Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon Lens] Reparatie-info Canon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon Lens] Reparatie-info Canon lens

    Na een vergelijkende test gister is gebleken dat mijn 2dehands aangeschafte 28-135IS serieuze problemen heeft. Optisch gezien is hij prima, maar de IS doet het niet. En dat is toch één van de redenen dat ik de lens heb aangeschaft.
    Daarbij tellend dat de zoom nogal zwaar loopt (wist ik voor aankoop) en de lens regelmatig een Err01 geeft op mijn D60, lijkt het mij verstandig de lens eens bij Canon af te leveren ter controle en reparatie.

    Heeft iemand al ervaring met een dergelijke reparatie door Canon en wat zijn ongeveer de kosten (globaal circa plusminus ongeveer ) ?

    Krijg ik een prijsopgave vooraf?

    Kan ik de lens zonder vooraankondiging zelf in Roosendaal afleveren of moet ik eerst een afspraak maken?

    Ik heb ooit eens iets vernomen van een Canon reparateur in Gent. Heeft iemand daar ervaring mee en gegevens van? Is deze man/vrouw sneller/goedkoper dan Canon zelf?

    Dank voor alle info!

    Michael
    www.lowspark.nl

  • #2
    Mijn (eerste) 28-135 IS is ooit gevallen van 3 meter hoog en heeft de val overleefd. Echter, de AF was stuk. Heb hem binnengedaan bij Canon en werd als commercieel niet meer herstelbaar beschouwd (lees: de kosten liepen hoger op dan de nieuwprijs.) Ik heb dan maar een nieuwe gekocht en de eerste gebruik ik in die omstandigheden waar ik de nieuwe niet wil riskeren...

    Normaal hanteert Canon vaste prijzen voor de herstel van hun apparatuur. Ik geloof dat de vaste herstelprijs van de 28-135 om en bij de 125€ is.

    Ik vrees dat je 28-135 hetzelfde verdikt zal krijgen als de mijne, maar je kan altijd proberen natuurlijk.

    Als je die lens tweedehands hebt gekocht neem dan zo snel mogelijk kontakt op met de verkoper en probeer te onderhandelen. Als de verkoper ter goeder trouw is valt er te babbelen...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Dank voor de info Marcfoto, de verkoper heeft vanmorgen eerder al een email gehad (en heeft inmiddels ook al gereageerd).

      Ik ben ook bang voor dezelfde conclusie, maar wie weet...
      www.lowspark.nl

      Comment


      • #4
        Graag gedaan hoor!

        In elk geval: binnenbrengen bij Canon is nooit een slecht idee: ik heb niets moeten betalen om het slechte nieuws over mijn lens te moeten aanhoren...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Het lijkt er nu op dat de lens alnog naar de vorige eigenaar teruggaat en dat i mijn centjes terugkrijg. Lijkt me de beste oplossing (kan ik fris en vrolijk overnieuw beginnen met zoeken) met de minste zorgen....

          Toch bedankt!
          Michael
          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Goed zo!

            Eind goed,...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment

            Working...
            X