Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor de kenners.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje voor de kenners.

    Hallo,

    Ik heb me net geregistreerd op dit forum. Ik ben erg geïnteresseerd in fotografie. Ik zou me daarom dan ook graag een camera kopen binnen een prijscategorie die varieert van 300 - 700 euro. Wat raden jullie mij dan aan?
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Vraagje voor de kenners.

    Vraag (laten) verplaatsen naar Overige Forums -> Algemeen.
    Hier laat men foto's zien.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje voor de kenners.

      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Vraag (laten) verplaatsen naar Overige Forums -> Algemeen.
      Hier laat men foto's zien.
      Excuseer.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje voor de kenners.

        Moderator Note: Verplaatst van Beginnershoek naar Camera's. Als je de regels even doorneemt, dan weet je dat Beginnershoek dient om je eerste foto's te laten zien. Dit is een typische vraag voor het Camera's subforum, en als je even hier rondkijkt zal je een aantal vergelijkbare vragen terugvinden.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje voor de kenners.

          Dit is een uitstekende combo: klik, net wat boven uw budget, maar een camera voor het leven .

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje voor de kenners.

            Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
            Dit is een uitstekende combo: klik, net wat boven uw budget, maar een camera voor het leven .
            Voor het leven zou ik nu niet zo snel durven zeggen maar dit is inderdaag een goede combo om een zeer lange tijd mee verder te kunnen.

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje voor de kenners.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Voor het leven zou ik nu niet zo snel durven zeggen maar dit is inderdaag een goede combo om een zeer lange tijd mee verder te kunnen.
              Dat ging ik ook eerst schrijven, maar dat klonk zo stom

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje voor de kenners.

                Hier valt hij zelfs in je budget http://www.kamera-express.be/product...5-6g-vr-ed-dx/

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje voor de kenners.

                  Heel erg bedankt voor de reacties! Is het mogelijk om hierop andere lenzen aan te sluiten enzo?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje voor de kenners.

                    Oorspronkelijk geplaatst door J. Barocco Bekijk bericht
                    Heel erg bedankt voor de reacties! Is het mogelijk om hierop andere lenzen aan te sluiten enzo?
                    Natuurlijk: een D90 is een digitale spiegelreflexcamera, wat o.a. impliceert dat de lenzen vervangbaar zijn. Ze moeten natuurlijk wel voorzien zijn van een Nikon-mount, maar dat beperkt je niet tot uitsluitend lenzen van het merk Nikon (of Nikkor) zelf. Ook Sigma, Tamrom, Tokina... levert geschikte objectieven voor Nikon, maar ook voor andere cameramerken. Daarom moet een z.g. "third-party" objectief een "Nikon-mount" hebben om gebruikt te kunnen worden op een Nikon-camera.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje voor de kenners.

                      Je kan eventueel ook kijken naar een 2e hands D90, dan heb je nog wat euro's over.
                      Ik werk er al een tijdje mee en hij bevalt mij prima, overigens ook 2e hands gekocht toen hij nog maar 3 maanden oud was.
                      Dat scheelde destijds toch 300 euro waar ik dan weer een SB800 voor gekocht heb.
                      Tis maar een idee, die komen regelmatig voorbij bij aangeboden.

                      Ruud
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje voor de kenners.

                        Erg bedankt beste forummers! Ik heb erg veel aan jullie advies gehad. Ik heb ook dit weekend wat opzoekwerk verricht, heel wat bijgeleerd en die D90 lijkt inderdaad wel een zeer goed toestel, voor zover ik er iets van ken natuurlijk.
                        Ik heb me vorige week ook eens bevraagd, via mail, bij een winkel in Leuven, 'Digame'. Ik vermeldde dat ik er nog niet veel van weet, maar wel interesse heb en dat ik graag een toestel zou kopen met een duurzaam karakter en waarvan ik veel kan leren.

                        Ik ontving vandaag een antwoord:
                        "Voor krappe budgetten is de keuze zeer beperkt: Canon Eos 1100D, Canon Eos 600D, Canon Eos 650D, Nikon D3100, Nikon D3200 en Nikon D5100. Voor de wat ruimere budgetten zijn er enkele toestellen die een stuk duurzamer zijn dan de eerder genoemde toestellen. Bij Canon is dat de Eos 60D en bij Nikon de D7000. Deze 2 toestellen hebben een veel stevigere body.

                        Nikon D7000 + 18-105VR lens ... 999 euro incl. btw
                        Canon Eos 60D + 18-135VR lens ... 1069 euro incl. btw"

                        Wat denken jullie hiervan? (Alvast bedankt!)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje voor de kenners.

                          Zeker en vast de D7000, mooie prijs ook (de D7000 is de opvolger van de D90) Als je de D7000 wil betalen, koop die dan. Maar een D90 is zeker ook een zeer goed toestel. (zeker als je de prijs bekijkt!!)

                          Comment

                          Working...
                          X