Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hengifoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hengifoss

    Bij deze een detailopname van de Hengifoss waterval in het oosten van IJsland.

    Het water valt van deze Hengifoss zo'n 120m omlaag waardoor deze waterval de tweede hoogste is van IJsland. Maar wat minstens even spectaculair is zijn de rotsen rondom.

    Buiten basalt, wat je overal in IJsland vind, zie je hier ook rode lijnen lopen doorheen de rotsen. Elke rode laag is een getuige van een vulkaanuitbarsting. Tussen de vulkaanuitbarstingen uit het tertiair heeft zich telkens een bodem gevormd wat nu resulteert in die rode lagen. In totaal ,langs de ganse waterval, kan je 7 rode lagen onderscheiden, getuigen van 7 vulkaanuitbartsingen...

    Doordat we relatief vroeg op het jaar daar waren, was de waterval nog omringd door sneeuw. Toen we daar waren was het zelfs nog aan het sneeuwen, wat de photo-op tijd drastisch beperkte. Gelukkig toch nog een paar compo's kunnen schieten...

    Laat maar horen!





    facebook

    500px

  • #2
    Re: Hengifoss

    Zo weinig reacties ?

    Hengifoss, ligt vlakbij Litlanesfoss. Echt niet makkelijk, ook niet in de zomer.
    Dit is wel een specialleke.

    Met de voorhanden zijnde omstandigheden is dit wel een prestatie vind ik, hoe langer ik er naar kijk hoe beter ik hem vind.
    Mijn eigen fotookes ervan zijn inmiddels in de digitale hemel.

    Chapeau dus, maar dat stuk lucht zit me ergens niet lekker. Heb ik een voorstel ? Neen, helaas.

    Comment


    • #3
      Re: Hengifoss

      Toch ook weer een mooie, zeker met de uitleg erbij.
      Heel speciaal die laagjes en dat heb je goed weergegeven
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: Hengifoss

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Chapeau dus, maar dat stuk lucht zit me ergens niet lekker. Heb ik een voorstel ? Neen, helaas.
        Ja het was dus een dag vol sneeuwbuien. Toen we daar aankwamen begon het fel te sneeuwen helaas. Dan maar de camera opgesteld, raincover er over, wachten, en vanaf het moment dat het 2sec niet sneeuwde vlug de foto maken. De grijzige lucht is dus een gevolg van die sneeuwbuien, allez eigenlijk de oorzaak. Vandaar dat ik de lucht heb proberen "weg te moffelen" in dat hoekje...
        facebook

        500px

        Comment


        • #5
          Knappe structuur en kleur in de rotsen

          De combinatie met de waterval vind ik iets minder. Het lijkt dat de compositie van het beeld moest wijken ten voordele van die mooie rotsen. De waterval zit daardoor iets te veel opzij gedrongen vind ik.
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Hengifoss

            Er zitten speciale elementen in, kleuren structuur, sneeuw, waterval, maar het geheel is mij wat te benepen waardoor het totaalbeeld mij niet veel zegt
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Hengifoss

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Er zitten speciale elementen in, kleuren structuur, sneeuw, waterval, maar het geheel is mij wat te benepen waardoor het totaalbeeld mij niet veel zegt
              Volg hier....die waterval had ik niet zo veel li geplaatst.
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: Hengifoss

                Toch een mooi lijnenspel hoor!
                Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                Comment


                • #9
                  Re: Hengifoss

                  De kleurtinten zijn knap.
                  Een schoontje, en knap hoe je die troosteloze lucht weet te minimaliseren.

                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hengifoss

                    Mooi weergegeven met de lijnen en weer iets bijgeleerd

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hengifoss

                      Met dank aan allen om te reageren en voor de eerlijke reacties!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      ...
                      Het lijkt dat de compositie van het beeld moest wijken ten voordele van die mooie rotsen. De waterval zit daardoor iets te veel opzij gedrongen vind ik.
                      Je hebt wel een punt hoor Danny. Ik had al shot waar de ganse waterval op stond en met deze wou ik vooral die lijnen in beeld brengen. Om toch iets aan de compo te geven wou ik er nog de waterval en de sneeuw bij. Maar blijkbaar beetje te geforceerd dus...
                      facebook

                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hengifoss

                        uniek shot, maar mss zou iets ruimer beter geweest zijn ?
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hengifoss

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                          De kleurtinten zijn knap.
                          Een schoontje, en knap hoe je die troosteloze lucht weet te minimaliseren.
                          mee eens,knap
                          eos 600 d
                          lens 18-135 canon 10-22canon

                          Comment

                          Working...
                          X