Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontspanknop 50D doet moeilijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontspanknop 50D doet moeilijk

    De ontspanknop van mijn 50D werkt sinds kort tegen.. Het doorduwen lukt vaak niet, tenzij je er wel wat kracht op zet. Lijkt iets tussen te zitten.
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of tegen betaling kunnen maken?

    Winkel raadde mij af deze naar Canon op te sturen, zou me enkele honderden euro's kunnen kosten..
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

  • #2
    Re: Ontspanknop 50D doet moeilijk

    Ik heb een aantal jaar geleden een defecte ontspanknop gehad op een Canon 30D.
    Het heeft mij toen 150 euro gekost om het te laten herstellen.

    Comment


    • #3
      Re: Ontspanknop 50D doet moeilijk

      Ik heb ook een 50D die dat doet. Gelukkig maar zelden. Maar eens om de zoveel
      foto's wil hij gewoon niet doordrukken. Uitzetten en terug aanzetten verhelpt dit
      heuvel gewoonlijk bij me.

      Comment


      • #4
        Re: Ontspanknop 50D doet moeilijk

        Heb ik ooit ook eens gehad met een 50D, na een strandwandeling.
        Na een deftige poetsbeurt was dit euvel verholpen.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Ontspanknop 50D doet moeilijk

          is een gekend probleem die bij somige modellen al meer opduikt dan bij andere.
          is gewoon slecht contact in die knop zelf.
          probleem is dat het een heel knutselen is om de camera open te vijzen, knopje te demonteren, kuisen en alles terug afmonteren.

          Comment


          • #6
            Re: Ontspanknop 50D doet moeilijk

            Had waarschijnlijk hetzelfde probleem met een 40D.
            Het is snel op te lossen met volgende methode: http://www.youtube.com/watch?v=tB_gSqyidI0.
            Ik heb wel een pipet met isopropyl-alcohol gebruikt in plaats van een koffielepel, zodat je beter kan mikken, en je moet de camera zeker zo houden, dat de alcohol niet in de richting van je bovenste display kan lopen.
            Bij mij was het probleem op deze wijze inderdaad verholpen...

            Comment


            • #7
              Re: Ontspanknop 50D doet moeilijk

              Hi,

              het ziet er heldhaftig uit, maar schijnt dit probleem inderdaad te kunnen verhelpen.
              Isopropyl-alcohol wordt in de techniek gebruikt om b.v. printplaten te reinigen,
              omdat het componenten niet aantast en het snel verdampt.

              Als het echter tussen de display komt, kan er geen lucht bijkomen.
              Het verdampen gaat dan zeer lang duren.
              Gebruik van een pipet is dus zeker aan te raden.

              Greetz, Peter
              Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: Ontspanknop 50D doet moeilijk

                Bedankt voor de reacties! De oplossing met de Isopropyl-alcohol lijkt me idd de beste DIY manier..
                Ik laat jullie in ieder geval het resultaat weten!
                Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                Comment

                Working...
                X