Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verboden onder de last te komen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verboden onder de last te komen!

    Van't weekend naar Baasrode geweest om wat oude treinstellen te fotograferen..
    Laat gerust wat kritiek achter zodat ik uit jullie commentaren iets leren!





    Update 1




    Update 2



    33mm - f/13 - iso100

    Groeten,
    Dave
    Last edited by 550Dave; 12 september 2012, 19:52.
    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

  • #2
    Re: Verboden onder de last te komen!

    vind de kleuren tè surrealistisch.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Verboden onder de last te komen!

      Beetje rare kleuren maar de compo vind ik zeer goed!
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Verboden onder de last te komen!

        slecht HDR, veel te flets!
        en onechte kleuren, groen/blauwe lucht bv
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Verboden onder de last te komen!

          In tegenstelling tot de collega's storen deze kleuren me niet. Ze geven me een verouderde indruk, en dat past wel bij deze plaat.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Verboden onder de last te komen!

            Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Dus denk ik maar niks. En elke keer
            dat ik eens niets denk, geniet ik toch ook weer een beetje. Dus...

            Comment


            • #7
              Re: Verboden onder de last te komen!

              Ik zie wel schaduwen maar ik mis het licht.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Verboden onder de last te komen!

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                slecht HDR, veel te flets!
                en onechte kleuren, groen/blauwe lucht bv
                De lucht is inderdaad wat onrealistisch van kleur maar dat proberen we in de toekomst grondig onder de knie te krijgen..
                Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                Comment


                • #9
                  Re: Verboden onder de last te komen!

                  Thanks!
                  Is nog wel wat werk aan de winkel..
                  Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verboden onder de last te komen!

                    Speciaal , slecht vind ik hem niet en hij is wel goed scherp

                    Groeten

                    Joeri
                    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verboden onder de last te komen!

                      Net een update geplaatst met toch wel een beter resultaat, denk ik?

                      Groeten,
                      Dave
                      Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verboden onder de last te komen!

                        Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
                        Net een update geplaatst met toch wel een beter resultaat, denk ik?

                        Groeten,
                        Dave
                        Hierbij mis ik het licht nog meer. Kijk gerust eens naar het histogram.
                        Waarom wel schaduwen maar niet het bijpassende licht ?
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verboden onder de last te komen!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Hierbij mis ik het licht nog meer. Kijk gerust eens naar het histogram.
                          Waarom wel schaduwen maar niet het bijpassende licht ?
                          Op het vlak van fotobewerking sta ik helaas nog in m'n kinderschoenen, kan je
                          misschien iets duidelijker zijn i.v.m het licht?

                          Thanks!
                          Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verboden onder de last te komen!

                            Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
                            Op het vlak van fotobewerking sta ik helaas nog in m'n kinderschoenen, kan je
                            misschien iets duidelijker zijn i.v.m het licht?

                            Thanks!
                            Als ik naar beide foto's kijk, dan mis ik helderheid in de kleuren. Ik mis
                            de frisheid die hoort bij helder weer met zon en schaduwen. Wanneer ik
                            van beide foto's het histogram bekijk, zie ik de bevestiging van mijn
                            observatie. Rechts in het histogram ontbreekt informatie. Met andere
                            woorden: een deel van de hooglichten ontbreekt.

                            Wanneer ik de downloads behandel in PS-Elements roep ik het histogram
                            op en met de 'auto'knop zorgt het programma voor verdeling van de
                            aanwezige informatie over de volle breedte van het spectrum. Tevens
                            wordt 'automatisch' een door het programma gedetecteerde kleurzweem
                            gecorrigeerd.

                            Het resultaat is een frissere foto die meer recht doet aan de atmosferische
                            omstandigheden: zon en schaduw.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verboden onder de last te komen!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Als ik naar beide foto's kijk, dan mis ik helderheid in de kleuren. Ik mis
                              de frisheid die hoort bij helder weer met zon en schaduwen. Wanneer ik
                              van beide foto's het histogram bekijk, zie ik de bevestiging van mijn
                              observatie. Rechts in het histogram ontbreekt informatie. Met andere
                              woorden: een deel van de hooglichten ontbreekt.

                              Wanneer ik de downloads behandel in PS-Elements roep ik het histogram
                              op en met de 'auto'knop zorgt het programma voor verdeling van de
                              aanwezige informatie over de volle breedte van het spectrum. Tevens
                              wordt 'automatisch' een door het programma gedetecteerde kleurzweem
                              gecorrigeerd.

                              Het resultaat is een frissere foto die meer recht doet aan de atmosferische
                              omstandigheden: zon en schaduw.
                              Bedankt voor je uitleg!
                              Hiermee terug even aan de slag gegaan met 'update 2' tot gevolg, op de duur begin je er toch wat scheel op te zien..
                              Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

                              Comment

                              Working...
                              X