Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arbeid Adelt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Arbeid Adelt



    Update: origineel zonder uitsnede Voorgrond is fietspad wat aan de weg ligt. tijdstip: 7:20 uur

    iso 100 - F9 - 1/160
    Last edited by Guest4; 5 september 2012, 14:28.

  • #2
    Re: Arbeid Adelt

    Knappe sfeerfoto
    Prima thema.
    Persoonlijk zou ik toch iets meer detail laten van de voorgrond.
    Heb je er ééntje van iets vroeger (of later indien 's avonds) met een wat minder felle zon.
    Waarschijnlijk was je tractor dan nog niet daar (of al voorbij).
    't is ook niet makkelijk maar ik vind deze al zeer geslaagd.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Arbeid Adelt

      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      Knappe sfeerfoto
      Prima thema.
      Persoonlijk zou ik toch iets meer detail laten van de voorgrond.
      Heb je er ééntje van iets vroeger (of later indien 's avonds) met een wat minder felle zon.
      Waarschijnlijk was je tractor dan nog niet daar (of al voorbij).
      't is ook niet makkelijk maar ik vind deze al zeer geslaagd.
      mvg,
      Eddy
      Ik was onderweg naar een filmploeg uit België, die ik moest begeleiden door het natuurgebied. Toen ik hier voorbij reed ben ik even gestopt, en kon helaas niet wachten, want er stonden zo een 15-tal personen op mij te wachten. Maar, ik begrijp volledig wat je bedoeld hoor De voorgrond is dus een secundaire weg, en ik stond aan de overkant ervan Het was een mooi beeld en het was mij te doen om de nevel die het land bedekte. Achteraf zag ik de tractor maar Thanks Mate

      Comment


      • #4
        Re: Arbeid Adelt

        Ik adviseer Lighten shadows.
        Zelfs met mijn monitor op maximum verlichting valt er maar weinig van
        arbeid en adel te zien.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Arbeid Adelt

          Update en origineel geplaatst.

          Comment


          • #6
            Re: Arbeid Adelt

            Helaas echt wel te donker, zou anders wel een hele mooie zijn. Als de zon in beeld is overbelicht je best 1 of 2 stops. Of je kan een lichtmeting op de voorgrond doen en die dan een beetje onderbelichten om nog detail in de lucht te behouden.

            Pas trouwens op dat je jezelf niet verblindt! Best live view gebruiken ipv door de zoeker kijken, mocht je dat nog niet doen.

            Comment


            • #7
              Re: Arbeid Adelt

              Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
              Helaas echt wel te donker, zou anders wel een hele mooie zijn. Als de zon in beeld is overbelicht je best 1 of 2 stops. Of je kan een lichtmeting op de voorgrond doen en die dan een beetje onderbelichten om nog detail in de lucht te behouden.

              Pas trouwens op dat je jezelf niet verblindt! Best live view gebruiken ipv door de zoeker kijken, mocht je dat nog niet doen.
              Even voor de duidelijkheid, wat u ziet in de achtergrond is nevel voor de bomen, die waren dus praktisch niet zichtbaar en in werkelijkheid dus ook een donkere gloed. Ik hou er niet erg van om foto's op te lichten, die dan niet meer het werkelijke beeld weergeven van het moment. Ik begrijp wel wat er wordt bedoeld hoor, maar zo was het nu eenmaal, en om dan dit er anders te laten uitzien door op te lichten is niet realistisch meer. Ook de tractor was bijna niet zichtbaar, en dus nu op de foto wel. Thanks voor de reactie
              Last edited by Guest4; 5 september 2012, 20:24.

              Comment


              • #8
                Re: Arbeid Adelt

                Voor mij is de eerste de betere!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Arbeid Adelt

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Voor mij is de eerste de betere!
                  Was ook mijn gevoel. Maar ja, smaak hé? Niet altijd venzelfsprekend gelijk Dank voor de reactie Sien

                  Comment


                  • #10
                    Re: Arbeid Adelt

                    Hier ook de eerste Mark, veel beter.
                    Mvg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Arbeid Adelt

                      Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
                      Hier ook de eerste Mark, veel beter.
                      Mvg.
                      Dank je JL Ben net een foto van je aan het bekijken, nog niet beoordeeld trouwens

                      Comment


                      • #12
                        Re: Arbeid Adelt

                        Moderator Note: wegens een klacht werden een paar commentaren verwijderd.
                        Heren, dit is gewoon maar een foto die in de beginnershoek wordt gepost voor commentaar en tips.
                        Het is niet iets van zodanig capitaal belang dat je mekaar de duivel moet aandoen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Arbeid Adelt

                          Oorspronkelijk geplaatst door Forumleiding Bekijk bericht
                          Moderator Note: wegens een klacht werden een paar commentaren verwijderd.
                          Heren, dit is gewoon maar een foto die in de beginnershoek wordt gepost voor commentaar en tips.
                          Het is niet iets van zodanig capitaal belang dat je mekaar de duivel moet aandoen
                          Waarvoor dank, want onterechte beschuldigingen hoeft niemand te accepteren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Arbeid Adelt

                            Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                            Waarvoor dank, want onterechte beschuldigingen hoeft niemand te accepteren.
                            Mijns inziens niet zo verstandig om te refereren naar zaken die zijn
                            verwijderd door de moderatoren.

                            Als u wat meer geduld zou bezitten en op eigen kracht zou werken,
                            had u omstreeks dit tijdstip van mij een reactie gekregen. Mijn plan
                            was (en is nu uitgevoerd) om te controleren of mijn waarnemingen
                            zuiver genoeg waren. Dat plan hield in dat ik omstreeks dit tijdstip
                            opnieuw de foto zou gaan bekijken bij gelijke schermhelderheid als
                            hedenmiddag (en gisterenmiddag) en het effect daarvan te vergelijken
                            met het bekijken daarvan rond een uur of negen in de avond.

                            Nu ik neem een duidelijk verschil in perceptie waar bij mij. Ook nu is
                            de foto helderder in mijn waarneming, net als gisteravond. Ik heb
                            daarvan geleerd dat algemene lichtomstandigheden in de ruimte
                            waarin men foto's bekijkt op de computer van grote invloed kunnen zijn.

                            Ik had helaas de ervaring dat u al eerder uw reacties redigeerde (ook
                            nadat ze al waren aangehaald in een quote) en dat leidde mij - mede
                            doordat u schreef
                            Update en origineel geplaatst
                            wat
                            ik heb gelezen als 'update van eerste foto en plaatsing van origineel'
                            tot de door moderatoren gewraakte uitspraak mijnerzijds en de reacties
                            die verder volgden.

                            Ook zonder moderatief ingrijpen zou ik de essentie van dit commentaar
                            hebben gepost.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Arbeid Adelt

                              Nadenken voordat u uw woordenschat laat vloeien op schrift. Iemand betichten van frauduleuse handelingen pikt niemand en ik ook niet, daar dit helemaal nergens is op gebaseerd en zeker niet waar is. U speelt hier voor Rechter en daar voelt u zich blijkbaar goed bij. Verder laat ik het hierbij, want u gaat wat mij betreft erover.

                              Comment

                              Working...
                              X