Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

simpeltjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • simpeltjes

    een van paar weekjes geleden,

    groetjes Ingrid,





    Niet geschoten is altijd mis!

  • #2
    Re: simpeltjes

    Ik vind het een heel mooie bloem. Schuin zou ie misschien nog aantrekkelijker kunnen zijn, denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: simpeltjes

      staat er knap op en een mooie BG

      Comment


      • #4
        Re: simpeltjes

        mooi scherp in het hart.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: simpeltjes

          Simpel? Prachtig!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: simpeltjes

            Wat was de afstand tussen bloem en camera (achterwand)?
            (Geinteresseerd wegens scherptediepte.)
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: simpeltjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Wat was de afstand tussen bloem en camera (achterwand)?
              (Geinteresseerd wegens scherptediepte.)
              van camera naar bloem zo,n 1,5 m..en naar achtergrond ook zo ongeveer..achterwand weet ik niet meer prcies.
              was nog al en druk tuintje..en ik dacht zelfs dat het stenen waren de achtergrond..was een tuintje met hoogte verschillen.
              en de bloemen waren nog al hoog met een lange steel onder de bloem.
              ik heb de foto met de telelens genomen uit de losse hand gebruik bijna nooit een statief.

              grt ingrid,
              Niet geschoten is altijd mis!

              Comment


              • #8
                Re: simpeltjes

                De randen van de bloem zien er nogal onnatuurlijk uit naar mijn gevoel.
                Ik zie ook liever een onscherpe ongeving dan photoshop-wolkjes, maar dat zal dan wel weer persoonlijke voorkeur zijn.
                Kan je het origineel eens posten ter vergelijking?

                Comment


                • #9
                  Re: simpeltjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                  van camera naar bloem zo,n 1,5 m..en naar achtergrond ook zo ongeveer..achterwand weet ik niet meer prcies.
                  was nog al en druk tuintje..en ik dacht zelfs dat het stenen waren de achtergrond..was een tuintje met hoogte verschillen.
                  en de bloemen waren nog al hoog met een lange steel onder de bloem.
                  ik heb de foto met de telelens genomen uit de losse hand gebruik bijna nooit een statief.

                  grt ingrid,

                  Zoals je ziet, een scherptediepte van minder dan en halve centimeter.
                  Dat is naar mijn idee wel erg weinig voor een bloem in zij-aanzicht; zelfs
                  voor het hart van de bloem, hoewel dat in de praktijk hier nogal meevalt.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: simpeltjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht

                    Zoals je ziet, een scherptediepte van minder dan en halve centimeter.
                    Dat is naar mijn idee wel erg weinig voor een bloem in zij-aanzicht; zelfs
                    voor het hart van de bloem, hoewel dat in de praktijk hier nogal meevalt.
                    plaatwerker..ik denk dat jij toch iets over het hoofd ziet..mijn 300 lens word een 600 he..ik heb namelijk 2x zoom op mijn camera.
                    en ik zie dat het niet moet kloppen volgens jou berekening..maar het is gewoon hoe ik het heb verteld..en ik wil zeker niemand op het verkeerde been zetten
                    ik ben hier om te leren..en niet om te gaan lopen verzinnen..daar heb ik alleen me zelf dan mee ..daarom laat ik ook altijd de exif van mijn foto,staan.

                    vriendelijke groetjes Ingrid,
                    Niet geschoten is altijd mis!

                    Comment


                    • #11
                      Re: simpeltjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                      plaatwerker..ik denk dat jij toch iets over het hoofd ziet..mijn 300 lens word een 600 he..ik heb namelijk 2x zoom op mijn camera.
                      en ik zie dat het niet moet kloppen volgens jou berekening..maar het is gewoon hoe ik het heb verteld..en ik wil zeker niemand op het verkeerde been zetten
                      ik ben hier om te leren..en niet om te gaan lopen verzinnen..daar heb ik alleen me zelf dan mee ..daarom laat ik ook altijd de exif van mijn foto,staan.

                      vriendelijke groetjes Ingrid,
                      Ik leer ook nog steeds bij.

                      Als jij de 2x zoom (Teleconverter ?) gebruikt dan wordt de scherptediepte
                      bij 600 mm zelfs beperkt tot 0,9 mm. Zoiets als een plakje rookvlees.
                      Maar die teleconverter staat niet in je exif hoor. Voor mij ook niet helemaal
                      begrijpelijk maar soms moet ik leren dat ik iets nog niet begrijp.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: simpeltjes

                        Misschien mag de DOF iets meer, maar toch scherp op de goede plaats. Voor mij een mooi.
                        Bijkomstig: camerainstellingen; saturation: high, sharpness: hard. Waarom
                        Photography is an art of observation.

                        Comment


                        • #13
                          Re: simpeltjes

                          weet ik eigelijk niet..mijn man zit wel eens aan me camera te ******..ik ga meteen weer alles nakijken..dank je wel.

                          grt ingrid,
                          Niet geschoten is altijd mis!

                          Comment


                          • #14
                            Re: simpeltjes

                            Ik vind hem helemaal prachtig, de dof, de kleuren, en ook het rechtopstaande (bloempje), voor mij is hij af.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: simpeltjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                              Ik vind hem helemaal prachtig, de dof, de kleuren, en ook het rechtopstaande (bloempje), voor mij is hij af.
                              Voor mij ook, van hetzelfde. Wou dat mijn "witje" ook zo geslaagd was
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X