Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Menik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met Menik

    De beautydish van Menik voor Elinchrom is gunstig geprijst t.o.v. de concurrentie omdat je er een grid bij krijgt.
    Daarom heb ik wel interesse om hem te kopen.

    Iemand ervaring met het merk Menik?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Iemand ervaring met Menik

    Ik heb 2 studioflitsen met reflectoren en grids, 4 softboxen, statieven en een beautydish van Menik. Globaal zou ik zeggen: you get what you pay for.
    De flitskoppen zijn degelijk (ik had eerst een defect exemplaar, maar dat is vlot omgeruild), maar je voelt wel nog dat er een kwaliteitsverschil is tov een "echte" Bowenskop.
    De softboxen zijn goed en voelen degelijk aan, maar de stof is (bij mij) ietsje te klein, waardoor de velcro aan de achterkant van de softbox niet mooi aansluit. Ook geen ramp.
    De beautydish gebruik ik vaak omdat ik wel van het licht hou, maar de grid haal ik er niet zo vaak uit want die past niet perfect, dus het is wat wringen om die er op en af te krijgen.

    Omdat ik het materiaal niet dagelijks gebruik kan ik perfect leven met deze kleine gebreken. Ben je een professioneel fotograaf die elke dag een fotoshoot doet, dan gaan deze zaken je waarschijnlijk snel ergeren en zal je misschien snel het gevoel krijgen dat je beter wat meer had uitgegeven.

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met Menik

      Bedankt voor de info
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met Menik

        Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX TerroR Bekijk bericht
        Omdat ik het materiaal niet dagelijks gebruik kan ik perfect leven met deze kleine gebreken. Ben je een professioneel fotograaf die elke dag een fotoshoot doet, dan gaan deze zaken je waarschijnlijk snel ergeren en zal je misschien snel het gevoel krijgen dat je beter wat meer had uitgegeven.
        Ga ik volledig met akkoord! Heb zelf 2 400Ws koppen met extra's en voor occasioneel gebruik zeker goed genoeg voor sporadisch gebruik (1 à 2 keer per maand)
        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

        Comment

        Working...
        X