Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar staan die bomen met blaasperen nu eigenlijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar staan die bomen met blaasperen nu eigenlijk?

    ... details graag, merken, namen van winkels, telefoonnrs. Shops (liefst regio West-vlaanderen)

    yep, ... 't is dus eindelijk zover, een stofbolletje op m'n cmos, PANIEK alom !


    Thanks
    Canon EOS 300V / EOS 10D - EF 28-90 DC II - EF 75-300 DC III - EF 24-85 USM

  • #2
    Ik heb de mijne gehaald bij Bartok in Hasselt... Dat ligt spijtig genoeg niet in West-Vlaanderen

    't is er eentje van Giotto en kost zo'n €18 als ik mij niet vergis...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Ik heb er een gekocht bij Studio 74 in Geel, een Giottos Rocket.
      Een large kostte maar €6.50

      Totale lengte is ca 20cm.

      (ik was eerst al eens bij Grobet in Antwerpen gaan kijken, maar die kenden het niet (?) - hadden enkel van die kleine dingetjes met een borstel)

      Comment


      • #4
        Bij Topfoto hebben ze er ook geen.
        Verleden week heb ik daar een bestelling geplaatst voor CF Magicstore en een kaartlezertje en wou terzelfdertijd zo'n peertje bestellen ... Ze hebben dat niet in hun assortiment.

        Heb dan maar een spuitbus gekocht van HAMA (met luchtdruk). Ik denk toch om dat voorzichtjes eens te proberen. Maar eerst zal ik het uitproberen op een stukje spiegelglas om zeker te zijn dat er niet de minste toegevoegde vloeistof in de bus zit. Want ik heb reeds op diverse forums gelezen dat er soms een heel klein beetje "smeermiddel" in sommige luchtspuitbussen zit. Als er niet het minste spoor van vloeistof op het glas te zien is, denk ik dat het geen kwaad kan op de CCD. Ook weet ik dat je zeker niet te lang mag spuiten, want de temperatuur van de lucht daalt spectalair snel bij aanhoudend spuiten.

        Moest je een adres in W Vlaanderen vinden waar ze die "goede ouderwetse peertjes" verkopen, laat het me weten.

        Groetjes,

        Marc uit Brugge

        NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

        Comment


        • #5
          Ik ben zaterdag bij Grobet(Antwerpen) geweest. Heb daar zo een peer besteld (HAMA nr5610) zou deze week binnen komen. Ze gingen er een paar meer bestellen. Prijs 10 euro.
          Marcel
          Nikon body's plus wat Nikkor glas.
          Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Die "luchtdruk" van spuitbussen zal waarschijnlijk wel een ander gas zijn dan perslucht. Als je lucht wilt samenpersen om die vloeibaar te krijgen zit je met een druk van meer dan 300 bar. Daarvoor is zo'n spuitbus niet sterk genoeg.
            In de meeste spuitbussen wordt butaan, (of een mengsel van butaan en propaan (LPG)) gebruikt als drijfgas, afhankelijk van de nodige druk.
            (Bij gebruik van een spuitbus dus zeker nooit in de buurt van een vlam of gloeiend voorwerp (sigaret) werken.)
            Vroeger zat er Freon in, maar die mag niet meer gebruikt worden omdat die de ozonlaag aantast.
            Als dat gas niet zuiver genoeg is, kan er inderdaad een vettig laagje mee uit de bus komen, en dat is zeker niet goed voor de sensor.
            Perslucht die uit een kompressor komt is zeker niet bruikbaar, zonder dat er een persluchtdroger + een heel goede filter tussenzit. En dan moet er nog een regelaar tussen om te vermijden dat de druk te hoog wordt.

            Ik zal dus ook maar eens ergens zo'n blaaspeertje zoeken
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Ik vraag me af of ik mijn rubberbootjespomp niet kan gebruiken met het plastic teutje om strandballen op te blazen. Als ik een klein HEPA-filtertje over de luchtinlaat kleef, kan ik dan nog iets misdoen?

              Da's zo'n plastic ding van 5 euro uit de kampeerwinkel (mijn luchtmatras krijgt kunstmatige beademing van dat ding). Ik zie er nergens talk inzitten, noch ijzeren delen die olie zouden bevatten. De druk is met je voet te regelen... Om mee op ronde te nemen misschien geen oplossing, maar om thuis grote kuis te houden, misschien een leuke oplossing. Wel opletten dat je de luchtinlaat filtert als je in een stoffige omgeving zit (je voetpomp staat op een tapijt of zo), anders blaas je meer vuil op de sensor dan je verwijdert

              Comment


              • #8
                Ik heb een overzetstuk zodat ik de middendruk van mijn duikuitrusting kan gebruiken om de banden van mijn wagen op druk te zetten. Ik heb ook een pistool om daar op te zetten maar deze levert dus 8bar boven de omgevingsdruk is dus 9bar. Zou dit te riskeren zijn
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lazy Charles
                  Ik heb een overzetstuk zodat ik de middendruk van mijn duikuitrusting kan gebruiken om de banden van mijn wagen op druk te zetten. Ik heb ook een pistool om daar op te zetten maar deze levert dus 8bar boven de omgevingsdruk is dus 9bar. Zou dit te riskeren zijn
                  Dit lijk me een erg riskante onderneming , met héél veel kans om heel het binnenwerk onherstelbaar te beschadigen? Dus zeker niet doen. Blaaspeer is veilig. ik gebruik de bus van Kenair maar steeds met grote voorzichtigheid en zeer kort blazen omdat je hier vertrekt van een vloeibaar gas krijg je een sterke afkoeling bij ontspanning van dit gas. Voor mij heeft dit gewerk tot op heden en heb ik nooit een reiniging gedaan met vloeistof en sensor swabs.

                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Lazy Charles
                    [...] maar deze levert dus 8bar boven de omgevingsdruk is dus 9bar. Zou dit te riskeren zijn
                    9 bar LUCHTdruk? Met het juiste projectiel kan je daarmee vast wel een flink gaatje in een betonnen muur maken. Probeer het misschien eerst eens op je hand of zo... Het lijkt me nogal veel.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment

                    Working...
                    X