen.
          Ik word met de dag nieuwsgieriger wat je ons allemaal gaat bijbrengen op 24 november in Antwerpen en kijk er heel erg naar uit.
          www.photo-rudi.be

          Comment


          • #6
            Re: De Gesluierde Dood

            DAs weer een volwaardig hof plaat van de meester hemzelf..Klasse.Proficiat hoor.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: De Gesluierde Dood

              Proficiat met al je gewonnen prijzen en dit prachtig beeld.
              Groetjes Chris.

              Comment


              • #8
                Re: De Gesluierde Dood

                prachtig en ne dikke proficiat met je nominatie
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: De Gesluierde Dood

                  Verdiende nominatie/eerste prijs
                  Dit is inderdaad een bijzonder mooi beeld
                  Prachtig werk Marsel

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Gesluierde Dood

                    geen woorden en bijna geen adem meer dat is sterk
                    toch een vraagje ,die gebogen lijn in de lucht links ,wat zou dat zijn ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Gesluierde Dood

                      Super sterke foto Marcel, en terecht een winnaar

                      En nog een dikke proficiat met je overige prijzen !



                      Groetjes chrit.
                      Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Gesluierde Dood

                        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                        toch een vraagje ,die gebogen lijn in de lucht links ,wat zou dat zijn ?
                        Dat had ik inderdaad moeten vermelden. Dit gebied is omringd door zeer hoge duinen. Die gebogen lijn is de rand van een van de duinen. Alles wat je in de achtergrond ziet is zand, geen lucht.
                        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                        Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Gesluierde Dood

                          Schitterend mooie foto waar ik vol bewondering naar kijk. Gefeliciteerd met je nominaties.
                          vriendelijke groeten, Kurt
                          Mijn foto's
                          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Gesluierde Dood

                            Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                            Dat had ik inderdaad moeten vermelden. Dit gebied is omringd door zeer hoge duinen. Die gebogen lijn is de rand van een van de duinen. Alles wat je in de achtergrond ziet is zand, geen lucht.
                            dank je Marcel
                            BTW ook van mijn kant gefeliciteerd met al je prijzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Gesluierde Dood

                              zo eentje heb ik van die plek nog ni gezien
                              knap

                              en proficiat hé
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X