Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harvard H210 boven EBGG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harvard H210 boven EBGG

    Sinds enkele jaren is de North American T-6 Harvard "H210" een graag geziene gast op de Tailwheel Meet, georganiseerd op het vliegveld van Overboelare (EBGG). Aan boord van een SA Bulldog G-KDOG kreeg ik de kans om de Harvard te fotograferen. Graag wil ik de piloten Frank De Meyer en Matthias Schmid bedanken...

    into minimal techno

  • #2
    Re: Harvard H210 boven EBGG

    Altijd leuk dat je mee mag vliegen, en het wordt dan nog leuker als er mooie vliegtuigen naast komen hangen zodat je er foto's van kan maken.

    Maar ik had toch voor een veel langere sluitertijd gekozen om meer beweging in de propeller te krijgen.
    Als je tegen ongeveer dezelfde snelheid naast een ander vliegtuig vliegt dan is het geen probleem om nog scherpe foto's te maken op zelfs 1/125 sec in plaats van 1/750sec.
    Om de propeller volledig "rond" te krijgen zal de sluitertijd nog langer moeten zijn dan 1/125sec, maar dan wordt het percentage scherpe foto's ook merkbaar kleiner.
    Dat is de reden waarom ik zelf tijdens de Air-To-Air fotovlucht niet gekozen heb voor zo'n extreem lange sluitertijden (1/125sec was de langste sluitertijd die ik gekozen heb, en dat ging prima).
    Ik wou het risico niet lopen om allemaal onscherpe foto's over te houden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Harvard H210 boven EBGG

      Hi Black B@ndit

      Bedankt voor de reactie!

      Van jongs af wou ik een dergelijk toestel fotograferen vanuit een ander toestel. Die droom werd werkelijkheid. Heel de dag heb ik aan piloten gevraagd of ze al dan niet een Harvard konden bijhouden. (Geen evidentie op EBGG). Gelukkig was er een Bulldog in de buurt.
      Toen we opstegen werd ik al snel een beetje zenuwachtig: ik vergat de adviezen die je me lang geleden toevertrouwd had.

      Ik heb voor een snellere sluitertijd gekozen omdat ik last had van de zon, die pal op het vliegtuig scheen. (Veel tijd was er niet om beelden te schieten).

      Maar een unieke ervaring was het zeker!
      into minimal techno

      Comment


      • #4
        Re: Harvard H210 boven EBGG

        Met een tragere sluitertijd misschien nog beter maar nu ook al mooi.
        I put the sexy in dyslexia

        Comment

        Working...
        X