Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 300d versus canon s30

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 300d versus canon s30

    hoi
    ik bezit nu een s30 mijn vraag is loont de overgang naar de 300d de moeite

  • #2
    Als het gewoon voor vakantie kiekjes te maken moet dienen nee.
    En kopen voor alleen mee uit te pakken als showstuk rond uw nek dan zou ik zeggen nee. Maar voor wat het serieuzere werk. Sport en landschap en foto's nemen op hogere Iso waarden dan kan je geen betere koop doen denk ik.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      ik zie dat je weinig respons krijgt op uw vraag. Ik weet dat ik nogal redelijk bot geantwoord heb op uw vraag. Maar ik en vele anderen op dit forum zullen uw vraag toch wel een beetje raar vinden en niet goed weten wat ze er van moeten denken. Want uw vraag is eigen lijk iemand die altijd met een fiets rijd en plotseling vraagt of het kwaad kan om formule 1 te rijden. Dus uw vraag sloeg kant nog wal.
      Dus als je enige (serieuze) respons wil krijgen zal je toch je vraag wat uitgebrijder moeten formuleren vrees ik.
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

      Comment


      • #4
        Originally posted by a021862
        hoi
        ik bezit nu een s30 mijn vraag is loont de overgang naar de 300d de moeite

        Het grote voordeel van digitaal t.o.v. negatieffilm is voor mij de snelheid. Direct na de opname het resultaat kunnen bekijken via het schermpje op de camera, direct na thuiskomst binnen enkele minuten het resultaat kunnen bekijken en bewerken via de computer en het direct hierna versturen van de beelden via Internet is voor mij belangrijk. Dat voordeel heeft het werken met een digitale camera. Heb je minder haast en vind je deze zaken minder belangrijk dat heeft de overstap naar digitaal wat minder zin.

        Voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te laten, met een 300 D kun je kwalitatief prachtige foto's maken.

        Kort samengevat: Het verschil zit hoofdzakelijk in het gemak/snelheid.

        gr.
        Fons Sluiter.
        Canon.

        Comment


        • #5
          Je bedoelt hier toch de Canon Powershot S30 ? Want ik weet nu niet welke Fons bedoelt, maar dit is een digitale camera en geen analoge.
          En je vraag was beter als volgt geweest : loont de overstap van digitale compact naar dslr de moeite ?
          En hierbij rijst dan weer de vraag : wat is uw ervaring op gebied van spiegelreflexcamera's ? En ook : wat zijn je betrachtingen ?
          Je moet weten dat een dslr eigenlijk onderdeel van een systeem zal zijn, terwijl een compacte digitaal een alles-in-een(tje) is.

          Igor
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by igor
            Je bedoelt hier toch de Canon Powershot S30 ? Want ik weet nu niet welke Fons bedoelt, maar dit is een digitale camera en geen analoge.
            En je vraag was beter als volgt geweest : loont de overstap van digitale compact naar dslr de moeite ?
            En hierbij rijst dan weer de vraag : wat is uw ervaring op gebied van spiegelreflexcamera's ? En ook : wat zijn je betrachtingen ?
            Je moet weten dat een dslr eigenlijk onderdeel van een systeem zal zijn, terwijl een compacte digitaal een alles-in-een(tje) is.

            Igor

            Igor,

            ik heb de vraag verkeerd begrepen. Ik dacht dat het over de EOS 30 ging en heb kennelijk de "S" over het hoofd gezien.

            Zal wel aan het late tijdstip hebben gelegen.......

            Canon.

            Comment


            • #7
              Ik vind dat men hier nogal wat energie stopt in het in vraag stellen van een vraag.

              Meteen een klein antwoordje JA
              Een 300D is altijd de moeite waard.
              Als je die vraag steld ben je bereid de prijs voor dit toestel te betalen.
              Het is een pracht van een toestel. Of je dat nu graag hebt om mee te pronken gaat niemand aan. Laat staan dat men dat hier zelfs in vraag durft te stellen. Het is een pracht. toestel.
              En als men het dan toch met auto's wil vergelijken. Het is een Mooie japanse middenklasser. Er bestaat nog veel beter. Maar dan HEEEL duur. Het is het eerste (betaalbare) digitaal reflextoestel. Alhoewel wat is betaalbaar. Sommigen vinden 10.000euro zelf betaalbaar.
              Als je weet dat een goede Canonlens het dubbele van de body KAN kosten!!! Wat is dan duur. Het is in elk geval een toestel die heel veel doorgroei mogelijkheden heeft. Dit betekend voor jou misschien wel het begin van een nieuwe fotoperiode in je leven!!!t
              Als je er de centen hebt voor heb DOEN!!!!!

              Comment


              • #8
                als je zou overstappen zou ik die Canon 300D niet blindeliks kopen ik zou bij de fotograaf of op het forum eens contact opnemen met iemand die hem al heeft en er ook al een tijdje mee werkt en vragen naar zijn bevindingen en het toestel zelf ook eens ter hand nemen en er eens een paar foto's mee nemen. Voor te zien of het je bevalt deze manier van werken. En misschien ook eens de Minolta A2 (Foto's zijn misschien iets minder van kwaliteit maar is wel homogener voor mee te werken) ter hand nemen. Misschien voldoet zulks toestel ook wel voor U.
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

                Comment

                Working...
                X