Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Occasie D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Occasie D700

    Hey!

    Ben opzoek naar een upgrade voor mijn Nikon D90 omdat ik hoofdzakelijk fuiven & feestjes fotografeer, dus nood heb aan hoge ISO's.
    Hier schiet de D90 een beetje te kort. ISO 800 is nog te doen, maar hoger is niet echt zo denderend.
    Ik dacht aan een 2dehands D700 (heb hier al ervaring mee, ook in low light).
    Enig nadeel is dat hij niet over een videofunctie beschikt maar daarvoor heb ik mijn NEX 5n dus das geen probleem.

    Wat is tegenwoordig een faire 2dehands prijs voor dit toestel?
    Ik weet dat alles afhangt van de leeftijd, de staat en het aantal clicks maar een gemiddelde prijs zou mij al een idee geven.


    Greetz
    J.

  • #2
    Re: Occasie D700

    Prijzen varieren tussen 1000 euro (regelmatig gebruikt en een hoop clicks) tot 1400 euro voor "brand new" (dit zijn de prijzen dat ik hier op bd al heb tegengekomen)
    Als je ook video wil, wacht dan nog een maandje en koop een D600.

    Comment


    • #3
      Re: Occasie D700

      Mits goed belichten, wat nabewerking en in RAW schieten dan kan je met de D90 toch tot ISO 3200 gaan (voorbeeld op 3200).
      Ik denk dat je op dit moment nog goedkoper uitkomt met een nieuwe D7000 dan een goede 2dehands D700.

      Comment


      • #4
        Re: Occasie D700

        Ik heb er 3 maand geleden eentje gekocht voor €1200. Had 18000 clicks en in zeer goede staat.

        Comment


        • #5
          Re: Occasie D700

          Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
          Mits goed belichten, wat nabewerking en in RAW schieten dan kan je met de D90 toch tot ISO 3200 gaan (voorbeeld op 3200).
          Ik denk dat je op dit moment nog goedkoper uitkomt met een nieuwe D7000 dan een goede 2dehands D700.
          Ik heb geen zin om een selectie van ± 200 partyfoto's afzonderlijk te bewerken, zodat het resultaat toch nog een beetje doenbaar is. Eerlijk gezegd.

          Misschien is een nieuwe D7000 ook een optie, maar dan heb ik wel geen Fullframe.

          Hmm, niet aan gedacht dat ik dan moet overschakelen op FX lenzen...

          Comment


          • #6
            Re: Occasie D700

            Of eventueel een tweedehandse d300(s)? Deze presteert toch ook duidelijk beter in de hoge iso's. Zeker in combo met de tokina 11-16 een droom voor op fuiven en feestjes!
            (En laat mij nu net allebei in aangeboden staan hebben )
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Occasie D700

              Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
              Of eventueel een tweedehandse d300(s)? Deze presteert toch ook duidelijk beter in de hoge iso's.
              Daar is DxO het niet mee eens.
              http://www.dxomark.com/index.php/Cam...(brand3)/Nikon
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Occasie D700

                En de link met de D7000.http://www.dxomark.com/index.php/Cam...(brand3)/Nikon
                "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                Comment


                • #9
                  Re: Occasie D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Daar is DxO het niet mee eens.
                  Blijkbaar zat ik hier grondig mis :-)
                  Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Occasie D700

                    ik doe de mijnen ni weg, is veel te goe en geeft me "lots of fun" ;-)
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment

                    Working...
                    X