Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel i/d schaduw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel i/d schaduw

    Ik heb me rot zitten zoeken om volgend plaatje te maken: (ik zit momenteel nog steeds in Frankrijk, kan dus geen foto uploaden)

    Beeld je een typisch middeleeuws kasteel in, met donjon, torentjes,... Alles erop en eraan. Omgeven door een hoge dikke muur en besloten door een diepe gracht. Zo'n beetje zoals het Gravensteen in Gent. 16u en de zon boven aan de rechterkant v/h kasteel. Aan de linkerkant wil ik het kasteel fotograferen met het loopbrugje. Dit brugje zit echter knal in de schaduw.
    Probleem waar ik mee worstel is dus een correcte belichting, waarbij zowel kasteel als brug goed worden weergegeven, en die brug niet als een zwarte strook op m'n schermpje komt
    Ik fotografeer met een Nikon D7000 en een Nikor 18-105 mm.

    Ik geef nog geen instellingen mee omdat ik heel graag zou willen weten welke instellingen jullie maken, of aandachtspunten waarop ik moet letten.

    Alvast bedankt!

    Johan Bullaert

  • #2
    Re: Kasteel i/d schaduw

    Oorspronkelijk geplaatst door JohanBullaert Bekijk bericht
    Ik geef nog geen instellingen mee omdat ik heel graag zou willen weten welke instellingen jullie maken, of aandachtspunten waarop ik moet letten.
    Dat heeft niks met je instellingen te maken en wellicht is het goed eens na te lezen wat je instellingen precies doen. Je probleem is dat het verschil tussen licht en donker te groot is. Je kunt dit softwarematig oplossen door minimaal twee foto's te mengen: een die goed is belicht voor het kasteel en een andere die goed is voor de brug.

    Andere oplossingen zijn: terugkomen op een moment dat de stand van de zon anders is en/of dat het bewolkt is.

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel i/d schaduw

      Kun je geen HDR foto maken? Dan zijn alle delen goed belicht
      "The only easy day was yesterday"

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel i/d schaduw

        Graag gedaan!

        Comment

        Working...
        X