Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1100D inruilen en 5d classic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1100D inruilen en 5d classic

    Men vriendin vraagt of ze er op vooruitgaat en hoe (qua beeldkwaliteit en iso of ruis) met een 5d classic
    ze werkt nu met een 1100D en aangezien ze soms toch al wat hoger gaat met iso, vroeg ze zich af of een 5d classic daarin een verbetering is.
    ook omdat dan de beelden al veel ruis bevat en de kleuren en scherpte achteruitgaan zou een fullframe misschien toch beter zijn, of ben ik hierin mis.

    mvg bart
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

  • #2
    Re: 1100D inruilen en 5d classic

    Zeker weten! Alleen het scherm kan misschien minder goed zijn. Denk wel aan het gebruik van EF lenzen en geen EF-s lenzen meer.

    Comment


    • #3
      Re: 1100D inruilen en 5d classic

      ik wil toch voorzichtig vermelden dat ik niet zo zeker ben van de hoge ruis prestaties van de 5d tov die van de 1100d
      alle andere aspecten van de beeldkwaliteit zijn bij de 5d natuurlijk een klasse hoger. Maar laat het nu net de ruis zijn waaraan je vriendin zich stoort...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: 1100D inruilen en 5d classic

        5d is een toestel van 7 jaar geleden en 1100d is uit 2011. Toestellen verbeteren vooral op ruisgebied, dus kan me niet voorstellen dat 5d een verbetering op dit gebied is.

        Heb ik geen Canon voor nodig om deze conclusie te kunnen trekken ;-)
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: 1100D inruilen en 5d classic

          Het gaat niet alleen om ruis maar ook om dynamsich bereik.
          Je zou even naar de site van DP review kunnen gaan en zet ze naast elkaar. Bedenk wel dat het zoekerbeeld van de 1100 erg klein is vergeleken met de 5D.

          Overstap van APS-C naar FF heeft alleen zin als je heel sterk de scherptediepte wilt beperken.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: 1100D inruilen en 5d classic

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            Het gaat niet alleen om ruis maar ook om dynamsich bereik.
            Je zou even naar de site van DP review kunnen gaan en zet ze naast elkaar. Bedenk wel dat het zoekerbeeld van de 1100 erg klein is vergeleken met de 5D.

            Overstap van APS-C naar FF heeft alleen zin als je heel sterk de scherptediepte wilt beperken.
            Het gaat TS vooral om verbetering van ruis, de 5d is gewoon een stap terug
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: 1100D inruilen en 5d classic

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Het gaat TS vooral om verbetering van ruis, de 5d is gewoon een stap terug

              Comment


              • #8
                Re: 1100D inruilen en 5d classic

                Een 5D Mk1 is een enorme stap vooruit denk ik. Natuurlijk vraagt zo'n stap ook om objectieven, het budget moet dat wel toelaten.Overigens kun je met een 5D heel behoorlijke resultaten boeken met relatief goedkoop glas. Ook kun je experimenteren met lichtsterke primes met m42 of ander spul van de rommelmarkt op een adapter.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: 1100D inruilen en 5d classic

                  Hoewel er een gat van 6 jaar tussenzit qua techniek is de 5D zeker een stap vooruit. Ik ben 2 jaar geleden van een 5D I overgestapt naar een 7D en na een tijdje had ik het gevoel dat zelfs dat een stap achteruit was qua beeldkwaliteit.
                  Het beeld van een 5D I is nog steeds zeer mooi zelfs tot iso 1600 en met wat Noise Reductie is 3200 nog printbaar. De bediening, de zoeker en de bouwkwaliteit zijn daarboven op ook nog eens stukken beter.
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1100D inruilen en 5d classic

                    Niet te geloven dat er hier zijn die een 1100D hoger inschatten dan een 5D.
                    Een goed toestel blijft een goed toestel ook al is die 10- of meer jaren oud.
                    Met een 1100D kijk je door een sleutelgat, met een 5D is de zoeker niet alleen veel groter maar ook veel helderder.
                    En op gebied van ruis kan de 1100D er niet eens aan tippen aan de 5D. Wie het tegendeel beweerd heeft nog nooit ee 5D in z'n handen gehad.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1100D inruilen en 5d classic

                      Ik heb nog nooit een 1100D in mijn handen gehad :-) maar toen ik overstapte van een 500D naar de 5D classic heb ik 't me alleszins niet beklaagd.
                      Nu, verwacht ook geen sublieme resultaten op een ISO > 1600. Soit, kort gezegd, ik keer alleszins niet terug! Ik zou niet twijfelen!

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1100D inruilen en 5d classic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Niet te geloven dat er hier zijn die een 1100D hoger inschatten dan een 5D.
                        Een goed toestel blijft een goed toestel ook al is die 10- of meer jaren oud.
                        Met een 1100D kijk je door een sleutelgat, met een 5D is de zoeker niet alleen veel groter maar ook veel helderder.
                        En op gebied van ruis kan de 1100D er niet eens aan tippen aan de 5D. Wie het tegendeel beweerd heeft nog nooit ee 5D in z'n handen gehad.


                        Grtz, RF
                        Niet woorden lopen verdraaien aub. Ik heb het alleen maar over ruis gehad.
                        Als ik dan toch ga kijken naar de test in DxO , dan is die 1100D gewoon beter dan 5D op dat gebied. Dat de 5D in de rest beter is, dat betwijfel ik niet.
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1100D inruilen en 5d classic

                          Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                          Niet woorden lopen verdraaien aub. Ik heb het alleen maar over ruis gehad.
                          Als ik dan toch ga kijken naar de test in DxO , dan is die 1100D gewoon beter dan 5D op dat gebied. Dat de 5D in de rest beter is, dat betwijfel ik niet.
                          Als ik bij DxO ga kijken loopt het rode lijntje boven het oranje en laat nu het rode de 5D zijn.......iets van één stop beter en laat dat nu bij alle andere karakteristieken ook zo zijn.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1100D inruilen en 5d classic

                            lijkt me een moeilijke keus.

                            vooral moet de vraag zijn welk glas heeft ze en welk budget is er.
                            zoals eerder vermeld zijn de ef-s lenzen van haar 1100D onbruikbaar.

                            of high iso beter gaat zijn, waarschijnlijk wel, spectaculair? da niet denk ik.
                            natuurlijk gaan de foto's aan zich wel beter zijn. wegens vooral FF enzo.

                            maar als het budget rekbaar is waarom niet voor een 5DmkII gaan, met de mkIII op de markt zijn er toch genoeg 2de hands te vinden en daar gaat de vooruitgang stukken groter zijn volgens mij.
                            een ander alternatief is bv een 7D is weer een crop toestel, maar gaat zeker ook een ferme stat vooruit zijn op alle vlak

                            gebruik nikon, maar wa opzoeken laat je toch toe enigsinds zinnig te reageren.
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Ze heeft de 1100d pas en als ze vergelijkt met mij, ik ben pas van mijn 50d naar een 5d mark 2 dan vind ze de ISO storen. Maar zo kan je natuurlijk niet vergelijken. Maar daarom dacht ik haar misschien een 5d te kopen, nog een mark 2 zou wat gek zijn aangezien ze niet zoveel doet. Ik heb van lenzen een tamron 28 75 2.8die ze nu ook al veel gebruikt, een 70 200 4l komt eraan dus zou ook passen, alleen haar kitlens niet meer dan. Oh ja en een 50mm 1.8. Maar voor zover ik hier lees is het beetje voor en tegen, de kwaliteit gaat omhoog daar twijfel ik niet aan, alleen bij dxo en snapsort staat bij de 5d een ISO score van 1300 en voor de 1100d maar 755, wat betekent die score dan?

                              Mvg Bart
                              Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                              500px site: https://500px.com/crazy_b

                              Comment

                              Working...
                              X