Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleur van het glas (vraagje).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleur van het glas (vraagje).



    Hier zie je een bak met serre-glas van druivenserres in hoeilaart. Ik vond de kleuren door het licht in de zijkanten van dat glas leuk maar ik vind dat het op de foto niet zo goed uitkomt. Hoe kan ik dat licht meer laten uitkomen?

    dank u

  • #2
    Re: kleur van het glas (vraagje).

    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
    Hier zie je een bak met serre-glas van druivenserres in hoeilaart. Ik vond de kleuren door het licht in de zijkanten van dat glas leuk maar ik vind dat het op de foto niet zo goed uitkomt. Hoe kan ik dat licht meer laten uitkomen?
    Dat is vrij lastig voor iemand die het zelf niet gezien heeft. Zoiets?

    Comment


    • #3
      Re: kleur van het glas (vraagje).

      Ik had het eigenlijk meer op de instellingen bij de opname dan op de nabewerking.
      Maar dit laat meer zien wat ik wou bereiken, de kleur nuances per glasplaatje en het licht dat er door komt. Wat heb je juist gedaan?
      Alvast bedankt

      Comment


      • #4
        Re: kleur van het glas (vraagje).

        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
        Ik had het eigenlijk meer op de instellingen bij de opname dan op de nabewerking.
        Maar dit laat meer zien wat ik wou bereiken, de kleur nuances per glasplaatje en het licht dat er door komt. Wat heb je juist gedaan?
        Alvast bedankt
        Ik denk dat je zoiets altijd beter in nabewerking doet omdat je slechts lokaal moet aanpassen. Zelfs als je correcties op je camera zou kunnen doen heeft het ook meteen invloed op je hout. Dat wil je waarschijnlijk niet. Heb je Photoshop?

        Comment


        • #5
          Re: kleur van het glas (vraagje).

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Ik denk dat je zoiets altijd beter in nabewerking doet omdat je slechts lokaal moet aanpassen. Zelfs als je correcties op je camera zou kunnen doen heeft het ook meteen invloed op je hout. Dat wil je waarschijnlijk niet. Heb je Photoshop?
          ja PSE 7 en CS5 trialversie

          Comment


          • #6
            Re: kleur van het glas (vraagje).

            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
            ja PSE 7 en CS5 trialversie
            OK, dit is wat ik gedaan heb:
            • Laag toevoegen boven de foto
            • Vullen met zwart (Paint bucket)
            • Laagmodus op Color Dodge
            • Met een zachte borstel op lage dekking (8-12%) met wit schilderen over je glasplaten
            • Laatste stap herhalen tot het gewenste resultaat is bereikt

            Eventueel lokaal je saturatie nog iets omhoog trekken
            Last edited by Leonidas; 14 september 2012, 09:13. Reden: Verkeerde laagmodus genoemd

            Comment

            Working...
            X