Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 - Boek/nuttige handleiding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 - Boek/nuttige handleiding

    Beste D700-gebruikers,


    Ik ben op zoek naar een goed boek over de D700 met nuttige tips en liefst met voorbeelden.

    Ondertussen heb ik er enkele gevonden. Iemand ervaring met één van de volgende boeken?

    - Mastering The Nikon D700

    - David Busch's Nikon D700 Guide to Digital SLR Photography

    - Nikon D700 Digital Field Guide

    Andere suggesties? Nederlandstalige versies? Iemand toevallig zelf een nuttige handleiding met tips en tricks geschreven?

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Mvg,



    Mono

  • #2
    Re: Nikon D700 - Boek/nuttige handleiding



    Maar eigenlijk zijn al die boeken niet veel meer dan een langere handleiding (voor mij toch). Eenmaal je de basis van je toestel kent, ben je met de extra functies snel weg...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D700 - Boek/nuttige handleiding

      Cra, misschien heb je wel geljik ...

      Uiteindelijk merk ik dat ikzelf inderdaad steeds meer en meer functies gebruik en uiteraard ook steeds vlotter hanteer.

      Maar toch gebruik ik het toestel niet helemaal en als hobbyfotograaf haal ik waarschijnlijk niet het onderste uit de kan. Ik heb de D700 nu gekocht (wat toch een redelijke investering is) en ik wil dus steeds verder gaan. (Stilstaan is achtergaan).

      Vaak neem ik mijn handleiding eens vast, maar dat is en blijft een droge handleiding. Daarom zoek ik misschien wel zo'n handleiding die aan de hand van fotovoorbeelden functies nader toelicht. Maar als het echt niet meer is dan de gewone handleiding, ben ik er weinig mee natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D700 - Boek/nuttige handleiding

        Handleiding op de bank, camera in je hand en gewoon proberen. De instellingen, die je handig vindt in "Mijn menu" zetten.

        Het onderste uit de kan haal je niet uitgebreide camera instrukties ofduurder materiaal, maar door inzicht en kennis van de fotografie.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D700 - Boek/nuttige handleiding

          Ik ben een verwoed ipad-gebruiker en neem de ipad mee in mijn fotozak.
          Op de ipad staan de digitale versies van de handleiding van de d700, mastering the d700 (Darell Young), de d700 guide van thom hogan ,.
          Mastering the d700 verwijst naar de handleiding en is er eenaanvulling op. thom Hogan duikt dieper in de menus en geeft zijn voorkeurinstellingen. Mijn voorkeur gaat uit naar de uitgave van thom hogan, dat eigenlijk een ebook is met een verkorte gedrukte versie.


          Groetjes

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D700 - Boek/nuttige handleiding

            Bedankt voor jullie reacties. Het belangrijkste is uiteraard oefenen, oefenen en nog eens oefenen ... Creativiteit, licht- en kleurgebruik ga je inderdaad niet uit een handleiding halen, maar het is toch nuttig om te weten tot waar je jouw camera kan pushen.

            @ Heembeek: kan je me zeggen of de Thom Hogan boek veel fotovoorbeelden heeft? Of is het vooral het verder uitdiepen van de menu's en de functies? Het internet staat bomvol met commentaren van voor- en tegenstanders. (Zijn de tegenstanders gewoon sceptici die het boek niet hebben? Ach ja iedereen leert het op zijn eigen manier natuurlijk).

            Comment

            Working...
            X