Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste HDR

    Deze morgen gemaakt van 3 foto's, in de Jachthaven van Lommel.





    Update:


    Last edited by Sproet; 6 september 2012, 14:38.
    Heb nog zoveel te leren :)

  • #2
    Re: Mijn eerste HDR

    heel goed, zoals een HDR hoort te zijn.
    ee voorbeeld voor vele HDRers.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste HDR

      Bedankt Bouk voor dit mooie compliment
      Heb nog zoveel te leren :)

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste HDR

        Voor je eerste heel goed, zou inderdaad als voorbeeld van HDR kunnen dienen, maar :
        - ik zie niet in waarom er hier een HDR nodig was ?
        - waarom je de foto zo scheef plaatst (zie de waterlijn en de lantaarnpalen) maar ja, wellicht komt er weer een reactie van iemand dat het niet echt stoort of zo .... benieuwd.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste HDR

          inderdaad goede HDR, maar liever iets rechter.
          Mvg,
          Annie

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste HDR

            Ik heb deze HDR uitgeprobeerd omdat we dat met mijn cursus in deze module gaan krijgen... dus het was echt voor mezelf vast een oefening.
            De donkere delen zoals bijv in de boeien van het gele bootje komen worden veel beter in deze foto, daarnaast ook de uitgebrande delen van de witte boten en gedeelte lucht, dat is nu ook veel beter weergegeven.

            Ik heb de foto rechtgetrokken op basis van de bomen en de weerspiegeling in het water.

            Ik heb intussen de palen rechtgezet en een update geplaatst.
            Last edited by Sproet; 6 september 2012, 15:03.
            Heb nog zoveel te leren :)

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste HDR

              Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
              Ik heb deze HDR uitgeprobeerd omdat we dat met mijn cursus in deze module gaan krijgen... dus het was echt voor mezelf vast een oefening.
              De donkere delen zoals bijv in de boeien van het gele bootje komen worden veel beter in deze foto, daarnaast ook de uitgebrande delen van de witte boten en gedeelte lucht, dat is nu ook veel beter weergegeven.

              Ik heb de foto rechtgetrokken op basis van de bomen en de weerspiegeling in het water.

              Ik heb intussen de palen rechtgezet en een update geplaatst.
              Aha, voor de oefening dus, dat verklaart reeds veel. Goed gelukt in elk geval.
              Welke HDR heb je toegepast : uitgaande van drie originele (bracketing) of van één originele drie andere belichtingen gemaakt ?

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste HDR

                Knappe oefening alleszins!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste HDR

                  Bedankt voor de fijne commentaren.
                  Dit is een HDR van 3 originele foto's gemaakt via het statief waarbij ik elke foto met verschillende diafragma's heb gemaakt F 5.6, F 16 en F 22.
                  Vervolgens bewerkt via het HDR programma van Photoshop CS5.
                  Last edited by Sproet; 6 september 2012, 19:00.
                  Heb nog zoveel te leren :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste HDR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
                    Bedankt voor de fijne commentaren.
                    Dit is een HDR van 3 originele foto's gemaakt via het statief waarbij ik elke foto met verschillende diafragma's heb gemaakt F 5.6, F 16 en F 22.
                    Vervolgens bewerkt via het HDR programma van Photoshop CS5.
                    Hier ga je wel effe de mist in man HDR word niet gemaakt met verschillende diafragma maar met verschillende belichting of bracketing , Onderbelichting gewone belichting en overbelichting . het diafragma blijft het zelfde .

                    Groeten

                    Joeri
                    Last edited by Pbj; 6 september 2012, 19:14.
                    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste HDR

                      erg mooie
                      maar met -2 0 +2 belichting wordt het vast mooier
                      Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste HDR

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                        Hier ga je wel effe de mist in man HDR word niet gemaakt met verschillende diafragma maar met verschillende belichting of bracketing , Onderbelichting gewone belichting en overbelichting . het diafragma blijft het zelfde .
                        Merci Joeri.. dan heb ik toch weer iets geleerd
                        Zoals ik zei.. ik heb maar wat geoefend maar moet de lessen (uitleg) nog krijgen.

                        Kben trouwens wel een vrouwke
                        Heb nog zoveel te leren :)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste HDR

                          Hier zijn nog wat tips

                          HDR Camera settings


                          1: Statief altijd voor een goed resultaat

                          2: Zet uw toestel op Diafragma voorkeur AV of A

                          3: ISO 100 of lager als dat mogelijk is zo vermijd je ruis

                          4: Zet uw toestel op AEB Auto Exposure Bracketing stel deze in op +/-2 EV voor het beste effect

                          5: Gebruik nooit een flash !!!

                          6: Stel uw toestel in op Continu shooting H of normaal

                          7: Klap je spiegels op dus Live view , tegen trillingen

                          8: Gebruik een draadontspanner of als je er geen hebt de zelfontspanner 10” dan ben je zeker dat je toestel stilstaat

                          9: One shot dit word meestal gebruikt voor onderwerpen zonder beweging

                          10: Blijf altijd bij je zelfde diafragma keuze tijdens de AEB reeks . Je diafragma keuze liefst zo groot mogelijk dit hangt natuurlijk af van de hoeveelheid scherptediepte je zelf wil

                          11: Werk als je kan in RAW ik zelf gebruik altijd RAW +L

                          12: Zet de ruisreductie van je toestel aan hoe minder ruis hoe beter je kan bewerken nadien

                          13: Als je een IS of VR (beeldstabilisator) op je lens hebt zet je die af dit komt de kwaliteit van je foto ten goede

                          14: Gebruik van zonnekap altijd het blijf nog altijd gewone fotografie


                          2 hele goede boeken over HDR

                          HDR van Johan Elzenga en HDR van David Nightingale veel meer ga je niet vinden

                          Hopelijk heb je hier nog wat aan en vergeet niet alle begin is moeilijk , en de volhouder wint

                          Groeten

                          Joeri
                          Last edited by Pbj; 6 september 2012, 19:26.
                          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn eerste HDR

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
                            Kben trouwens wel een vrouwke


                            Je weet toch wel dat het Anke is
                            Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn eerste HDR

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
                              Kben trouwens wel een vrouwke
                              Sorry Vrouwke Anke ik zal het niet meer vergeten

                              Groeten

                              Joeri
                              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                              Comment

                              Working...
                              X