Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-E1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X-E1

    Fuji heeft een 'kleine' broer van de X-Pro1 voorgesteld.

    16mpix aps-c xtrans cmos sensor
    Geen AA filter zoals de X pro1 en de D800e
    Fuji X-mount
    2,3 mill oled EVF
    Iso 100-25600
    6fps
    49af-punten
    1080p video met stereo mic input



    Linkje

    Volgens DPreview is de AF serieus verbeterd, wat het grootste minpunt van zowel de X-Pro 1 als de X100 was. Combineer dat met de beeldkwaliteit van de X-Pro1 en een kleinere, lichtere body en dit wordt een serieuze concurrent voor de Nex'en en omd's. Zeker als je weet dat de aangekondigde prijs net onder de 1000e zal liggen en rond de 1400 met de nieuwe 18-55 kitlens.

    Ook zullen er binnenkort (photokina?) naast de nieuwe 18-55 2.8-4 IS enkele andere funjinon lenzen worden voorgesteld.
    Last edited by jhoub; 6 september 2012, 08:55.
    Flickr

  • #2
    Re: Fujifilm X-E1

    Deze X-E1 lijkt op eerste zicht een interessant model.
    Dat ze de OVF eruit gelaten hebben is een goei zaak... dat ze er een nog betere EVF ingestoken hebben ook. ( vs evf X-Pro 1)
    AF zou verbeterd zijn maar het klinkt allemaal niet zo overtuigend.. afwachten wat het gaat worden
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X-E1

      Inderdaad, maar zie ook hier.


      peter
      www.peterlaurent.be

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X-E1

        Ik moet zeggen dat die XE-1 mij ook wel enorm aanspreekt; compacte body, mooie retro-look, aps-c, relatief lichtsterke zoomlens (spijtig dat hij geen 24mm bereik heeft), oled vf, ingebouwde flitser, veel instelknopjes, ...
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X-E1

          Er gaan geruchten dat er binnenkort nog enkele snelle primes worden voorgesteld die snellere AF hebben en met een directe scherpstel-ring, dus niet meer elektronisch. Gedaan met 100 keer draaien van macro tot oneindig.

          Dat wil zeggen dat Fuji het echt meent met hun X serie body's en lenzen dus ik denk dat we daar in de toekomst nog hele mooie dingen van gaan zien.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X-E1

            Ziet er cool uit, en vooral een indrukwekkende sensor. Alleen spijtig dat er wééral een nieuwe lensmount voor nodig was, en je dus zeer beperkt bent qua lensaanbod.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm X-E1

              Zéééééééér benieuwd naar verdere/andere reviews en naar de nieuwe lenzen: http://kenrockwell.com/fuji/x-e1.htm

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm X-E1

                Ik kijk ook wel uit naar die xe-1 , nadat ik wat mee gespeeld heb op photokina.

                Mijn probleem is echter: koop ik voor die prijs een nikon D7000+16-85 lens of eerder die xe-1 die zeker gelijkaardige beelden zal opleveren maar veel compacter is om mee te pakken en meteen een 2.8 lens mee krijgt?
                lidnummer: BD1995BE

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm X-E1

                  Oorspronkelijk geplaatst door cversieren Bekijk bericht
                  Ik kijk ook wel uit naar die xe-1 , nadat ik wat mee gespeeld heb op photokina.

                  Mijn probleem is echter: koop ik voor die prijs een nikon D7000+16-85 lens of eerder die xe-1 die zeker gelijkaardige beelden zal opleveren maar veel compacter is om mee te pakken en meteen een 2.8 lens mee krijgt?
                  Nog wat foto's en vergelijkingen van de X-E1: http://www.popco.net/zboard/view.php..._review&no=828

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm X-E1

                    Oorspronkelijk geplaatst door cversieren Bekijk bericht
                    Ik kijk ook wel uit naar die xe-1 , nadat ik wat mee gespeeld heb op photokina.

                    Mijn probleem is echter: koop ik voor die prijs een nikon D7000+16-85 lens of eerder die xe-1 die zeker gelijkaardige beelden zal opleveren maar veel compacter is om mee te pakken en meteen een 2.8 lens mee krijgt?
                    Welke 2.8 lens? de zoomlens is f 2.8-4, toch wel een lastig verschil...maar wie wilt er een zoom lens op dit toestel?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm X-E1

                      Oorspronkelijk geplaatst door bramski Bekijk bericht
                      Welke 2.8 lens? de zoomlens is f 2.8-4, toch wel een lastig verschil...maar wie wilt er een zoom lens op dit toestel?
                      Wat is er mis met de 18-55 / f2.8-4 lens?

                      Comment

                      Working...
                      X