Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

deze kon ik niet laten ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • deze kon ik niet laten ...

    .






    ... om te posten ...

    UPDATE zonder vlek en reflectie wat donkerder, alhoewel ik niet akkoord ga met het principe dat een reflectie nooit helderder kan zijn dan het gereflecteerde.... er zijn nl. drie soorten reflecties :

    • DIFFUSE REFLECTIE:
    vindt plaats wanneer licht ruwe oppervlaktes raakt, zoals bestrating, kleding en voertuigen. Deze oppervlaktes weerkaatsen een lichtbundel in alle richtingen. de hoeveelheid licht, wat terugkaatst is minimaal...en is dan ook donkerder ;
    • MIRROR REFLECTIE:
    vindt plaats wanneer licht gladde of glanzende oppervlaktes raakt. De lichtbundel weerkaatst onder dezelfde invalshoek in de tegenovergestelde richting van de lichtbron. Een goed voorbeeld is de weerspiegeling van koplampen van tegemoetkomend verkeer op een nat wegdek...en kan in theorie evenveel weerkaatsen als het gereflecteerde
    • RETRO REFLECTIE:
    vindt plaats wanneer licht onder dezelfde hoek weerkaatst wordt naar de lichtbron. Dit type reflectie wordt gebruikt in toepassingen voor veiligheid en zichtbaarheid...en de reflectie kan helderder zijn dan het gereflecteerde...
    .


    doordat het oppervlak van de 'spiegel" niet glad of glanzend is kan er retro reflectie optreden (door prisma's...)
    bovendien spelen de luminantie alsmede het standpunt van de kijker (die tenslotte het licht opvangt) ook nog een rol

    bovendien vind ik het zeer eigenaardig dat er in dit forum altijd werd gesteld dat een reflectie NOOIT zo helder kan zijn als het gereflecteerde terwijl nu in bepaalde gevallen de reflectie EVEN HELDER kan zijn als het gereflecteerde....

    tot slot is het licht en de erbijhorende reflecties zo een ingewikkeld fenomeen dat, ik toch niet, de nodige kennis en kunde heb om een en ander volledig te begrijpen en of te kunnen uitleggen, zeker waar er zaken zoals kwantumfysica, enz... aan te pas komen...






    laat maar horen

    bedankt alvast voor het kijken

    mvg




    .
    Last edited by spikkesenior; 15 september 2012, 16:34.
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: deze kon ik niet laten ...

    prachtig,maar ik zie boven de linkerbomen precies een soort van halo,of ligt het aan mij
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

    Comment


    • #3
      Re: deze kon ik niet laten ...

      Hele mooie warme kleuren maar ik vind de lucht iets te donker.
      Zit er rechtsboven ook geen vlekje dat nog weggewerkt kan worden.
      Maar je zet hier weer een hele sterke reeks neer. 't Moet een heerlijke ochtend geweest zijn daar met jullie drieën
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: deze kon ik niet laten ...

        heel mooi Eddy.
        grt,bouk
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: deze kon ik niet laten ...

          dit zalig moment mooi vast gelegd
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: deze kon ik niet laten ...

            Zéér knap en warm met die kleuren.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: deze kon ik niet laten ...

              Het dynamisch bereik is door het meten op de highlights (Zon) toch nog redelijk.
              Ik vind hem ook net iets te donker maar toch blijft de sfeer goed weergegeven...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: deze kon ik niet laten ...

                knap die sfeer
                eos 600 d
                lens 18-135 canon 10-22canon

                Comment


                • #9
                  Re: deze kon ik niet laten ...

                  Misschien net wat te donker, maar qua sfeer is hij echt hemels ! Knap gedaan Eddy !
                  Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                  www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: deze kon ik niet laten ...

                    Ja dat is mooi. Mooi op de manier dat een schilderij zo mooi kan zijn, alsof de
                    wereld zo prachtig was en jij er nog iets van je zelf hebt toegevoegd. Je liefde
                    voor dit schoons misschien. Knap gedaan. Als een schilderij van Turner...

                    Comment


                    • #11
                      Re: deze kon ik niet laten ...

                      Amai...wat mooi zeg...normaal dat jij dat niet kan laten om te posten...weer knap hoor!
                      Voor mij is die niet te donker..zie nog genoeg details.
                      Gr Pascale
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: deze kon ik niet laten ...

                        Hele mooie kleuren.
                        Groetjes Chris.

                        Comment


                        • #13
                          Re: deze kon ik niet laten ...

                          Voor mij ook goed zoals die is, zou dan nog wel het vlekje rechtsboven weg poetsen.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: deze kon ik niet laten ...

                            Heel knap die onweersdreiging weergegeven ! Je had daar geluk met het licht !

                            Vind de reflectie iets te licht tov de lucht. Dat zijn dingen die me meteen opvallen, en dat doet een foto toch wel in waarde zakken voor mij...
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: deze kon ik niet laten ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              ........

                              Vind de reflectie iets te licht tov de lucht....
                              effe een vraagje:
                              hoe komt het eigenlijk, dat de weerspiegeling van de lucht in het water donkerder is..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X