Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A99

    Moeten we nu boos of blij zijn met deze nieuwe telg in de famillie

    http://www.sonyalpharumors.com/new-a...ictures-leaks/

    Blijkbaar zijn ze afgestapt van hun propriétaire hotshoe en hebben ze eindelijk de iso standaard aanvaard. Aan de ene kant juich je dit initiatief toe; maar nu kan je alsnog je flitsers en randapparatuur in de verkoop doen.
    Kan je bijna evengoed van merk veranderen
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

  • #2
    Re: Sony A99

    Een adapter zal wel voor een (hopelijke goedkope) oplossing zorgen .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sony A99

      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht

      Blijkbaar zijn ze afgestapt van hun propriétaire hotshoe en hebben ze eindelijk de iso standaard aanvaard. Aan de ene kant juich je dit initiatief toe; maar nu kan je alsnog je flitsers en randapparatuur in de verkoop doen.
      Kan je bijna evengoed van merk veranderen
      is inderdaad een achteruitgang, maar ja soms moet je achteruitgaan om vooruit te gaan.
      gelukkig zijn er adapters
      maar als je de andere specs leest , amaai wat is dat !

      Comment


      • #4
        Re: Sony A99

        De A99 lijkt me wel wat! De nieuwe flitsschoen is het resultaat van al het gemekker van Canon Nikon (en sommige Sony) mensen. Iets wat nu even pijn doet, maar op de lange baan inderdaad "vooruitgang" zal betekenen

        De RX1 is echt wel een knap staaltje innovatie! Erg gedurfd en het "lijkt" duur, maar als je bedenkt wat het zou kosten als je body en lens apart zou kopen...dan zit je rap aan die 2800 euro! (Bedenk zelfs maar eens een Nex 7 met zeiss 24mm...) Vooral benieuwd wat ze met een toekomstige RX10 gaan doen...Alleszins, de RX reeks van Sony is de mooiste verzoening tussen formaat, gewicht en kwaliteit dat we kunnen van dromen momenteel!

        De Nex6 is dan (gelukkig) met een goeie zoeker uitgerust, zou wel eens de zo-goed-als ideale Nex camera kunnen worden! Perfecte sensor, EVF, formaat, controls (nex 7 über alles, maar toch dicht genoeg), en wellicht ook prijs!


        Knap werk Sony!! ZEER interessante tijden om Sony-gebruiker te zijn!

        @K-2: Jij gaat A99?

        Nu nog Sensorgestabiliseerde Nex bodies in de toekomst!!!
        Last edited by Portmixus; 10 september 2012, 15:02.

        Comment


        • #5
          Re: Sony A99

          ik ben vooral erg benieuwd naar de ISO-prestaties van deze A99,
          als die ook nog eens top zijn, mmm, dan ga ik m'n geld eens tellen ;-)

          Is er trouwens al geweten met welke lens in combo ze hem eventueel ook gaan verkopen?
          www.janvandenbulck.com

          Comment


          • #6
            Re: Sony A99

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            De A99 lijkt me wel wat!

            @K-2: Jij gaat A99?

            Lijkt mij ook wel wat, maar niet tegen de prijs waartegen die in de eerste weken verkocht wordt .
            Ik ben voorlopig terug naar a900.

            Sinds ik een goeie Nex-5N-set heb, komen a700 en bijhorende lenzen nog nauwelijks uit de kast.
            Dus mijn FF-lenzen krijgen nu weer een a900 (toch nog wel een verschil met aps-c vind ik, en tenminste nog met die heerlijke 100%-zoeker...).
            Qua lenzen heb ik nog altijd 24-70, 70-200, 70-400 en 85/1.4. Meer heb ik bij die a900 niet nodig.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony A99

              Oorspronkelijk geplaatst door JVDB44 Bekijk bericht
              ik ben vooral erg benieuwd naar de ISO-prestaties van deze A99,
              als die ook nog eens top zijn, mmm, dan ga ik m'n geld eens tellen ;-)

              Is er trouwens al geweten met welke lens in combo ze hem eventueel ook gaan verkopen?
              Als de sensor presteert zoals de laatste sensors die Sony in z'n camera's steekt (D800 inclu), dan gaan we tevreden mogen zijn
              Voor een keer goochelen ze eens niet met megapixels, hopelijk voor de niet-ultra-high-res-fans een schot in de roos!

              Ironisch dat de D800 wel voor de megapixelrace kiest en toch zo positief onthaald wordt

              Zo zien we maar dat veel of weinig megapixels geen fluit boeit, zolang de kwaliteit is wat we ervan verwachten!

              Nog geen "kit"lens bekend...ALS er een kitlens komt

              Comment


              • #8
                Re: Sony A99

                volgens de specs heeft de a99 datgene wat geen enkel ander FF toestel heeft tot nog toe, met name

                -photodiode expansion technologie , veronderstel dat dit hetzelfde is als pixelbinding, verwacht dat nikon dit overneemt in zijn nieuwe op komst zijnde toestellen
                -Dual Phase detection system (met PDAF pixels op beeldsensor en op AF-sensor, 101 Af punten in totaal)
                -light concentration technologie wat dat ook moge wezen, waarschijnlijk methode om gevoeligheid te verhogen
                -selective noise reduction, waarschijnlijk mogelijk enkel ruisreductie toe te passen op bvb de donkere area's waardoor onderwerp minder of geen detail verlies heeft als gevolg van NR
                -New multi-segment low pass filter, hopelijk beter systeem dan in nikon d800E
                -MF assistance systeem (peaking ?)
                -SLT technologie, vind persoonlijk wel dat de EVF resolutie laag is (2,3 MegaDot), contrast zou wel hoog zijn.

                nieuwe kitlens komt er vrij zeker niet, toch niet direct, waarschijnlijk wel een nieuwe 300mm

                verwachte accessoires

                Sony HVL-F60M flash: guide number: 60, built-in LED light, price: $550.
                Sony HVL-RL1 ring flash: priced around $350.
                Sony VG-C99AM vertical grip for a99: weather sealed, price: $380.
                Sony XLR-K1M audio input terminal: price: $800.
                Sony RMT-DSLR2 remote control.
                Sony LCS-BP3 back pack.

                Duidelijk dat Sony met dit toestel ook heel sterk de nadruk legt op video toepassingen, vandaar waarschijnlijk ook beperking tot 24mp

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A99

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  volgens de specs heeft de a99 datgene wat geen enkel ander FF toestel heeft tot nog toe, met name

                  -photodiode expansion technologie , veronderstel dat dit hetzelfde is als pixelbinding, verwacht dat nikon dit overneemt in zijn nieuwe op komst zijnde toestellen
                  -Dual Phase detection system (met PDAF pixels op beeldsensor en op AF-sensor, 101 Af punten in totaal)
                  -light concentration technologie wat dat ook moge wezen, waarschijnlijk methode om gevoeligheid te verhogen
                  -selective noise reduction, waarschijnlijk mogelijk enkel ruisreductie toe te passen op bvb de donkere area's waardoor onderwerp minder of geen detail verlies heeft als gevolg van NR
                  -New multi-segment low pass filter, hopelijk beter systeem dan in nikon d800E
                  -MF assistance systeem (peaking ?)
                  -SLT technologie, vind persoonlijk wel dat de EVF resolutie laag is (2,3 MegaDot), contrast zou wel hoog zijn.

                  nieuwe kitlens komt er vrij zeker niet, toch niet direct, waarschijnlijk wel een nieuwe 300mm

                  verwachte accessoires

                  Sony HVL-F60M flash: guide number: 60, built-in LED light, price: $550.
                  Sony HVL-RL1 ring flash: priced around $350.
                  Sony VG-C99AM vertical grip for a99: weather sealed, price: $380.
                  Sony XLR-K1M audio input terminal: price: $800.
                  Sony RMT-DSLR2 remote control.
                  Sony LCS-BP3 back pack.

                  Duidelijk dat Sony met dit toestel ook heel sterk de nadruk legt op video toepassingen, vandaar waarschijnlijk ook beperking tot 24mp

                  Wat ben je met deze specs als je niet weet waarvoor ze gaan dienen en alles misschien en waarschijnlijk is.??

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A99

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Wat ben je met deze specs als je niet weet waarvoor ze gaan dienen en alles misschien en waarschijnlijk is.??
                    Twee voorbeeldjes van de vele die voor mij inhoudelijk absoluut niet interessanter zijn hoor...
                    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                    Post je die vraag in elk van die topics dan ? Succes ermee.
                    Last edited by K-2; 11 september 2012, 12:15.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A99

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Wat ben je met deze specs als je niet weet waarvoor ze gaan dienen en alles misschien en waarschijnlijk is.??
                      nog een nachtje slapen en we weten waarschijnlijk de juiste toedracht.
                      alles is momenteel nog gebaseerd op geruchten en veronderstellingen, maar men mag wel aannemen dat de geruchten, kijkend naar het verleden, in dit stadium vrij correct zijn.

                      zaken waar ik niet 100% zeker van ben ga ik niet als waarheid verkondigen, daar zijn er al genoeg op dit forum die dat wel doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A99

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Wat ben je met deze specs als je niet weet waarvoor ze gaan dienen en alles misschien en waarschijnlijk is.??
                        Vervang al zijn "waarschijnlijk" door "hoogst waarschijnlijk"...oftewel "99% zeker"...goed genoeg voor mij althans.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A99

                          komt wel een nieuwe kitlens een 24-70 f 2,8 SAM naast de 300mm lens
                          lente volgend jaar zeiss 50mm

                          Photokina 2012: Sony has announced the SLT A99, its flagship full frame interchangeable lens camera. The A99 features a 24MP 36x24mm CMOS sensor that features on-sensor phase detection, creating a dual AF system that promises improved focus tracking and focus precision. It also includes the Quick Navi interactive status panel and a host of features for video shooters, including a 'silent' control dial, mic and headphone sockets and focus peaking, to make the most of its 1080p60 HD capability.


                          reclame filmpje
                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A99

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Een adapter zal wel voor een (hopelijke goedkope) oplossing zorgen .
                            Een zéér goedkope oplossing. De adapter is inbegrepen bij aankoop van de camera .

                            "Unlike conventional cameras, the SLT-A99V also features a newly developed Multi-Interface Shoe that dramatically expands compatibility with Handycam® accessories, thus raising the potential for photo/movie shooting (The included ADP-MAA shoe adapter maintains compatibility with conventional Alpha accessories as well)."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A99

                              Dit is hem dus ...

                              The Sony SLT-A99 is the Japanese camera maker's flagship model, aimed squarely at DSLR enthusiasts who will settle for nothing less than a full frame sensor in a rugged body with a plethora of external and customizable controls. It arrives almost four years after its predecessor, the A900, the company's first full frame DSLR. You'd certainly expect significant new features given such a long gap between products and Sony has lost no opportunity to equip the A99 with every bit of electronic expertise they've incorporated into their NEX and SLT models in the interim. Whereas the A900 was a defiantly conventional SLR that would have been immediately familiar to Konica Minolta film-camera users, the A99 is something of a technological tour-de-force.


                              "The A99 is essentially a very slightly scaled-up A77, with almost no changes made to the control layout."

                              Dat is alvast een plus, net als a900-a850-a700. Maakt het combineren van bodies heel gemakkelijk.
                              De batterij blijft ook onveranderd. We worden tenminste voor dat soort spullen niet extra op kosten gejaagd .
                              De Mp's gaan niet hoger, dat is ook prima wat mij betreft.
                              Alleen, aangezien er geen prisma meer is voor een OVF had ik gehoopt op een pop-up flash... Spijtig dat die er niet is. Komt soms toch wel van pas, meestal als je niet verwachte iets van flitser nodig te hebben .

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dekeuj Bekijk bericht
                              Een zéér goedkope oplossing. De adapter is inbegrepen bij aankoop van de camera .
                              Mooi zo
                              Last edited by K-2; 12 september 2012, 08:06.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X