Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflex camera Nikon maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflex camera Nikon maar welke?

    Na een harde beslissing ga ik dus van een Sony SLT-A35 overstappen naar een Nikon, omdat iedereen in mijn les fotografie Nikon of Canon heeft en de leerkracht Sony afraad en daar dus ook amper iets van kent.
    Dus nu is mijn vraag:
    Welk merk als eerst?
    Nikon of Canon
    En welk type dan erbij zetten ook aub.
    Ik heb al genoeg opgezocht maar kan niet beslissen.
    Prijs is maximum 750€.
    Liefst met 2lenzen dan, 1 van 18-55 en 1 die tot 250 of 300mm gaat. Had ook een 300 lens al vandaar.
    Zak, sd kaart heb ik allemaal al.
    En kan wel al redelijke detail foto's trekken.
    Dus help me aub uit de nood!

  • #2
    Re: Reflex camera Nikon maar welke?

    Neem gewoon dezelfde camera als je leraar.
    Daar kent hij misschien wel iets van...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Reflex camera Nikon maar welke?

      Ja, dat is ook geen oplossing want die is al 3jaar oud ofzo :-P
      Dusja, weet even geen raad... Mijn moeder is zelf ook aan het rondzoeken, ik ook, vrienden ook!

      Comment


      • #4
        Re: Reflex camera Nikon maar welke?

        Als die 3 jaar oud is, is het misschien net wel goed om die te kopen:
        - geen kinderziekten,
        - gemakkelijk en goedkoop tweedehands te vinden

        Wat heeft hij dan: D90, D300, 50d of zo ?

        Je hebt dan wel niet het nieuwste, en je kan misschien niet filmen, maar om fotografie te leren is daar niets mis mee.
        Integendeel: er zitten minder van die extraatjes op die voor afleiding van het pure fotograferen kunnen zorgen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Reflex camera Nikon maar welke?

          Ja, maar wil zeker geen tweedehands kopen...
          En weet niet welk type...
          Filmen hoeft niet persée liefst wel...
          Het leren ben ik al over, ik probeer foto's te uppen hier, maar weet niet hoe.

          Comment


          • #6
            Re: Reflex camera Nikon maar welke?

            Dan zou ik gaan voor :
            - D5100 of
            - D3200,
            afhankelijk van je voorkeur voor het meest recente of het de iets hoger geplaatste in het gamma (met bijhorende verschillen in bediening en omvang).
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Reflex camera Nikon maar welke?

              Dankje!

              Comment


              • #8
                Re: Reflex camera Nikon maar welke?

                Oorspronkelijk geplaatst door ankebol3 Bekijk bericht
                Na een harde beslissing ga ik dus van een Sony SLT-A35 overstappen naar een Nikon, omdat iedereen in mijn les fotografie Nikon of Canon heeft en de leerkracht Sony afraad en daar dus ook amper iets van kent.
                Dus help me aub uit de nood!
                Een leerkracht die amper iets van Sony kent maar het wel afraad....tja....

                Mocht ik van jou zijn ik zou me inschrijven voor een andere fotografiecursus, met een leraar die misschien wel weet waar hij over praat.

                Comment


                • #9
                  Re: Reflex camera Nikon maar welke?

                  Hoe heet de cursus: Digitale fotografie of Digitale fotografie voor Nikon en Canon? Is het de eerste naam dan zal de docent je met de handleiding moeten kunnen helpen en daarbij de basisinstellingen zijn voor alle camera's vrijwel hetzelfde en een goede docent moet dat zonder meer kunnen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door ankebol3 Bekijk bericht
                  de leerkracht Sony afraad en daar dus ook amper iets van kent.
                  Hij raadt hem dus af omdat die er niets van kent, maar hoe kun je nu iets afraden, waar je niets van kent?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflex camera Nikon maar welke?

                    Spijtig dat je geen interesse hebt in de 2dehandsmarkt, met je budget zou je misschien een D7000 kunnen bemachtigen en dat is dik in orde :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflex camera Nikon maar welke?

                      Met een D90 heb je een degelijke body en met de 18-105 lens heb je een redelijke kitlens en nog geld over voor een telezoom. Maar ik zou je niet laten doen door een docent die je toestel niet kent en daardoor afraad. Ga daarmee eens naar een goede fotowinkel en laat die eens naar die body en lens kijken en hoor wat die daarover zeggen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflex camera Nikon maar welke?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                        Met een D90 heb je een degelijke body en met de 18-105 lens heb je een redelijke kitlens en nog geld over voor een telezoom. Maar ik zou je niet laten doen door een docent die je toestel niet kent en daardoor afraad. Ga daarmee eens naar een goede fotowinkel en laat die eens naar die body en lens kijken en hoor wat die daarover zeggen.
                        TS wil geen toestel zoals haar leraar, want die is 3 jaar oud.
                        Zou ze dan wel een toestel van 4 jaar oud willen, wat denk je?
                        Paul

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reflex camera Nikon maar welke?

                          Ik vind de reden om over te stappen totaal verkeerd. Ik ken zelf ook niks van Sony (noch van Canon), maar als je foto's goed zijn, waarom veranderen? Omdat je docent impliceert dat Nikon en Canon de enige echte camera's zijn? Hou je body, investeer misschien in betere lenzen die je ook op je volgende body kunt gebruiken, en verander van docent.
                          Zoals hierboven gesteld werd, werken alle camera's op ongeveer dezelfde manier, en fotografie heeft niets met een merk of model camera te maken. Belichting, compositie etc, daar gaat het om.
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reflex camera Nikon maar welke?

                            Hi,

                            Wat is de reden dat je leraar Sony afraadt?
                            Voordat je overstapt naar een andere camera,
                            moet je eerst vaststellen wat je mist bij je huidige camera.

                            Het enige voordeel wat ik kan bedenken,
                            is dat je eens een lens kunt gebruiken van een klasgenoot.
                            Maar die moet net wel weer jouw merk hebben,
                            want Canon en Nikon zijn niet uitwisselbaar.
                            (en voor zover je je fotospulletjes wilt uitlenen...)

                            Greetz, Peter
                            Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

                            Comment


                            • #15
                              Nikon kopen welke?

                              Ik ben dus van plan de Nikon D3000 te gaan kopen in Frankrijk bij de winkle Auchan voor 449€... Vind dit een rare prijs eigenlijk.
                              En weinig megapixels.


                              Werkt er iemand met dit fototoestel?
                              En wat zijn de voor en nadelen eraan?

                              Ofwel zou ik een andere willen, maar ook zo een kit met 2 lenzen ineens. Mijn prijs is maximum 700€.
                              Geef mij advies aub!

                              Ik ben begonnen met aan Sony A35, en wel goede detail foto's mee gemaakt.
                              Ik heb het vooral voor detail, natuur, landschap en portret foto's.


                              Help me aub!!

                              Comment

                              Working...
                              X