Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC-FZ10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic DMC-FZ10

    Hallo,

    Ik wil graag een nieuw digitaal toestel kopen. Ik had graag informatie gekregen over de Panasonic DMC-FZ10. Heeft iemand dit toestel? Hoe presteert het? Wetende dat die toch wel veel goedkoper is, hoe verhoudt het zich met bijvoorbeeld de canon eos-300d? Kan men makkelijk aan stukken, bijvoorbeeld batterijen, van Panasonic-toestellen geraken? Uit de informatie die ik heb gevonden op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/817398 lijkt het een goed toestel te zijn. wat vinden jullie ervan? Groetjes.

  • #2
    Kocht het toestel een maand geleden aan. Nog in het experimentele stadium, maar wel tevreden. Kocht het in Duitsland bij www.top-foto.de. Was gezien zijn prijs een reisje waard. Uitbater spreekt Nederlands.Zeer degelijke uitleg egkregen en een service die kan tellen.
    Enige tijd geleden ook een dergelijk bericht ingezonden. Weinig repliek op gekregen. Onbekend, onbemind?of halen de "echte" hun neus voor het toestel op?

    Comment


    • #3
      Hallo Troullala,

      Alvast bedankt voor uw antwoord.

      Ik denk dat ik toch maar voor dit toestel zal kiezen.

      Vriendelijke groeten,

      Comment


      • #4
        Hallo
        Ik heb dit toestel ook in Duitsland gekocht Krefeld ook zeer goede service en +-120km van thuis.
        Ik heb het pas van vorige week woensdag maar nog niet echt kunnen testen. Ook voorzien van nederlandstalige uitleg wat niet het geval is in Nederland voor de prijs van 599€ met een reserve batterij.

        Comment


        • #5
          Mij lijkt de 2Mpix versie (FZ2) tegen 270€ in Duitsland echt de topper van het moment!! (voldoende voor A4, zelfs met wat croppen!)

          Nadeel is de dure reservebatterij, maar met 1 baaterij neem je toch makkelijk 150-200 foto's.
          ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

          Comment


          • #6
            Dag Mensen,

            Heb sinds kort ook de FZ10, met een aantal accessoires, zal daar even een foto van posten, verder nog een aantal foto's die het zoombereik aangeven. Heb ook even getest hoe de Digitale Zoom z'n werk doet, conclusie; beter dan een uitsnede achteraf nemen met de PC. De foto's zijn overigens onbewerkt, slechts een beetje verkleind.

            Ik heb met deze camera nog niet zo heel veel ervaring, met mijn slr achtergrond vind ik het tot nu toe wel een heerlijke camera.

            Groeten,

            FatherJohn



            -Pansonic FZ10 Zwart
            -2x SD 256 Mb Panasonic
            -UV-Haze filter Tiffen
            -EyeCup Nikon
            -Tas Lowepro TLZ mini
            -Ministatief



            Optische Zoom 1x = 36 mm



            Optische Zoom 12x = 432 mm



            Optische Zoom 12x, Digitale Zoom 3x = 1296 mm

            Comment


            • #7
              Hoi Father
              Aller eerst gefeliciteerd met je aanschaf en veel plezier toegewenst met deze camera.
              Die Nikon EyeCup is dat een zelfklevende of hoe wordt deze bevestigd?
              Ik heb namelijk ook een FZ-10 besteld, maar het viel me op dat er geen bevestiging op zat voor een oogkapje. Heb je ook een bestel of type nummer voor mij.
              Alvast bedankt Michiel

              Comment


              • #8
                Koedefternoen Michiel56

                D'r zit inderdaad geen bevestiging voor de EyeCup op. Het door mij bedoelde model past er redelijk goed op en zit van zichzelf al redelijk vast. Maarrr, om onbedoeld afvallen te voorkomen heb ik hem rondom vastgezet met dunne dubbelzijdige tape. Een drastischer middel is natuurlijk vastlijmen, maar dat vind ik voorlopig een beetje zonde van m'n nieuwe camera. Mocht de tape in de toekomst niet afdoende blijken doe ik het misschien alsnog. Het is een Eyecup van Nikon model NIECN6006, op de B&H Website (New York) ook wel bekend onder de naam MFR #2939, de kosten zijn $ 6,50. Heb hem dus ook aldaar besteld; 2 dagen na verzending in huis samen met de SD kaartjes, de tas en het UV filter.

                Greetz,

                John

                Comment

                Working...
                X