Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Malawi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Malawi

    Beste

    Wij gaan naar Malawi, en zambia. En ik vroeg mij af wat de betere lenzen zijn voor de lokale bevolking te fotograferen?

    zou dit bv perfect gaan met de Canon EF 85mm F1.8 USM?

    Of wat raden jullie aan?

    Ik zou dus Canon EF 85mm F1.8 USM (straatfotografie)

    canon 100-400mm (voor op safari voor genoeg zoom)

    en wat raden jullie nog aan voor landschappen, of gwn de 18-55 mm

    alavst bedankt

    Canon Eos 550D
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Malawi

    Moderator Note: Verplaatst van Objectieven naar Reisfotografie, waar je vraag toch een ander publiek trekt. Je kan in dit subforum eens kijken of er soortgelijke vragen over Afrika, safari, e.d. te vinden zijn.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Malawi

      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
      Beste

      Wij gaan naar Malawi, en zambia. En ik vroeg mij af wat de betere lenzen zijn voor de lokale bevolking te fotograferen?

      zou dit bv perfect gaan met de Canon EF 85mm F1.8 USM?

      Of wat raden jullie aan?

      Ik zou dus Canon EF 85mm F1.8 USM (straatfotografie)

      canon 100-400mm (voor op safari voor genoeg zoom)

      en wat raden jullie nog aan voor landschappen, of gwn de 18-55 mm

      alavst bedankt

      Canon Eos 550D
      Uiteraard is de 85 1.8 meer dan geschikt voor prachtige portretten ! Denk echter ook aan omgevingsportretten en neem hiervoor een groothoek mee ( die je dan ook uiteraard kan gebruiken voor je landschappen).
      Ben zelf niet vertrouwd met de 18-55 dus laat me hier niet over uit.

      Natuurlijk dien je niet te wachten tot je ter plaatse bent, ga erop uit met je lenzen en kijk of de focuslengte jouw "ligt" voor het type fotografie dat je wilt beoefenen !!

      Comment


      • #4
        Re: Malawi

        Beste,
        Met welke tour operator gaat u naar daar?
        En voor hoe lang?
        Welke combinatie heeft u gekozen, hoeveel dagen in welk land, welke natuurparken ed?
        Ik stel deze vragen omdat ikzelf nog een reisje plan naar deze bestemming(en).
        Ikzelf zou gaan voor een 10 daagse rondreis en een weekje uitrusten aan het Malawi meer.

        Comment


        • #5
          Re: Malawi

          Dirk, Zambia kan je heel gemakkelijk en goedkoop zelf regelen zonder touroperator. De lodges regelen het transport van/naar de luchthaven en de lokale luchtvaartmaatschappij Proflight kan je ofwel online boeken ofwel boeken de lodges de vluchten voor je. Als je Malawi en Zambia wil combineren, kan je het best met Ethiopian airlines naar Lilongwe vliegen en terug vanuit Lusaka. Het scheelt nauwelijks in prijs vergelijkbaar met een h/t ticket naar dezelfde luchthaven. Die multidestination vlucht kan je boeken rechtstreeks op de website van Ethiopian airlines. Vanuit Malawi zijn wij na het landen onmiddellijk met een klein chartervliegtuigje naar South Luangwa NP doorgevlogen (kwam voor ons vijf goedkoper uit dan via Lusaka). In South Luangwa zaten we in Flatdogs camp, zeer aan te bevelen en de eigenares Jess heeft ons ook de charter vanuit Malawi georganiseerd. Als je 10 dagen Zambia hebt is South Luangwa - Lower Zambezi NP en de falls (2nachten volstaan hier) een goede combinatie.

          @SvanMa: ik trek ook veel portretten en heb een Sigma 50-500 als alround objectief gebruikt in de dorpjes en op safari. Ik had ook nog een 200-400 mee maar eigenlijk had ik alles kunnen trekken met de 50-500. Als je interesse hebt in mijn foto's kan je ze zien op mijn website www.withinafrica.com op http://500px.com/NCambre. De groothoek 14-24 had ik eigenlijk alleen nodig voor de falls en de enige plaats waar het mogelijk was door de spray om ee mooie foto te trekken van de falls was op Livingstone Island. Mijn foto van de regenboog staat ook op 500px. Als je naar de falls kan gaan als het volle maan is, is het nog meer de moeite want dan is het park s'avonds ook open en kan je de maanregenboog zien. Zambia is zeker de moeite. Malawi stond op ons programma maar we hebben beslist om meer tijd in Zambia door te brengen.
          Groeten. Nicole

          Comment

          Working...
          X