Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje welke digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje welke digitale camera

    Ik ben aan het twijfelen tussen een canon A80, nikon 4300 en een fuji S5000.
    kan er iemand mij raad geven en de voorkeur geven over een bepaald toestel.
    cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

  • #2
    Canon Powershot.
    Mijn idee.
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Het hangt er helemaal vanaf wat je van plan bent met het toestel. Voor vakantiefoto's en dergelijke is de A80 de beste keuze. Maar wil je iets meer zoom (10x optisch) en wat meer manuele instellingen zou ik toch opteren voor de fuji. Deze is natuurlijk wel een stuk groter, maar ligt zoveel beter in de hand.
      Hou er wel rekening mee dat een Fuji met xD-geheugen werkt, en dat is toch een stukje duurder als het CF van de Canon.
      Nikon D80
      18-200 VR
      www.circuitfotografie.be

      Comment


      • #4
        en wat denken jullie van de canon S1 IS??
        want ik zou graag een iets grotere zoom willen.
        cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

        Comment


        • #5
          en wat denken jullie van de canon S1 IS??
          want ik zou graag een iets grotere zoom willen.
          cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

          Comment


          • #6
            Hou er wel rekening mee dat een Fuji met xD-geheugen werkt, en dat is toch een stukje duurder als het CF van de Canon
            En de fuji heeft veel meer ruis dan de canon!!En ik kan het weten Heb de fuji gehad en da's de hoofdreden geweest waarom ik hem verkocht heb
            Vitarake


            Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

            Comment


            • #7
              Kurt als je ook de S1 IS had weerhouden, dan had ik onmiddellijk gezegd neem die:
              - heeft Image Stabilizer (heel handig in moeilijkere lichtomstandigheden)
              - heeft een goede en scherpe lens
              - gebruikt CF-kaarten (nog altijd het goedkoopst)
              - heeft heel veel mogelijkheden
              Dus: doen!
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                @vitarake: kan je eens wat foto's posten die gemaakt zijn met de S5000 en waar veel ruis in zit? Ik overweeg namelijk om hem te kopen.

                @kurt: als je de keuze hebt, zeker niet twijfelen: gewoon voor de S1 gaan! Jammer genoeg ligt deze voorlopig niet binnen mijn budget
                Nikon D80
                18-200 VR
                www.circuitfotografie.be

                Comment


                • #9
                  iedereen bedankt,

                  ik heb daarnet een paar shops gedaan en die zeggen hetzelfde
                  de canon owershot S1 IS, het ideale toestel
                  ga eens over de grens zien
                  ik ga hem in duitsland kopen.
                  is daar maar 489 €

                  dus dan valt de prijs nog wel mee he
                  cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

                  Comment


                  • #10
                    Weet dan wel dat:

                    - je een duitse garantie hebt: als er iets aan het toestel is, zal je het in duitsland moeten binnenleveren.
                    - De handleiding is in het duits

                    Nikon D80
                    18-200 VR
                    www.circuitfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      dat weet ik, maar dat is het minste probleem,
                      en op het net vindje genoeg nederlandstalige handleidingen
                      het is wel 200 euro goedkoper he, dan kan ik wel de moeite eens doen om een uurtje te rijden naar duitsland
                      het is maar iets voorbij aachen
                      maar in iedergeval bedankt voor het berichtje
                      cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by funem
                        Weet dan wel dat:

                        - je een duitse garantie hebt: als er iets aan het toestel is, zal je het in duitsland moeten binnenleveren.
                        - De handleiding is in het duits


                        Zou wel eens een voordeel kunnen zijn, die duitse garantie, als ik sommige mensen moet geloven.

                        Comment


                        • #13
                          @funem,sorry ik heb nog maar pas een format van mijn pc achter de rug en heb de foto's van de fuji niet bijgehouden.
                          Vitarake


                          Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                          Comment


                          • #14
                            @vitarake: dat is niks hoor, misschien kan iemand anders enkele foto's posten waarop de zg. ruis erg opvalt?!
                            Nikon D80
                            18-200 VR
                            www.circuitfotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Funem,
                              over de grens kopen is helemaal geen problem. De garantie is áltijd Europees. Shengen: vrij verkeer van goederen en personen, weet-je-wel?
                              Een nederlandstalige handleiding is altijd wel te vinden op het net...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X