Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d of nikon d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7d of nikon d7000

    Goh, misschien rare vraag, maar ik ben mij momenteel aan het orienteren voot een nieuwe camera, en deze 2 staan op mijn shortlist. Ik zou deze willen kopen samen met de respectievelijke 17-55 f2.8 van canon of nikon. Welke van de twee ?
    Ik word een beetje zot 😄 van het internet af te schuimen, en ik zou toch graag ėėn van de dagen de knoop doorhakken...
    Ik heb echt geen persoonlijke voorkeur voor de canon of de nikon. Of toch misschien wachten op de d600?

  • #2
    Re: Canon 7d of nikon d7000

    De D600 zal je +- het dubbele kosten van wat de D7000 momenteel kost. Ik zou volledig voor de D7000 gaan, veel betere op hoge iso en voor de rest zit er niet enorm veel verschil, voor mij voelde de D7000 beter aan dan de 7D (dat ik van mijn nonkel heb kunnen testen voor een week). De foto's dat uit de D7000 kwamen leken voor mij ook meer detail te bevatten en de witbalans was telkens spot-on. Zeker op hoge iso's was het verschil goed merkbaar. D7000 wordt nog steeds bestempelt als beste crop frame tot nu toe!
    Ik zou niet twijfelen.

    Sowieso, zal je met beide foto's kunnen nemen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
      Sowieso, zal je met beide foto's kunnen nemen.
      dat denk ik ook wel 😄

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7d of nikon d7000

        Mocht je wachten op de D600, het zal ongeveer een D7000 zijn met ff sensor en je zal dan ook een 24-70 mogen kopen ipv een 17-55, wat het prijskaartje nog hoger maakt. Maar dit hangt volledig af van wat je kan/wil betalen, is de extra kwaliteit de meerprijs waard?

        D7000 vs 7D
        Last edited by henri108; 3 september 2012, 21:38.

        Comment


        • #5
          Toevallig dat zowel bij digicamshop als bij kamera express de d7000 tijdelijk uitverkocht is? Ook de nikon 17-55 f2.8 trouwens,,,strange

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7d of nikon d7000

            Oorspronkelijk geplaatst door johanbicke Bekijk bericht
            Toevallig dat zowel bij digicamshop als bij kamera express de d7000 tijdelijk uitverkocht is? Ook de nikon 17-55 f2.8 trouwens,,,strange
            geeft dat niet aan hoe populair de D7000 en de 17-55 is....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7d of nikon d7000

              Als je kan wachten, dan zou ik wachten. Eind september zullen er op Photokina wel wat nieuwigheden aangekondigd worden. Kans zit er ook in dat de opvolger van de D7000 aangekondigd wordt. Zelf zou ik eerder geneigd zijn om voor een D600 (of Canon variant die nog moet uitkomen) te gaan en de D7000 en 7D links te laten liggen. Maar kiezen tussen de D7000 en 7D is niet eenvoudig. De D7000 heeft ongetwijfeld de beste sensor van de 2, maar de 7D heeft bvb een lagere shutter lag, hogere framerate, meer megapixels (handiger om te croppen)...
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7d of nikon d7000

                Shutter lag verschil tussen 100ms en 200ms is 0.0, het is onmerkbaar. Ik heb (zelfs voor sport) nooit nood gehad aan meer dan 6fps (meestal hou ik hem op 4fps) 2 megapixels verschil laten je niet veel meer croppen .

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7d of nikon d7000

                  Kijk eens naar de lenzen die je gaat aanschaffen, daar zou ik het van af laten hangen. Vergelijk ook de AF-systemen eens met elkaar. De 7D is licht(lens)sterkte afhankelijk de D7000 weet ik niet. Dit levert indien ze verschillen van elkaar een preciezere en snellere (minder hunten) AF op bij 7D.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7d of nikon d7000

                    Ook belangrijk, naast alle technische toestanden die hierboven vermeld zijn: test eens in de winkel welke je het makkelijkst vindt qua knopjes en menustructuur. Goede foto's kunnen ze allebei nemen, maar het is belangrijk dat je er vlot mee kan werken zonder al te veel ergernissen. Geen idee wie er over 5 jaar een halve stop betere ruisprestaties heeft, maar de ergonomie van beide merken zal wel in grote lijnen hetzelfde blijven.

                    Als je goeie vrienden of familie hebt met een canikon, dan kan het interessant zijn om hetzelfde merk als hun te gebruiken (lenen van lenzen, elkaar helpen oplossen van technische problemen etc. )
                    Last edited by Jefzor; 4 september 2012, 09:23.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7d of nikon d7000

                      Ik heb vroeger een Nikon D80 gehad, en mijn vader heeft een Canon toestel. Beiden bevallen mij wel.

                      En dan natuurlijk de vraag over de lens hé
                      Voor de prijs van de nikon 17-55 f2.8 heb ik ook een tamron 17-50 f2.8 plus een nikon 85g f1.8 én een sb-700
                      toch maar opteren voor de nikon lens, of maakt het allemaal zoveel niet uit als je niet megagroot print

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7d of nikon d7000

                        Het verschil in scherpte zal niet enorm zijn en zeker voldoende voor prints. Een 85 1.8 is een zeer aangename lens, ik heb de D versie, maar de G is nog beter. Flitser is zeer leuk en geeft je idd meer mogelijkheden. Het is een moeilijke keuze om te kiezen tussen een topobjectief en iets minder .Ik kwam ook van een D80 en de D7000 is een enorme upgrade op vlak van ergonomie en hij voelt meer pro aan (geen plastic zoals D80). En de beeldkwaliteit gaat er enorm veel op vooruit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7d of nikon d7000

                          als je nog 9 dagen twijfelt kan je kiezen voor den D600! gerucht gaat op nikonrumors dat die er is op of rond 13/09/10 zeker voor photokina.

                          D7000 of 7D moeilijk geval zo simpel.

                          hab een D90 en deze wordt vervangen door een D600.
                          waarom geen D7000?
                          fx, expeed3 als je ziet wat die doet met 36mp zal da met 24 ook wel ok zijn.
                          af gaat ook wel nog iets beter zijn dan D7000.

                          prijs jah das een andere zaak, D7000 is nu inderdaad zeer aantrekkelijk van prijs
                          op site art en craft in gent zou deze beschikbaar zijn
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7d of nikon d7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                            Shutter lag verschil tussen 100ms en 200ms is 0.0, het is onmerkbaar. Ik heb (zelfs voor sport) nooit nood gehad aan meer dan 6fps (meestal hou ik hem op 4fps) 2 megapixels verschil laten je niet veel meer croppen .
                            Alle voordelen van de 7D die ik opsomde minimaliseren, is ook een manier om je liefde voor Nikon door te drukken. Als het puur voor (snelle) sport(en) is (Rally, F1...), dan is 8 fps echt wel merkbaar beter dan 6 fps. En soms is net dat tikkeltje extra kunnen croppen voldoende om een verschil te maken. Sinds de nieuwe firmware is de 7D trouwens echt wel een stuk verbeterd.
                            Last edited by jocau; 4 september 2012, 16:13.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7d of nikon d7000

                              Hi,

                              volgens mij heeft het weinig zin om voordelen te noemen van een camera, die je zelf niet bezit of hebt ervaren.
                              Hooguit kun je verwijzen naar opgaven van fabrikanten of reviews.
                              ik heb geen ervaring met de 7D, alleen met de D7000.
                              Ik vind het een irritant ding, ben eraan verslaafd, en heb het vrijwel 24/7 bij me .

                              Greetz, Peter
                              Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

                              Comment

                              Working...
                              X