Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY Probleempjes!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SONY Probleempjes!!!!

    Hallo,
    Ik heb dus een SONY SLT - A35 camera, en heb dus een normale lens van 18-55 en heb dus overlaatst een TAMRON lens voor SONY gekocht van 70-300.
    Maar na enkele problemen met de camera... Lensbevestiging zou niet juist geweest zijn een opgezocht op internet.
    Ook omdat ik vele problemen ermee had in de Fotografie les.
    Blijkt dus dat die enkel compatibel is met FULL FRAME en ANALOGE camera's.
    Welke raden jullie nu aan?
    Of gewoon een NIKON of een CANON kopen? Is best een domme vraag.
    Maar ik erger me een beetje, omdat mijn SONY dus een toonzaal model was, en het beeld dus niet helder is.
    Ik heb eentje gezien en die kwam op 280€ ongeveer, vind dat best veel eigenlijk.

    MVG,
    Anke

  • #2
    Re: SONY Probleempjes!!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door ankebol3 Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik heb dus een SONY SLT - A35 camera, en heb dus een normale lens van 18-55 en heb dus overlaatst een TAMRON lens voor SONY gekocht van 70-300.
    Maar na enkele problemen met de camera... Lensbevestiging zou niet juist geweest zijn een opgezocht op internet.
    Ook omdat ik vele problemen ermee had in de Fotografie les.
    Blijkt dus dat die enkel compatibel is met FULL FRAME en ANALOGE camera's.
    Welke raden jullie nu aan?
    Of gewoon een NIKON of een CANON kopen? Is best een domme vraag.
    Maar ik erger me een beetje, omdat mijn SONY dus een toonzaal model was, en het beeld dus niet helder is.
    Ik heb eentje gezien en die kwam op 280€ ongeveer, vind dat best veel eigenlijk.

    MVG,
    Anke
    je verhaal lijkt nogal verwarrend, sony A35 gebruikt de zogenaamde a-mount vatting voor objectieven, dat wil zeggen dat je op dit toestel alle lenzen kunt plaatsen met a-mount, dat die nu van tamron, sigma, sony, minolta, tokina, samyang, zeiss of wat dan ook zijn maakt niet uit, dat die lenzen ontwikkelt zijn voor analoge voor digitale voor full frame of voor DX, maakt allemaal niet uit, dat past en dat werkt allemaal op de a35.
    als je beeld niet helder is dit waarschijnlijk de een of andere instelling die verkeerd staat, als je in het menu ga kijken zul je zien dat je ergens de mogelijkheid hebt om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen, zou dit eens proberen. Als je beeld dan nog niet helder is zou ik ander toestel vragen, je hebt toch 2 garantie en kijk ook eens of je lens niet vuil is.

    Comment


    • #3
      Re: SONY Probleempjes!!!!

      Er zijn een paar (meestal oudere) Sigmalenzen die niet 100% correct werken op een SLT-camera. Maar die kan men gratis laten rechippen door Sigma.

      Naar mijn weten zijn er echter geen Tamronlenzen die problemen geven op een SLT en al zeker geen enkele van de 3 types 70-300 lenzen die Tamron heeft gemaakt.
      Dyxum lens database includes most lenses ever build for Alpha system (Sony Minolta A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)


      Ik stel me trouwens heel wat vragen als ik je post lees.
      Wat zijn bvb de problemen juist die je met je A35 al hebt gehad? En heb je die problemen en/of dat 'onhelder beeld' ook met je 18-55 lens?
      Wat bedoel je trouwens met "een onhelder beeld"? (Is dat een onhelder beeld in de zoeker, of bij live-view, of bedoel je hiermee een onheldere foto ?).
      Als het een "onheldere" foto is, hoe moet ik me dat dan voorstellen (onscherp? donker? of nog iets anders?) En heb je dat altijd of soms? En met beide lenzen of enkel met je Tamron?
      Kan je zelf al een paar mogelijke oorzaken van die zogenaamde "onscherpte" uitsluiten? Werkt de AF bvb naar behoren? Staan de camera (en de lens?) wel op AF? Heb je geen last van front- of backfocus? Welke scherpstelpunten gebruik je hierbij?
      Idem voor een "onhelder" zoekerbeeld: zie je het beeld wazig, donker of nog anders? En in welke mate? Want het kan bvb zijn dat de (electronische) beeldzoeker defect is of enkel ontregelt.
      En als er een probleem is met de lensbevestiging van je Tamron, kan het dan misschien zijn dat de lens-mount beschadigd is of zo waardoor de lens er heel moeilijk op- en af te krijgen is?
      En je schrijft dat je er eentje hebt gezien voor 280 Euro??? Wat heb je dan gezien? Een camera voor dat geld? Zo ja dewelke?

      Sorry, maar ik vrees dat je toch heel wat specifieker zal moeten zijn als je duidelijke antwoorden verwacht op je vragen.
      Last edited by Dekeuj; 13 september 2012, 11:14.

      Comment


      • #4
        Re: SONY Probleempjes!!!!

        Neen, die problemen heb ik vooral in de camera zelf... Het beeld op het scherm is onzuiver en in de kijker ook.
        Met eender welke lens.
        Het probleem zit hem ook, ik volg fotografie lessen... En die hebben allemaal NIKON / CANON... Ik ben de enige met een SONY.
        In de instellingen is nik gewijzigd, en met de TAMRON lens kan ik dus niet trekken, hij wilt niet zoeken.
        Ik heb 1 scherpstelpunt... In het midden.
        Maar ben er uitgedokterd, ga deze verkopen, en een canon kopen, is simpeler om een heel jaar les te krijgen :-)

        Comment


        • #5
          Re: SONY Probleempjes!!!!

          Onzuiver beeld: is je spiegel vuil ? Zie je die onzuiverheid ook op de foto's zelf ?
          Als de Tamron AF niet werkt, en AF van je andere lenzen wel, dan is er met je toestel niets mis en heb je een defecte lens gekocht denk ik.
          Scherpstelpunt: je toestel heeft er verschillende. Je moet je toestel enkel leren gebruiken. Zit er geen handleiding bij ?

          Ik zie hier in elk geval niets wat je niet ook met elk ander merk kunt tegen komen hoor, zeker als je een toonzaalmodel koopt.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: SONY Probleempjes!!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door ankebol3 Bekijk bericht
            Maar ben er uitgedokterd, ga deze verkopen, en een canon kopen, is simpeler om een heel jaar les te krijgen :-)
            Ik ben dit jaar ook met een cursus gestart en we zijn ook maar met 2 Sony's tussen al het Canon en Nikon geweld. Da's voor mij nooit een reden om dan maar een ander toestel te gaan kopen.
            Mar als je een cursus volgt kun je toch ook een keer aan de leraar vragen of hij een keer met je meekijkt om te zien wat er scheelt?

            Comment


            • #7
              Re: SONY Probleempjes!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door ankebol3 Bekijk bericht
              Neen, die problemen heb ik vooral in de camera zelf... Het beeld op het scherm is onzuiver en in de kijker ook.
              Met eender welke lens.
              Het probleem zit hem ook, ik volg fotografie lessen... En die hebben allemaal NIKON / CANON... Ik ben de enige met een SONY.
              In de instellingen is nik gewijzigd, en met de TAMRON lens kan ik dus niet trekken, hij wilt niet zoeken.
              Ik heb 1 scherpstelpunt... In het midden.
              Maar ben er uitgedokterd, ga deze verkopen, en een canon kopen, is simpeler om een heel jaar les te krijgen :-)
              Een kapotte camera verkopen , ik hoop maar dat je geen problemen krijgt.
              Ga eens naar een goed reparatiecentrum en vraag als er werkelijk iets mis mee is...
              Zo ja, dan kan je hem beter gewoon naar het stort brengen en een Nikon (of Canon) kopen.

              Comment


              • #8
                Re: SONY Probleempjes!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Een kapotte camera verkopen , ik hoop maar dat je geen problemen krijgt.

                Dit lijken me eerder gebruikers- en lensproblemen dan cameraproblemen...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: SONY Probleempjes!!!!

                  To be continued...Meer raadsels en mysteries in de volgende aflevering van deze reeks: "Canon probleempjes!!!!!"

                  Stay tuned....

                  Comment


                  • #10
                    Re: SONY Probleempjes!!!!

                    Wat een onzin post ...
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: SONY Probleempjes!!!!

                      De body scheelt ook vanalles aan.
                      En de leerkracht zegt dat het de lens + body is.
                      Het scherm is niet zuiver, de beelden wel, dus is puur gokken.
                      Ja, ik ben misschien een beginner, maar laat het al maar zo hoor!
                      Ik koop gewoon een nieuwe, en een betere!

                      Comment


                      • #12
                        Re: SONY Probleempjes!!!!

                        Ik vind het eigenlijk ontzettend jammer dat je totaal geen moeite doet om te achterhalen waar het probleem hem zou kunnen zitten.
                        Het kan best zijn dat het een gemakkelijk te verhelpen iets is. Als het al niet geheel aan de gebruiker zelf te wijten is...

                        Het zal wel iets van deze tijd zijn zeker, een dergelijk soort van wegwerpmentaliteit, maar persoonlijk blijf ik het daar toch moeilijk mee hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SONY Probleempjes!!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door ankebol3 Bekijk bericht
                          ...
                          Het scherm is niet zuiver, de beelden wel, dus is puur gokken.
                          ...
                          Staat je dioptrieinstelling naast je zoeker wel juist.
                          Kijk eens na in je handleiding...


                          oei, zie nu dat het over een electronische zoeker gaat.
                          dus bovenstaande suggestie gaat niet op, mijn excuses.
                          Last edited by beeldmaker; 13 september 2012, 17:56.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SONY Probleempjes!!!!

                            Trouwens, de Sony A35 is nog maar een jaartje op de markt. Dus moet je in elk geval nog garantie op het toestel hebben (Dat het om een toonzaalmodel gaat speelt hierin totaal geen rol).

                            Waarom maak je daar geen gebruik van om het toestel te laten nazien en herstellen?
                            Idem voor je lens. Aangezien je zelf zegt dat je deze pas "overlaatst" hebt gekocht (en aangezien je niet moet weten van tweedehands) neem ik aan dat deze lens eveneens nog onder de garantie valt.

                            Wat die lens betreft: als je het hier vriendelijk op BD vraagt dan zal je snel genoeg een goede en deskundige ziel vinden die bij je in de buurt woont en die de lens wel eens op zijn Sony toestel wil testen.
                            Dan weet je direct ook of er al dan niet wat aan die Tamron mankeert en of je leraar gelijk heeft dat het een probleem van zowel de lens als je toestel is.
                            Last edited by Dekeuj; 13 september 2012, 18:33.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SONY Probleempjes!!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                              Staat je dioptrieinstelling naast je zoeker wel juist.
                              Kijk eens na in je handleiding...


                              oei, zie nu dat het over een electronische zoeker gaat.
                              dus bovenstaande suggestie gaat niet op, mijn excuses.
                              Toch wel hoor, een electronische zoeker heeft ook een dioptrie-instelwieltje.

                              Comment

                              Working...
                              X