Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 18-200mm vervangen door compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 18-200mm vervangen door compact

    Op sommige momenten willen we geen extra lenzen moeten meenemen en wisselen. Vandaar we momenteel met de canon 18-200mm lens werken.
    Maar we denken er aan deze lens weg te doen en een compact in de plaats te kopen (toch iets lichter, compacter om mee te nemen op die momenten).

    Eerste idee ging uit naar de canon G12, maar we hadden graag wel het zoombereik behouden (tot 200*1.6=320mm).
    Een alternatief is misschien de canon powershot SX40 HS, maar we weten het dus niet goed.

    Ik heb al even gezocht hier op forum, maar meestal zijn het compacten met een berperkte zoom. Iemand ervaringen met camera's met degelijke zoom die de kwaliteit van een 18-200mm lens kunnen benaderen of zelfs evenaren (moet denk ik met de nieuwste compacts mogelijk zijn?).

  • #2
    Re: canon 18-200mm vervangen door compact

    Het is zeker mogelijk met de NEX 5N en de 18-200 van Sony, probleem ... het is dan ook niet echt compact meer, maar wel kleiner als een DSLR.
    En je hebt een APSC sensor en een zeer goede beeldkwaliteit in de hoge ISO, en je kan der ook video mee maken !
    Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met de 7D van Canon.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: canon 18-200mm vervangen door compact

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Het is zeker mogelijk met de NEX 5N .........
      Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met de 7D van Canon.
      dat mag ook wel voor die prijs...
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: canon 18-200mm vervangen door compact

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        dat mag ook wel voor die prijs...
        grt,bouk.
        Bouk de prijs van een NEX 5N is niet echt overdreven he, in kit met een 18-55 lens voor 589 Euro
        en mijn 18-200 die kocht ik ook in kit, maar met een NEX 5 aan een ongelooflijke prijs !
        Ik heb dus twee body's en twee lenzen voor minder dan 1400 Euro, en kan fotograferen
        en video maken, in een goede kwaliteit.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: canon 18-200mm vervangen door compact

          de sony nex vind ik persoonlijk ook iets te duur en vrees ook een beetje dat zo'n smal toestel met een brede grotere lens minder goed in de hand zit dan een gewone compact of bridge.

          Comment


          • #6
            Re: canon 18-200mm vervangen door compact

            Als je naar iets op zoek bent, met een concreet idee, zoals TS het formuleerde, mag de prijs niet het eerste zijn waar je naar kijkt.
            Natuurlijk moet je een prijs willen betalen, om te verkrijgen waar je naar zocht, en dat dat niet direct de prijs zal zijn die je in gedachten had, is niet meer dan normaal !
            Dus ga je compromissen moeten sluiten en, ofwel met minder tevreden zijn, of méér betalen !

            In veel gevallen komt er dan een aankoop gericht op een bedrag, met als resultaat een niet voor de volle 100% tevreden gebruiker !
            Wat dan weer een verkoop met verlies geeft, en een uiteindelijke aankoop van wat je oorspronkelijk echt graag wou !

            Dus is de aankoop zeker duurder geworden, daarom wacht je best wat langer, en koop je waar je van droomt !

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X