Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grillige schoonheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grillige schoonheid

    1.


    2. ietjes minder scherp (heb het lichtjes aangepast)


    3. ietjes minder scherp (helderheid & contrast) min of meer naar oorspronkelijke staat.


    4. zonder draaiïng : voor half traditionelen, de vuurvaste traditionelen moeten dan maar naar één kant van de paneel kijkenk, naar keuze.

    Last edited by Loeky; 10 september 2012, 20:23. Reden: te scherp

  • #2
    Re: Grillige schoonheid

    Mooie compositie, maar echt véél te veel verscherpt. De bloemen snijden hier bijna.
    Van de DOF ben ik niet helemaal overtuigd. De eerste bloempjes, en de achterste, zijn niet scherp. Ik weet nog niet of ik dat wel mooi vind.
    Als het nu echt voorgrond was, was er geen probleem, maar het is een stuk van het onderwerp...
    Maar de wazige achtergrond maakt er wel iets heel knaps van. Daardoor lijkt het haast een fisheye, of door een glas getrokken, of zo. Dat is dan weer prima geslaagd!

    Comment


    • #3
      Re: Grillige schoonheid

      speciaal,
      mooi
      mss eens eentje tonen die iets minder verscherpt is
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: Grillige schoonheid

        Een gedurfde abstraherende bewerking !
        Helaas is de verscherping te heftig.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Grillige schoonheid

          Sorry voor die scherpte, wou het grillige hiermee erg benadrukken. Heb hem lichtjes aangepast. Hopelijk beter. Kan natuurlijk meer.
          Heb hem ook contrast en helderheid aangepast.

          Comment


          • #6
            Re: Grillige schoonheid

            Alles is hier reeds gezegd zeker? Ik vind dit een zeer knappe compo !
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Grillige schoonheid

              voor mij de eerste.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Grillige schoonheid

                Althans al bedankt aan iedere mening en het komen kijken.
                Nou met de reactie van Bouk had ik de indruk dat het oplichten niet zo'n goed idee was. Dus heb een nieuwe aanpassing gemaakt.

                Tja, nu probeer ik met beetje, technische kennis die ik bezit, sommige foto's een gevoelsmatige tintje te geven. De vaardigheid zal verhogen hoop ik danzij jullie kritisch oog en mijn inzet tot verbeteren.

                De bloemen snijden hier bijna
                , ja, weet ik dat wou ik ook eigenlijk doorgeven, het agressief standhouden van het plantje. Het is dood en toch blijft ie beter overeind dan al de anderen. (hier het gevoelsmatige en mijn bewondering voor dat dor twijgje)
                Last edited by Loeky; 10 september 2012, 12:13. Reden: antwoord aan Madhatter

                Comment


                • #9
                  Re: Grillige schoonheid

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                  , ja, weet ik dat wou ik ook eigenlijk doorgeven, het agressief standhouden van het plantje. Het is dood en toch blijft ie beter overeind dan al de anderen. (hier het gevoelsmatige en mijn bewondering voor dat dor twijgje)
                  Hey, als het met opzet is gebeurd, zwijg ik in alle talen. Nu ja, bijna in alle talen
                  Dan kan ik alleen maar zeggen dat het mij iets minder aanspreekt, maar je hebt dan wel bereikt met de foto wat je wilde.
                  In het begin dacht ik dat het "per ongeluk" was, en een bewuste keuze beoordeel je natuurlijk anders.

                  Maar heb je ook aan de foto getrokken ? Want hoe langer ik kijk, hoe meer het haast een fish-eye lens lijkt... Klopt dat ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grillige schoonheid

                    Draaiproces toegepast. Maar geen fish eye.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grillige schoonheid

                      Sorry loeky maar ik zou toch eens van het origineel vertrekken en er een een iets mindere bewerking op loslaten.
                      Ik zou zelfs zeggen er geen bewerking op loslaten.
                      als deze evenscherp is zoals uw andere die met de tussenringen genomen zijn dan denk ik dat er wel iets van te maken is.

                      no hard feelings maar hetgeen er nu staat vind ik echt niets.

                      Grtz david

                      ps: zeker niet slecht bedoeld he loeky grtz david

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grillige schoonheid

                        Ik denk dat ik nu naar ieders zin gewerkt heb en dat iedereen er iets in zal terug vinden, dat hem of haar bekoort.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grillige schoonheid

                          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                          Draaiproces toegepast. Maar geen fish eye.
                          Ik vind dat proces mooi. Hoe doe je dat dan?
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grillige schoonheid

                            @ Marie-Anne : Daarvoor heb je denk ik PS6 voor nodig. Je hebt naast perspectief, schuintrekken, roteren enz... ook verdraaien. Eigenlijk bedoeld om met wat handigheid, de perspectiefvertekeningen op een nog betere manier recht te trekken. Maar ik heb het even hier op mijn foto ook toegepast. Zelfs op een paar anderen. Als ik verder zal werken bv. met mijn eendenhistorie zal ik dit en andere tools nog vaak nodig hebben. Ik heb ook een paar ideetjes titels in het hoofd dat ik graag zou willen verwezenlijken. Het zal uitproberen en verbeteren worden. Zal veel tijd, oefening en werk vergen.
                            Maar ik weet nog niet echt of ik ze hier wel zal posten, ik heb een forum gevonden waar ze fotobewerkingen plaatsen en bespreken. Ik zal er ook hulp en tips kunnen vinden. Ik denk ze daar in de toekomst te plaatsen.
                            Toch fijn, dat je het leuk vond.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grillige schoonheid

                              Ik vind de opname en bewerking iets speciaals hebben,tof gebracht,grtj Jozef
                              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                              Comment

                              Working...
                              X