Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop camera 350€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop camera 350€

    Beste,

    En vriendin van mij gaat binnenkort op stage in Singapore.
    Ze zou er graag mooie foto's trekken en wil bijgevolg een kleine 350€ investeren...
    Voor de rest heeft ze niet veel voorkeuren qua merk of type camera...

    Ikzelf werk met een Nikon D90, en ze zou graag de kwaliteit van deze reflex benaderen...
    Wsl is dit niet mogelijk, maar toch, ik weet dat er heel wat compacte camera's toch ook al behoorlijke foto's kunnen opleveren...

    Heeft iemand een idee welke camera ze best koopt?

    Ik had mss gedacht aan een Ixus 510 en tz 30 of mss beter iets in het genre fz 62/p 510?

    Zouden die bridgemodellen voordelen hebben tegenover compacte camera's van dezelfde prijscategorie?
    Of gaat ze mss beter voor een hybride model, zodat ze later evt nog andere objectieven kan aanschaffen?

    Kort: ik zoek naar een camera die zo mooi mogelijke foto's maakt, ik denk niet dat ze later nog veel met fotografie zal bezig zijn, maar gewoon mooie foto's wil ;-)

    En de 350€ is exclusief accessoires...


    tnx

  • #2
    Re: Aankoop camera 350€

    Deze misschien ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop camera 350€

      Wanneer ze dslr kwaliteit in gedachte heeft zou ze een Nikon D3000 of D3100 (Canon 1100D) eens kunnen proberen. Een bridge heeft als voordeel iets beter in de hand te liggen en natuurlijk meer zoom, maar wanneer de sensor identiek is is dat ook het enige. Bekijk ook eens de compacte camera's met grotere sensor, voor ruis dynamisch bereik en scherptediepte van belang.

      Comment

      Working...
      X