Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotohoek - HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotohoek - HDR

    Zoals de titel al laat vermoeden, mis ik binnen de fotohoek een HDR deel.
    Zoals je weet kan je binnen deze bewerking van realistisch tot zeer surreële foto-opnames verkrijgen.
    Je bent soms Pro of contra.

    Nu moet je ze posten verdeeld onder de bestaande keuzes maar nooit gecentraliseerd onder een subgroep.
    Wat soms geen of rare reacties van de respondenten geeft.
    Als we nu een aparte subgroep hiervoor hebben, weet de kijker wat te verwachten

    Vandaar mijn vraag:

    Kunnen we (misschien al test) een deelgroep hiervoor aanmaken?

    Wat vinden jullie hiervan?? Like
    groetjes Pascal
    Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
    mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

  • #2
    Re: Fotohoek - HDR

    Zeer goed idee.
    Maak aub op het forum een subforum met alleen HDR.
    Ik zou het in ieder geval erg toe juichen
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

    Comment


    • #3
      Re: Fotohoek - HDR

      Maar dan alleen maar met goede, doordachte HDR foto's ? ....

      Comment


      • #4
        Re: Fotohoek - HDR

        Maak er maar ineens een mapje van met bewerkingen: zij het van die doorgedreven HDR urbex-toestanden, zij het doorgedreven PShop-toestanden, zij het surreële beeldvorming via postproductie. Dit evengoed in een versie van 'fotobeoordeling' alsook 'showcase'. Dergelijke publicaties lopen ondertussen her en der verloren...

        Goed idee,
        F.

        Comment


        • #5
          Re: Fotohoek - HDR

          Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Maar dan alleen maar met goede, doordachte HDR foto's? ....
          Tja ... en wie gaat daar dan weer over oordelen?

          Wat belet de makers om het voorvoegsel [HDR] in de titel te schrijven?
          - de fanaten zoeken die topics via de onvolprezen zoekfunctie
          - de haters die zo'n topic zien, slaan het over

          Ik vind dat het voor afwisseling zorgt tijdens het surfen, zo'n vakkundig HDR'tje.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Fotohoek - HDR

            Misschien onder te brengen in een aparte rubriek "URBEX" (Urban Exploration) ?
            Ik merk dat hier toch meer en meer mensen in geïnteresseerd zijn.
            Misschien ook een gelegenheid om hier o.a. bepaalde locaties / informaties uit te wisselen (op een doordachte manier). Nu komen die meestal (onterecht) in de vragenrubriek "reizen" aan bod.
            KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

            Comment


            • #7
              Re: Fotohoek - HDR

              Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
              Maar dan alleen maar met goede, doordachte HDR foto's ? ....
              dat wordt moeilijk hoor, gezien we allemaal een andere smaak hebben

              Inderdaad Herwig, Urbex is ook zo een fotostijl die soms in HDR wordt getoond.
              het voorvoegsel (HDR) is natuurlijk ook een mogelijkheid.

              maar dan blijven ze wel her en der verdeeld zitten niet ??
              groetjes Pascal
              Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
              mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

              Comment


              • #8
                Re: Fotohoek - HDR

                Ik mis geen rubriek HDR, want dan staat de foto weer niet in de rubriek waar die thuis hoort.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Fotohoek - HDR

                  Ik mis geen rubriek HDR, want dan staat de foto weer niet in de rubriek waar die thuis hoort.
                  Dat houd je toch altijd gebeurd nu ook in de andere rubrieken.

                  Inderdaad Herwig, Urbex is ook zo een fotostijl die soms in HDR wordt getoond.
                  het voorvoegsel (HDR) is natuurlijk ook een mogelijkheid.

                  maar dan blijven ze wel her en der verdeeld zitten niet ??
                  Maar wat is er mis mee dat een foto misschien wel in 2 rubrieken thuis hoort?
                  Zou het handig vinden als de HDR niet her en der verdeeld staan zoals je eigenlijk al aangeeft.
                  Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotohoek - HDR

                    Persoonlijk vind ik dit geen goed idee , De bewerking , hoe subtiel ook in het lokaal verbeteren van belichting , kan je al HDR noemen , terwijl je daar niets van kan zien in het uiteindelijke resultaat.
                    En dan denk ik dat HDR ondergeschikt is aan het onderwerp .
                    Denk maar aan een landschapsfoto met zo een ND verloop filter , dat is ook HDR dan .
                    De typische digitale HDR dat een plaatje oplevert al is het een kleurentekening wordt dan weer veel of uitsluitend gebruikt in Urbex, dus zie ik meer baat in een sub-rubriek Urbex.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotohoek - HDR

                      Bewerkingen met ND verloopfilter (of ander type) en beetje PS is m.i. geen HDR.
                      HDR is meerdere foto-opnames met verschillende belichting in elkaar verwerken met een bepaald softwareprogramma.
                      Maar ondertussen kan men ook met één opname een HDR resultaat bekomen.

                      Nu ik heb er geen probleem mee dat er geen draagvlak bestaat voor een aparte subgroep.
                      Het was maar een idee dat ik graag met jullie deelde
                      groetjes Pascal
                      Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
                      mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotohoek - HDR

                        Oorspronkelijk geplaatst door pajoke65 Bekijk bericht
                        B
                        Nu ik heb er geen probleem mee dat er geen draagvlak bestaat voor een aparte subgroep.
                        Het was maar een idee dat ik graag met jullie deelde
                        er zijn liefhebbers van HDR dus ook draagvlak.
                        hoort eigenlijk ook op het forum thuis is mijn mening dan he.
                        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotohoek - HDR

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                          er zijn liefhebbers van HDR dus ook draagvlak.
                          hoort eigenlijk ook op het forum thuis is mijn mening dan he.
                          ik behoor zeker ook tot deze groep
                          groetjes Pascal
                          Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
                          mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotohoek - HDR

                            HDR is gewoon één van de mogelijke bewerkingen die je kan gebruiken om een beeld mooier te proberen maken...

                            als je een apart deel voor hdr wil maken moet je ook hdr weren uit alle andere subklasses... en zal je hdr dus enkel bekeken worden omdat het HDR is en je geen kritiek meer kunnen krijgen
                            over de andere aspecten van de foto. Dit omdat de liefhebbers van die klasse niet steeds in de map hdr gaan kijken of zoeken. een zeer subtiele hdr macrofoto zal dan geen goeie kritiek krijgen omdat het als HDR niet veel voorstelt... ook al kan het een schitterend macroshot zijn in is de hdr gebruikt om subtiel wat schaduwen in te vullen
                            www.aeri-photography.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotohoek - HDR

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                              HDR is gewoon één van de mogelijke bewerkingen die je kan gebruiken om een beeld mooier te proberen maken...

                              als je een apart deel voor hdr wil maken moet je ook hdr weren uit alle andere subklasses... en zal je hdr dus enkel bekeken worden omdat het HDR is en je geen kritiek meer kunnen krijgen
                              over de andere aspecten van de foto. Dit omdat de liefhebbers van die klasse niet steeds in de map hdr gaan kijken of zoeken. een zeer subtiele hdr macrofoto zal dan geen goeie kritiek krijgen omdat het als HDR niet veel voorstelt... ook al kan het een schitterend macroshot zijn in is de hdr gebruikt om subtiel wat schaduwen in te vullen

                              Ook waar. Maar dan is het aan de fotograaf/ bewerker om zelf de keuze te maken hoe hij zijn foto wil laten beoordelen.
                              Als je een hdr macrofoto hebt, kan je kiezen eh.
                              Als jij een superfoto op vakantie trekt, kan hij misschien in showcase ipv reisfoto's?
                              http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

                              Comment

                              Working...
                              X