Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

    Na het jarenlange gebruik van een simpele compact en het fototoestel op mijn gsm heb ik besloten om eens te investeren in een SLR.

    Ik heb men oog al laten vallen op de Nikon D3100 of de Canon 1100D, allebei beginnerstoestellen en komen uit de "goedkopere" range. Wil er namelijk niet te veel geld in steken om zo meer geld te kunnen investeren in lenzen en later eventueel een betere body te kopen.

    Echter in de winkel heb ik allebei de toestellen getest vandaag en ik vond dat de functies erop nogal basic waren, het daagde niet uit vond ik. Verder leek de Nikon trager te reageren bij het foto's nemen dan de Canon, iemand hier ervaring mee? De Nikon gaf 2 sluitergeluiden, met een paar seconden tussen de 2 klikjes. Irritante is dat als je beweegt tussen deze 2 klikjes je foto 1 grote waas is en dit was iets waar ik met de Canon geen last van had. Kan dit te maken hebben met de instellingen die niet juist stonden die ik misschien over het hoofd heb gezien?

    Ervaringen/meningen over deze toestellen of iets duurdere, meer uitdagende toestellen zijn altijd welkom. Men absolute max is €600.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

    Dat heeft te maken met dat op de nikon een lagere iso was ingesteld, was diezelfde iso op de canon ingesteld, dan was die ook trager . Hierdoor zullen de foto's van de canon enorm ruizig geweest zijn of enorm soft (door noisereductie).
    Koop een tweedehands nikon D90 met objectief of de D3100 zoals je al aangaf (wat idd een basic toestel is).
    Nikon trager dan canon, lol. Je zal nog veel moeten bijleren .
    De canon D1100 zou ik zeker niet nemen, er wordt veel slecht over gesproken.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

      Ach tuurlijk moet ik nog veel bijleren, ben dan ook maar een beginner! Men keuze gaat sowieso uit naar de Nikon, maar goed om te weten dat de instellingen gewoon verkeerd stonden. Het laatste wat ik wil is een toestel dat verschrikkelijk traag foto's neemt. Ik heb ook aan tweedehands zitten denken, maar tot in hoeverre is zoiets veilig? Je weet nooit wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan. Fotografen doen de gekste dingen met hun toestellen om leuke foto's te kunnen nemen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

        ga op zijn minst voor de D3200 van nikon, is nieuwere technologie!
        dubbele klik zal wel instelling zijn denk ik.

        meer uitdagend? hangt er vooral vanaf wat je wilt fotograferen.
        en hoe je je toestel daarbij gebruikt.

        je kan ook voor dees gaan: d90 + 18-105
        ligt wat boven budget, maar daar kom je een eind mee.

        over canon spreek ik me niet uit, gebruik nikon
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

          In de meeste gevallen (99%) is er niets aan, maar ik koop ook liever nieuw omdat soms het prijsverschil niet zo groot is.
          Als lens kan je de kitlens nemen en een 35mm 1.8G dx (fantastische lens en zeer goed qua prijs kwaliteit), het is geen zoomlens maar je zal nog sneller bijleren hiermee.

          Wat david voorstelt is natuurlijk nog beter en later kan je dan nog een 35mm 1.8G dx kopen als je terug wat gespaard hebt.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

            Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
            Dat heeft te maken met dat op de nikon een lagere iso was ingesteld, was diezelfde iso op de canon ingesteld, dan was die ook trager . Hierdoor zullen de foto's van de canon enorm ruizig geweest zijn of enorm soft (door noisereductie).
            Koop een tweedehands nikon D90 met objectief of de D3100 zoals je al aangaf (wat idd een basic toestel is).
            Nikon trager dan canon, lol. Je zal nog veel moeten bijleren .
            Waar haal je dat vandaan
            Nergens in TS zijn post kan je lezen dat de iso waardes anders stonden ingesteld volgens mij !
            Een veronderstelling van U die kant noch wal raakt.

            Aan TS om terug te gaan naar de winkel en daar beide toestellen met dezelfde instellingen te testen en dan zijn oordeel te maken.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Waar haal je dat vandaan
              Nergens in TS zijn post kan je lezen dat de iso waardes anders stonden ingesteld volgens mij !
              Een veronderstelling van U die kant noch wal raakt.

              Kun je een andere reden verzinnen, waardoor een camera een langere sluitertijd heeft? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het diafragma helemaal dicht staat op de Nikon, maar dat is ongeveer hetzelfde als eenlage iso(voor de sluiterijd).

              Beide camera's hetzelfde ingesteld: zelfde foto en zelfde reaktie van de camera(niet gaan zeuren over minimale verschillen in afdrukvertraging ed, want dat is papier).
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                ga op zijn minst voor de D3200 van nikon, is nieuwere technologie!
                dubbele klik zal wel instelling zijn denk ik.

                meer uitdagend? hangt er vooral vanaf wat je wilt fotograferen.
                en hoe je je toestel daarbij gebruikt.

                over canon spreek ik me niet uit, gebruik nikon
                Veel Nikonfans hier! Ik heb ook al aan de D3200 zitten denken, maar eerlijk het enige dat anders is tov de 3100 is er meer MP's in zitten, bediening met android toestel etc. Pietlullige dingen vind ik persoonlijk. 24MP's hebben is leuk en handig als je met photoshop bezig bent en alles tot in detail wilt zien zonder ruis maar de bestanden worden wel gigantisch groot.
                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Waar haal je dat vandaan
                Nergens in TS zijn post kan je lezen dat de iso waardes anders stonden ingesteld volgens mij !
                Een veronderstelling van U die kant noch wal raakt.

                Aan TS om terug te gaan naar de winkel en daar beide toestellen met dezelfde instellingen te testen en dan zijn oordeel te maken.
                Beide toestellen had ik op P gezet, er van uit gaande dat dit geen invloed zou hebben op de sluitingstijd. Zal inderdaad eens terug gaan om de instellingen nog eens beter te bekijken. Eerst even een fatsoenlijke winkel vinden, want bij Mediamarkt en Saturn is het verschrikkelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                  jep als je een camera test in de winkel zet je (of laat je) best de instellingen gelijk (zetten)!
                  als die canon op 1/250 stond en de nikon op 1/25 zal die inderdaad trager zijn en 2 klikken geven (spiegel omhoog, .......... , spiegel omlaag) en een bewogen foto.

                  soit zo heeft de ts weer een verkeerde induk van de geteste toestellen
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                    Ligt je hart bij Nikon dan koop je best een Nikon, ligt het bij Canon dan koop je Canon (iedereen heeft het recht een foute aankoop te doen hé )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                      en niet veel verschil tussen D3100 en D3200??

                      kijk HIER eens

                      1 expeed 3 ipv 2
                      mp's (van minder belang)
                      video mode
                      4bps ipv 3
                      920.000 screen dots ipv 230.000
                      en niet te vergeten de WT1a wifi module
                      ...
                      Last edited by david_ve; 6 september 2012, 17:38.
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk bericht
                        Echter in de winkel heb ik allebei de toestellen getest vandaag en ik vond dat de functies erop nogal basic waren, het daagde niet uit vond ik. Verder leek de Nikon trager te reageren bij het foto's nemen dan de Canon, iemand hier ervaring mee? De Nikon gaf 2 sluitergeluiden, met een paar seconden tussen de 2 klikjes. Irritante is dat als je beweegt tussen deze 2 klikjes je foto 1 grote waas is en dit was iets waar ik met de Canon geen last van had. Kan dit te maken hebben met de instellingen die niet juist stonden die ik misschien over het hoofd heb gezien?

                        Ervaringen/meningen over deze toestellen of iets duurdere, meer uitdagende toestellen zijn altijd welkom. Men absolute max is €600.

                        Alvast bedankt!
                        Die 2 geluiden die je hoorden waren waarschijnlijk de spiegel die op en neer klapte en het sluiter gordijn ondertussen opende op een trage sluitertijd. Hoe sneller je sluitertijd hoe meer die geluiden als 1 klik gehoord wordt. Dat is zo voor een Nikon en canon en alle andere slrs. Lees hier eens de tips onder apparatuur en bij basiscursus en je zal al een stuk beter geïnformeerd terug naar de winkel trekken. Lees ook wat reviews of vergelijkingen zoals hier

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Kun je een andere reden verzinnen, waardoor een camera een langere sluitertijd heeft?
                          Meen je dat nu ??

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            en niet veel verschil tussen D3100 en D3200??

                            kijk HIER eens

                            1 expeed 3 ipv 2
                            mp's (van minder belang)
                            video mode
                            4bps ipv 3
                            920.000 screen dots ipv 230.000
                            ...
                            Er is verschil maar niet zoveel verschil met de 3100 dat ik het waard vind om dubbel zoveel te gaan betalen. Misschien een subjectief iets, geen idee. Bedankt Kawaracer, heb ik erg veel aan! Men hart gaat nog steeds uit naar de Nikon ja, lag beter in de handen dan de Canon waarbij ik het gevoel had dat ik hem elk moment kon laten vallen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon reageert trager dan Canon? Eerste uitdagende SLR gezocht.

                              graag gedaan.
                              Voor dat uitdagende dat je zoekt dat zit niet in je camera, daarvoor moet je met je camera naar opzoek gaan naar leuke beelden en die dan goed proberen vast te leggen, dat is je uitdaging eender welke camera je kiest.

                              Comment

                              Working...
                              X