Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor sportfotografie (wielrennen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor sportfotografie (wielrennen)

    Hoi iedereen,

    Ik zou via deze weg even een vraagje willen stellen.
    Maar eerst een kleine situatieschets; Mijn vriend doet aan wielrennen. En ik neem dolgraag foto’s van hem. Het probleem is echter dat mijn huidig toestelletje (coolpix) totaal niet aan de voorwaarden voldoet. De enige plaats waar ik tijdens de wedstrijd nog min of meer degelijke foto’s van mijne schat kan nemen is in een trage bocht. En dan nog. ’t Wordt wat frustrerend.
    Ik zou dus graag een toestel kopen dat de job wel beter aankan. Let wel, het resultaat moeten gewoon degelijke foto’s zijn, hyperprofessionele kwaliteit is niet echt noodzakelijk. Verder dan de persoonlijke harde schijf en zijn facebook zullen ze toch niet geraken.
    Maar mijn zoektocht is niet zo simpel als ik dacht. Ofwel ligt het toestel buiten mijn budget. Ofwel is het niet 100% duidelijk of het wel geschikt is voor wat ik wil. Ik heb hier op het forum ook al even een zoekopdracht gegeven. Maar veel wijzer geraak ik er niet uit. Zeker niet wanneer ik topics bovenhaal van vele jaren geleden over toestellen die nu blijkbaar al lang out-of-date zijn.
    En daarom vraag ik mij af of iemand hier een paar suggesties heeft die me al wat verder op de juiste weg helpen.
    Let wel, ik ben echt een leek in deze zaken. Tot voor het begin van mijn zoektocht een paar weken geleden had ik bijvoorbeeld nog nooit van sluitertijd of dergelijke gehoord.
    PS. Misschien handige info; Mijn budget: +- 500 euro zou leuk zijn. Ik wil echter gaan tot 1000. Verder niet.

    Bedankt.

    Grtz,
    Lindsay

  • #2
    Re: Camera voor sportfotografie (wielrennen)

    ongeveer elke spiegelreflex zal al beter zijn, maar mss kan je beter gaan kijken naar een tussen model zoals een nikon 1j1 of 1v1 of een sony nex. eventjes de camera winkel binnen lopen en vragen wat zij voorstellen, terug buiten gaan en een andere winkel uittesten. krijg je een breder beeld
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor sportfotografie (wielrennen)

      ik gebruik een nikon D90 met 70-200 voor zowat iedere foto.
      budget daar van 2600€ ongeveer.
      heb ook een d40 en daar gaat het ook mee.(ferm oud toestel, maar doet het prima)

      wa raad ik aan:

      D3200 met 18-55 en 50-300vr: klik

      of

      D3200 met 18-55 en 50-200vr: klik

      waarom, mooi zoom bereik, vrij goed toestel en een prijs binnen budget.
      weegt ook geen karrevracht en is relatief compact.
      dan even goed de handleiding lezen, niet ontgoocheld zijn de eerste keren, volhouden en veel foto's maken en de resultaten volgen.

      als er vragen zijn laar het maar weten eventueel via PM
      wil je wel es op gang helpen (koers in zuid-west- vlaanderen ofzo)
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor sportfotografie (wielrennen)

        D7000 en de 55-200mm VR en 18-55mm VR Kitlenzen.

        "Goeie" lenzen vallen op dit moment buiten je budget, een snelle "degelijke" camera waar je JAREN plezier van zal hebben wel.
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor sportfotografie (wielrennen)

          Als je naar een dslr overschakelt dan moet je je ook even verdiepen in de basis principes (sluitertijd, diafragma, ISOwaarde) van de fotografie want een dure dslr op automatisch zal nog vele missers geven.Dus als je dit niet van plan bent denk ik dat je betere resultaten gaat krijgen. Neemhier eens een kijkje die geven redelijk duidelijke info (ook over hoe je keuze maken).

          Comment

          Working...
          X