Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantiekiekje ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantiekiekje ...

    Was al een tijdje geleden dat ik nog iets postte ...
    Zelfportret op verlof. Met één been in de realiteit. Dromen mag ...








    Slu !

    Tjerri

  • #2
    Re: Vakantiekiekje ...

    Ik vind de compo speciaal (iedereen zo braaf poseren).
    De toning is niet mijn ding.
    Het lijkt wel een foto, in een brochure, van de jaren zestig, waar de kleuren door het zonlicht verbleekt zijn.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Vakantiekiekje ...

      Ik hou er wel van!
      Vind het eerder zo een, door de jaren heen, afgebleekte foto van vroeger (heb er zo tientallen in envelopjes zitten)
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Vakantiekiekje ...

        allen maar 1 been, heel leuk.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Vakantiekiekje ...

          knap, ik hou wel van zo'n foto's, geeft een mooie retro-look.

          ps: zou enkel de foto nog wat rechtzetten, je water loopt weg naar rechts.
          grtz david

          Comment


          • #6
            Re: Vakantiekiekje ...

            leuk idee, leuke compo (indien je hem rechtzet)
            Maar de kleurtjes zie ik niet zo graag
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Vakantiekiekje ...

              Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
              knap, ik hou wel van zo'n foto's, geeft een mooie retro-look.

              ps: zou enkel de foto nog wat rechtzetten, je water loopt weg naar rechts.
              grtz david
              Schijn bedriegt
              Zo'n opmerking houdt steek als je een oneindige horizon neemt. Niet als je de monding van een fjord kiekt. De rechter landtong is dichterbij dan de linker. Kijk effe naar de bank ... Foto is genomen met statief en met een kunstmatige horizon recht gezet (waterpas).

              Bedankt om te kijken en je compliment ivm de toning. Draagt m.i. bij aan het onderwerp : wegdromen op vakantie ...

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: Vakantiekiekje ...

                beeld toning
                Mvg,
                Annie

                Comment


                • #9
                  Re: Vakantiekiekje ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                  leuk idee, leuke compo (indien je hem rechtzet)
                  Maar de kleurtjes zie ik niet zo graag
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Schijn bedriegt
                  Zo'n opmerking houdt steek als je een oneindige horizon neemt. Niet als je de monding van een fjord kiekt. De rechter landtong is dichterbij dan de linker. Kijk effe naar de bank ... Foto is genomen met statief en met een kunstmatige horizon recht gezet (waterpas).

                  Bedankt om te kijken en je compliment ivm de toning. Draagt m.i. bij aan het onderwerp : wegdromen op vakantie ...

                  Tjerri
                  Zie je wel NoenkelMi..... voor alles is er een uitleg tegenwoordig .
                  Regels zijn er om ALTIJD overtreden te worden blijkbaar.

                  En wat betreft de waterpas, moet je eens kijken in de handleiding hoeveel graden die waterpassen in toestellen er kunnen naast zitten.....
                  Om dan nog maar te zwijgen van waterpassen in statieven, die zijn sowieso noppes.
                  Die mogen/kunnen dus maar gebruikt worden als hulpmiddel, om niet al té scheve foto's te maken.

                  PS De bovenste leuning van de bank is inderdaad horizontaal, maar kijk eens naar de onderste langssteunen.......
                  Last edited by Guest17; 6 september 2012, 14:43.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vakantiekiekje ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Zie je wel NoenkelMi..... voor alles is er een uitleg tegenwoordig .
                    Regels zijn er om ALTIJD overtreden te worden blijkbaar.

                    En wat betreft de waterpas, moet je eens kijken in de handleiding hoeveel graden die waterpassen in toestellen er kunnen naast zitten.....
                    Om dan nog maar te zwijgen van waterpassen in statieven, die zijn sowieso noppes.
                    Die mogen/kunnen dus maar gebruikt worden als hulpmiddel, om niet al té scheve foto's te maken.

                    PS De bovenste leuning van de bank is inderdaad horizontaal, maar kijk eens naar de onderste langssteunen.......
                    Er moet mij iets zijn ontgaan in de discussie ... Waarom 'loopt' de zee leeg volgens jou ? En welke techniek zou jij gebruiken om de foto recht te zetten ? En tot slot, welke regels zijn 'hier' overtreden ?
                    'k Leer graag bij ...

                    Tjerri

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vakantiekiekje ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                      Er moet mij iets zijn ontgaan in de discussie ... Waarom 'loopt' de zee leeg volgens jou ? En welke techniek zou jij gebruiken om de foto recht te zetten ? En tot slot, welke regels zijn 'hier' overtreden ?
                      'k Leer graag bij ...

                      Tjerri
                      Op vraag 1 : omdat ikzelf en een paar anderen het zien (maar als het volgens U niet klopt, geen probleem, zo laten dan)
                      Op vraag 2 : horizontale trekken in PS en dan zijn er verschillende mogelijkheden om recht te zetten, die U wel zult kennen aangezien je zelfs toning meester bent
                      Op vraag 3 : had ik misschien beter niet geschreven want dit verwijst naar andere topics die U misschien ontgaan zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vakantiekiekje ...

                        Misschien, ik zeg wel misschien, zien sommigen perspectiefvertekening.... die ze dan nemen als niet horizontaal (bekijk de plaatsing van de bankstellen tegenover het camerastandpunt).
                        Maar alla, ik discuteer niet en denk er het mijne van.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vakantiekiekje ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                          Misschien, ik zeg wel misschien, zien sommigen perspectiefvertekening.... die ze dan nemen als niet horizontaal (bekijk de plaatsing van de bankstellen tegenover het camerastandpunt).
                          Maar alla, ik discuteer niet en denk er het mijne van.


                          Tjerri

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vakantiekiekje ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            misschien, ik zeg wel misschien, zien sommigen perspectiefvertekening.... Die ze dan nemen als niet horizontaal (bekijk de plaatsing van de bankstellen tegenover het camerastandpunt).
                            Maar alla, ik discuteer niet en denk er het mijne van.
                            Is inderdaad perfect horizontaal, want schijn bedriegt .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vakantiekiekje ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              allen maar 1 been, heel leuk.
                              grt,bouk.
                              Was me nog niet opgevallen. Grappig

                              den_Beire
                              Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

                              Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

                              Comment

                              Working...
                              X