Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The terminal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The terminal

    Fox Glacier - NZ

    Een ietwat minder conventionele landschapsfoto die wel wat reacties zal uitlokken denk ik.

    Fox Glacier is een 13km lange gletsjer, die aan een snelheid van 1m per dag naar beneden glijdt.

    Het is echt indrukwekkend om die ijsmassa van zo dicht te zien, en het te horen (kraken).
    Ik ben er dan ook met een helicopter op geland, en heb er een wandeling van 3u op gemaakt (begeleid, met crampons). Het is daar dat je dan die blauwe ijsgrotten kan ontdekken.

    Het was zoeken naar een standpunt om er toch een interessante compo van te maken.

    Ik plaats een link naar een grotere versie, zodat jullie ook kunnen op zoek gaan naar details, en naar de lilliputterkes die op weg zijn naar en op de gletsjer stappen...


    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: The terminal

    die grote is indrukwekkend hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: The terminal

      Euh Danny, die lichtvlek bovenaan trekt mijn oog er steeds weer naartoe. Misschien iets krapper bijsnijden ?

      Maar terzijde : in vergelijking met de gletsjers op IJsland is dit maar een gletsjertje. Jammer dat je er niet kon bij zijn verleden week, de zoon van Herdis en Pall is gletsjergids...
      En ik heb eindelijk weer de draad opgenomen in Urbex, we moeten maar weer de banden eens aanhalen.

      Comment


      • #4
        Re: The terminal

        Je moet echt de grote bekijken, bij deze zie je pas hoe indrukwekkend groots dit is, lekker crispy beeld dit.
        Jammer dat het licht niet helemaal mee zat, zo te zien wat het nogal grauwig weer.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: The terminal

          grauwe en drukke opname, maar toch de moeite door de zigzag-lijn die erin zit
          grote versie is knap, heb daar pas de mensen ontdekt die op de foto staan!
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

          Comment


          • #6
            Re: The terminal

            In deze is het inderdaad de grote versie die je moet zien. De kleine versie is te gecompressed daarvoor.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: The terminal

              je moet idd de grote bekijken...Heel mooi en heel knap crispy zelfs op groot formaat!!
              Zonder te zoeken naar de groepjes mensen verlies je ook totaal besef van hoe groot dit ding wel is...
              facebook

              500px

              Comment


              • #8
                Re: The terminal

                Geweldig hoor Danny, wou graag bij de lilliputters staan maar denk wel dat het gekraak me een gevoel vol spanning in de buik zou geven,
                mvg,
                Kinglowie
                de gustibus et coloribus non est disputandum
                Greetz, Artur Bex

                Comment


                • #9
                  Re: The terminal

                  Sorry hoor iedereen maar ik vind dit nog altijd een gletsjertje

                  Comment


                  • #10
                    Re: The terminal

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Sorry hoor iedereen maar ik vind dit nog altijd een gletsjertje
                    Jawel Paul, het is niet één van de grootste maar ik vind de verhoudingen met de mensen erop toch al wel een indruk geven. Het gekraak erbij hoor ik misschien van de grotere maar ik kan me toch het gevoel voorstellen om erop te lopen...
                    grtz,
                    Kinglowie
                    de gustibus et coloribus non est disputandum
                    Greetz, Artur Bex

                    Comment


                    • #11
                      Re: The terminal

                      Zeer knap, zeker als je hem in het groot bekijkt.
                      Photography is a way to see the world in detail.
                      Fotograaf op rust

                      Comment


                      • #12
                        Re: The terminal

                        Vooral de grote versie kijkt heel aangenaam en dan komt het detailrijke beeld tot zijn recht ook, de figuren geven een fijn perspectief mee,
                        groetjes,
                        Loulou
                        Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: The terminal

                          de groten is de moeite !
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: The terminal

                            Gletsjers zijn een van de machtigste formaties op aarde en sta er steeds van versteld hoe grillig en kleurrijk ze kunnen zijn, ongeacht hoe groot.
                            De grote versie is geweldig om te bekijken, volgeladen met details en het 'find-wally' element is leuk :-)

                            Zoals al gezegd, inderdaad een beetje jammer van het grauwe weer.

                            gr
                            Jelle
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: The terminal

                              De grote versie is werkelijk prachtig met al die details zo mooi in beeld. Knappe uitvoering Danny !
                              Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                              www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                              Comment

                              Working...
                              X