Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 ogen en een mond wijd open

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 ogen en een mond wijd open



    update nav de reacties,waarvoor dank

    Last edited by bommasien; 12 september 2012, 10:05.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: 2 ogen en een mond wijd open

    2 ogen en een mond wijd open
    Sien, je bent nog vergeten... in hemelsblauw...

    Zalig!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: 2 ogen en een mond wijd open

      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
      Sien, je bent nog vergeten... in hemelsblauw...
      ... en lichtblauwe halo's.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: 2 ogen en een mond wijd open

        Toch wil ik Sien bedanken om die molen. Ja, ik hou van molens, ze doen me afdwalen.

        Comment


        • #5
          Re: 2 ogen en een mond wijd open

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          ... en lichtblauwe halo's.
          Ik vind dat eigenlijk wel leuk! Maar hoe komt dat? Wil ik wel graag eens weten!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: 2 ogen en een mond wijd open

            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            ... Maar hoe komt dat? Wil ik wel graag eens weten!
            Meestal door een slordige bewerking.
            Komt veel voor bij HDR beelden.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: 2 ogen en een mond wijd open

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Meestal door een slordige bewerking.
              Komt veel voor bij HDR beelden.
              Licht eens toe Jos! Wat bedoel je met slordige bewerking?
              Ik heb dat ook veel, dus wil graag duidelijke uitleg aub.
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: 2 ogen en een mond wijd open

                Als Bommasien vertelt wat ze allemaal met deze foto heeft uitgespookt, dan kunnen wij misschien zeggen waar het mis gegaan is.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: 2 ogen en een mond wijd open

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Als Bommasien vertelt wat ze allemaal met deze foto heeft uitgespookt, dan kunnen wij misschien zeggen waar het mis gegaan is.
                  Dat wil ik met alle plezier Jos! Deze foto heb ik in LR binnen gehaald witbalans , belichting, contrast en verscherping 'uitgespookt' en naar Picassaweb getransporteerd van daar naar hier!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 ogen en een mond wijd open

                    Misschien de clarity/helderheid schuiver. Zo storend vind ik die halo hier niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 ogen en een mond wijd open

                      De halo's komen meestal van een verhoging van het contrast, of van de verscherping. Hier zijn ze niet echt storend, maar ze vallen toch wel op.
                      Aan de dakrand te zien is er toch aardig wat verscherpt, hoewel het onderwerp zelf niet oververscherpt lijkt.
                      Storender vind ik dat de molen scheef staat, de twee "ogen" helemaal in de schaduw liggen en de wieken er niet helemaal op staan.
                      Verder vind ik hem wel goed gezien, en wat een strakke lucht, zeg. (Is dit in Bokrijk?)
                      Ondanks de zomerse kleuren toch een onheilspellende soldaat, met z'n helm zo op!

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 ogen en een mond wijd open

                        Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
                        De halo's komen meestal van een verhoging van het contrast, of van de verscherping. Hier zijn ze niet echt storend, maar ze vallen toch wel op.
                        Aan de dakrand te zien is er toch aardig wat verscherpt, hoewel het onderwerp zelf niet oververscherpt lijkt.
                        Storender vind ik dat de molen scheef staat, de twee "ogen" helemaal in de schaduw liggen en de wieken er niet helemaal op staan.
                        Verder vind ik hem wel goed gezien, en wat een strakke lucht, zeg. (Is dit in Bokrijk?)
                        Ondanks de zomerse kleuren toch een onheilspellende soldaat, met z'n helm zo op!
                        Toch niet zoveel verscherpt hoor, de scheefstand direkt gecorrigeerd en de schaduw wat proberen te verminderen, de wieken vond ik op deze manier wel naar mijn smaak. Dit is idd Bokrijk! Bedankt voor je nuttige reactie!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 ogen en een mond wijd open

                          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                          Dat wil ik met alle plezier Jos! Deze foto heb ik in LR binnen gehaald witbalans , belichting, contrast en verscherping 'uitgespookt' en naar Picassaweb getransporteerd van daar naar hier!
                          Hier is weerom bewezen dat je ook in de standaard bewerkingen stevig kan overdrijven.

                          Betreffende de witbalans
                          In plaats van in de nabewerking aan die balans te prutsen, kan je die beter op de camera juist zetten, vóór je de foto maakt.
                          Dit soort onderwerpen loopt niet weg, je hebt dus tijd genoeg om over de instellingen na te denken.
                          Ik schrijf uit ervaring: een correcte witbalans bespaart naderhand heel wat bewerkingen ... en ergernissen.

                          Als de omstandigheden het toelaten, wordt op mijn toestel de witbalans juist gezet met de ExpoDisc.
                          De voorziene instellingen op een camera (direct zonlicht, flitslicht, TL-licht, enz.) kunnen ook voor serieuze verschillen zorgen.
                          Je kan dat makkelijk uitproberen, door eenzelfde foto met verschillende witbalansinstellingen te maken.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 ogen en een mond wijd open

                            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                            Toch niet zoveel verscherpt hoor, de scheefstand direkt gecorrigeerd en de schaduw wat proberen te verminderen, de wieken vond ik op deze manier wel naar mijn smaak. Dit is idd Bokrijk! Bedankt voor je nuttige reactie!
                            Ik dacht al dat ik de molen herkende Heb er vroeger veel gelopen!
                            De update is veel beter en kijkt veel aangenamer. Net of hij z'n tong uitsteekt ook

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 ogen en een mond wijd open

                              De halo vind ik toch erg miniem en zeker niet storend, voor mij prima
                              Misschien een tip Sien, je stond niet helemaal in het midden van de molen, vandaar dat deze wat verwrongen lijkt.
                              Goed voor een volgende en bij architectuur zeker extra opletten.
                              Photography is an art of observation.

                              Comment

                              Working...
                              X