Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meesje in actie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meesje in actie

    Nikon 3100
    55-300mm
    F 5.6
    ISO 3200
    1/250

    300 mm

    Last edited by !Bart; 7 september 2012, 11:46. Reden: foto groter dan max toegelaten afmetingen

  • #2
    Re: Meesje in actie

    Niet echt scherp en kleurzweem.
    Spijtig ook geen exifs aanwezig.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: Meesje in actie

      Nou, het vogeltje is ziek, hier vallen nog veel bewerkingen te verrichten, wil je hem redden. Kijk eens naar histogram. Zit echt niet goed. Dan valt nog heel wat bij te werken : niveau, hoogdoorlaat, scherpte iets verhogen, ontruisen...

      Nou na de HBO-cursus , laat hem dan in een update zien. Misschien komt ie nog terecht.

      Comment


      • #4
        Re: Meesje in actie

        Aan de ruis kan je zien dat ISO 3200 een beetje te hoog gegrepen is voor jouw toestel. Er zal dus meer licht (en een lagere ISO) nodig zijn voor een ruisvrije opname.

        Houd bij tele-werk ook de volgende regel in acht:

        Er is een richtlijn in de fotografie die zegt: "De traagste sluitertijd voor het uit de hand fotograferen, is gelijk aan het getal 1 gedeeld door de brandpuntsafstand."

        Deze richtlijn (géén wet) dient om bewegingsonscherpte door beweging van de fotograaf te voorkomen.

        De nieuwe generatie toestellen (of objectieven) hebben een ingebouwde beeldstabilisatie. Dankzij die optie kan je een beetje zondigen tegen deze aloude regel.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Meesje in actie

          dit is niet meer te redden loeky, een onscherpe foto kun je niet meer scherp maken.

          grtz david

          Comment


          • #6
            Re: Meesje in actie

            dit is niet meer te redden loeky, een onscherpe foto kun je niet meer scherp maken
            Ja, ik denk ook in je richting. Vandaar dat ik zei misschien (= indien een wonder geschied). Maar het kan geen kwaad als ie deze verrichtingen even bekijkt. Zo leer je steeds bij. (althans dat ging bij mij zo, weet je het nog ? ik wou toen mijn vis redden ).

            Comment


            • #7
              Re: Meesje in actie

              Bedankt Jos voor de tips.
              Alle begin is moeilijk

              Grtjs Gerard

              Comment


              • #8
                Re: Meesje in actie

                ja, maar vooral niet opgeven.

                Comment


                • #9
                  Re: Meesje in actie

                  Moderator Note: Beste,

                  Ik heb uw foto achter een linkje geplaatst.
                  Dit doordat hij de max toegelaten afmetingen ( 900 pixels langste zijde ) overschreed.
                  2.4. Maximale afmeting van een foto: 900x900 pixels

                  Zodra u de afmetingen hebt aangepast, mag u de foto terug zichtbaar maken.

                  Indien u nog verdere vragen heeft, mag u mij gerust contacteren.

                  Comment

                  Working...
                  X