Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

treintje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • treintje





    update bewerkt : SchiftN en daarna toch nog met raster in picasa gecorrigeerd:

    Last edited by bommasien; 5 september 2012, 07:40.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: treintje

    Om je aandacht door het eerste raam te houden, zou ik het rechtse raam er afhalen.
    Is maar een idee, weet niet wat de andere ervan vinden?

    Comment


    • #3
      Re: treintje

      mooie kleurtjes
      ik heb 'm eventjes door ShiftN gedraaid en je vertikalen zijn dan beter
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: treintje

        Om je aandacht door het eerste raam te houden, zou ik het rechtse raam er afhalen
        Maar, dan is er haast geen inhoud meer. Het raampje en kalend hoofd is een weerwaarde aan het beeld (althans dat vind ik) en Bommasien had dat goed gezien.
        De volgende keer nog iets meer van de stoelzichtbaar maken. (bedoel tot aan de zitting).
        In iedergeval een knap plaatje.
        Zou met perspectief de ramen verticale lijnen recht trekken.

        Comment


        • #5
          Re: treintje

          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          mooie kleurtjes
          ik heb 'm eventjes door ShiftN gedraaid en je vertikalen zijn dan beter
          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Maar, dan is er haast geen inhoud meer. Het raampje en kalend hoofd is een weerwaarde aan het beeld (althans dat vind ik) en Bommasien had dat goed gezien.
          De volgende keer nog iets meer van de stoelzichtbaar maken. (bedoel tot aan de zitting).
          In iedergeval een knap plaatje.
          Zou met perspectief de ramen verticale lijnen recht trekken.
          lenscorrectie toegepast bedankt!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: treintje

            Ik vind het een mooie... de warme kleuren van het oude hout, de frisse kleuren die gevangen zijn via het raam.
            Heb nog zoveel te leren :)

            Comment


            • #7
              Re: treintje

              Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
              lenscorrectie toegepast bedankt!
              Resultaat nog gecontroleerd door er een raster overheen te leggen ?
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: treintje

                hoe (of waarmee) heb je die lenscorrectie toegepast? Want ...euh... bekijk eens goed die 'vertikalen' van je raam
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: treintje

                  Ik vind dat ook zeer moeilijk hoor. Dus die update is voor toch al beter!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: treintje

                    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    hoe (of waarmee) heb je die lenscorrectie toegepast? Want ...euh... bekijk eens goed die 'vertikalen' van je raam
                    Ik vind dit zo moeilijk te beoordelen, naar mijn bescheiden mening zijn de ramen correcter op de eerste foto?
                    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                    Comment


                    • #11
                      Re: treintje

                      Nou, tja is een beetje te. Zijkanten : (moeten twee evenwijdigen zijn). Vermoed dat je wel het juiste programma gebruikt hebt, maar wat overdreven, het was maar een sikkepitje hoor dat rechttrekken.
                      Je hebt PS5 dus vermoed dat je dit op dezelfde plekken kunt vinden :

                      voor perspectief : rechthoekig selectiekader M, werk selecteren, ga naar bewerken, transformatie, perspectief, (maar vermoed dat je dat al gevonden had)
                      hulplijnen vind je zijkant naast linialen (aanvinken indien dat nog niet gebeurd is.),
                      zelf een voorliefde van deze methode

                      of gebruik raster : te vinden bij weergave, tonen en raster (aanvinken).

                      Je was er haast hoor. Moed niet opgeven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: treintje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                        Nou, tja is een beetje te. Zijkanten : (moeten twee evenwijdigen zijn). Vermoed dat je wel het juiste programma gebruikt hebt, maar wat overdreven, het was maar een sikkepitje hoor dat rechttrekken.
                        Je hebt PS5 dus vermoed dat je dit op dezelfde plekken kunt vinden :

                        voor perspectief : rechthoekig selectiekader M, werk selecteren, ga naar bewerken, transformatie, perspectief, (maar vermoed dat je dat al gevonden had)
                        hulplijnen vind je zijkant naast linialen (aanvinken indien dat nog niet gebeurd is.),
                        zelf een voorliefde van deze methode

                        of gebruik raster : te vinden bij weergave, tonen en raster (aanvinken).

                        Je was er haast hoor. Moed niet opgeven.
                        Reuze hulptip ga zeker uittesten maar laatste uodate kruiste jouw bericht! bedankt!!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: treintje

                          tiens, met ShiftN bekom ik toch een beter resultaat.
                          Sommige van die groene streepjes (degenen die niet recht staat), daar moet je over gaan met je muiscursor; dan worden ze rood.
                          Dan "re optimise"
                          nog eens controleren, en dat zou het moeten zijn
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment

                          Working...
                          X