Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro neoprene camera strap ervaring ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowepro neoprene camera strap ervaring ?

    Iemand al ervaring met de "Lowepro neoprene camera strap" : sterk genoeg (300D + 28-135), niet te warm in warme omstandigheden, problemen, ... ?

    Link : http://www.lowepro.com/pages/series/...amerastrap.htm

    Bedankt
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Die van CooMa is er zo eentje, volgens mij. Persoonlijk vind ik de bolletjes aan de binnenzijde niet zo aangenaam aanvoelen in de nek, maar qua gewichtsverdeling en flexibiliteit vind ik het een heel goeie riem. Ikzelf heb er eentje van Rowi; die heb ik voornamelijk gekocht voor de lengte. Ik ben nl. ruim 1m90 en draag de camera graag laag voor mijn buik; met de originele Canonriem komt die net aan de bovenzijde van mijn buik, en dat is allesbehalve prettig.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Ja ik had inderdaad die puntjes ook opgemerkt. Is het mogelijk om de strap dan om te draaien zodat de puntjes naar buiten gedraaid zijn ?
      Ik zoek iets anders dan de Canonriem (voelt niet aangenaam aan, ben bang dat het vlug zal beginnen schuren als ik alleen een t-shirt aan heb).
      Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

      Comment


      • #4
        Volgens mij is dat dezelfde die ik heb.
        Zalig rond mijn nek als er een zwaardere lens op zit (wegens ontsteking op schouderspier).
        Het toestel en lens weegt minder door en lijkt minder zwaar te zijn.
        Mijn max. gewicht is een Sigma 70-200 2.8 maar ik ben zeker dat zelfs een 50-500 geen probleem zal zijn.
        Die bobbeltjes zijn heel handig als je een jas of kraagje hebt. Bij warm weer (en dus minder kleren ) draai ik hem gewoon om.
        Het enige kleine nadeel zijn de ijzertjes om te bevestigen. Wanneer ik mijn toestel snel wil wegsteken of bovenhalen "takt" dat er steeds tegen en is wss niet zo goed voor krasjes op mijn toestel. Maar eenmaal rond je nek zit ie zaaalig.

        Groetjes!

        Loes

        Comment


        • #5
          Ik gebruik er inderdaad zo eentje en die bevalt me prima. Heb die eerst op een 602 gebruikt en nu op mijn 10D.

          Die nopjes lijken hard, maar eens je die draagt, dan voel je daar niets van. Ze helpen wel om de camera op dezelfde plaats te houden (de strap dan, gewone straps gaan heen en weer op je nek en da's niet zo handig...).

          Als de nopjes toch vervelend gaan doen, dan kun je de riem idd gewoon binnenstebuiten dragen.

          De bevestigingsijzertjes hoef je er niet aan te doen. Die zijn enkel nodig voor mensen die net dat beetje extra lengte nodig hebben, maar het is soms ook handig om snel de riem van je cam te doen (om wat voor reden dan ook).

          Wat mij betreft in elk geval een aanrader...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Dus ook geen gewicht probleem (300D + 28-135) als je het met een 10D gebruikt
            Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

            Comment


            • #7
              Ik heb deze riem nu reeds een paar maanden en heb hier geen klachten over. Het is een zalig zachte riem dewelke niet snijdt in je nek en vooral niet laat zien dan je met een Canon Digitaal om je nek loopt, zoals de orginele riem van Canon wel duidelijk laat zien. Dit was nl. mijn hoofdredenen om een andere riem te kopen en heb dan maar onmiddellijk voor een degelijk gekozen.

              Mvg,
              www.wildlifepixs.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by BrunoG
                Dus ook geen gewicht probleem (300D + 28-135) als je het met een 10D gebruikt
                Helemaal niet: heb die nu gebruikt met lenzen tussen de 50/1.8 en de 50-500... Veel meer gewichtsverschil kun je niet krijgen (of je moet echt naar de lange primes gaan kijken), en het blijft goed om te dragen...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Als ik het in mijn handen had in de winkel leek het mij een beetje "fragiel" (zag er minder sterk uit dan de standaard Canon riem).

                  Maar ik ben nu wel overtuigd
                  Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

                  Comment

                  Working...
                  X