Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paramotoren deel 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paramotoren deel 2

    Bij deze plaats ik nog eens 3 foto's van paramotoren. Deze werden 's avonds omstreeks 21.30 genomen met men 50mm lensje en aan de hoogste iso-waarden die ik toen had 1600 iso.
    Hierdoor heb ik een heel trage sluiterstijd (1/40 en 1/60) moeten gebruiken (had toen ook nog geen opzetflits).
    De foto's zijn verre van ideaal, maar ik vond de beweging en de positie van de paramotor erin wel mooi.

    Nu had ik graag van jullie eens geweten, hoe ik deze foto's beter had kunnen/kan maken.

    Alvast bedankt voor jullie tips!
    Mvg,
    Elien

    Foto 1


    Foto 2


    Foto 3


    Alle tips zijn welkom!

  • #2
    Re: paramotoren deel 2

    Er is iets dat ik niet begrijp.
    Je hebt een lichtsterke lens, gaat je iso optrekken tot 1600 en knijpt dan je diafragma zo goed als dicht.
    Spotmeting zou ik hier ook niet gedaan hebben, zou eerder voor centrum, zoniet voor matrix gegaan zijn.
    En dan 1/40 waarschijnlijk uit de hand, is vragen voor problemen.
    Misschien eens je handleiding lezen??

    " Deze werden 's avonds omstreeks 21.30 genomen met men 50mm lensje en aan de hoogste iso-waarden die ik toen had 1600 iso.
    Hierdoor heb ik een heel trage sluiterstijd (1/40 en 1/60) moeten gebruiken "


    Je iso waarden verhogen heeft tot doel dat je een groter diafragma ( kleiner f-getal ) en dus een kortere sluitertijd kan bereiken en niet zoals je aanhaalt, een trage sluitertijd moeten gebruiken.
    Last edited by HEYLO; 27 augustus 2012, 10:27.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: paramotoren deel 2

      Heylo,

      Alvast bedankt voor uw reactie.

      Mijn diafragma was f 7.
      Heb geleerd dat hierbij nog alles vrij scherp zou zijn, want ik wou niet dat de parachute al wazig was.

      Wat die spotmeting betreft heb je gelijk. Ik was dat zo aangeleerd, maar zou dit nu zeker niet meer doen.
      Ze zijn inderdaad uit de hand getrokken, maar ik vind werken met statief niet evident. Heb er nu wel al zitten over nadenken eventueel een monopod aan te schaffen daar dit (naar mijn gedacht) misschien voor mij iets vlotter zou werken.

      Mvg,
      Elien

      Comment


      • #4
        Re: paramotoren deel 2

        Oorspronkelijk geplaatst door Elien 23 Bekijk bericht
        Mijn diafragma was f 7.
        Heb geleerd dat hierbij nog alles vrij scherp zou zijn, want ik wou niet dat de parachute al wazig was.

        Mvg,
        Elien
        Je hebt gelijk dat je met een groter f-getal, dus kleiner diafragma, meer scherptediepte kan krijgen, maar dit gaat vooral op bij stilstaande onderwerpen.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: paramotoren deel 2

          Wat raad je me dan aan op gebied van instellingen naar een volgende keer toe? (want ik weet dat ik in bovenstaande foto's heel wat steekjes heb laten vallen)

          Mvg,
          Elien

          Comment


          • #6
            Re: paramotoren deel 2

            Oorspronkelijk geplaatst door Elien 23 Bekijk bericht
            Wat raad je me dan aan op gebied van instellingen naar een volgende keer toe? (want ik weet dat ik in bovenstaande foto's heel wat steekjes heb laten vallen)

            Mvg,
            Elien
            Heb van mijn moeder altijd geleerd, tijdens haar breisessies, dat als je steken laat vallen je die moet oprapen.
            Zou eerst al beginnen met je toch lichtsterke lens in te stellen op 1.6 of 1.8 om een kortere sluitertijd te bekomen en je onderwerp zo te bevriezen. Dan kijken waar je uitkomt met je diafragma en eventueel dan je iso aanpassen. Tracht dit zo laag mogelijk te houden om ruis te voorkomen.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: paramotoren deel 2

              Ga zeker proberen om de steken op te rapen !!

              Alvast bedankt voor de info!! (Ik zou zelf nooit naar die 1.6 of 1.8 hebben durven gaan omdat ik dacht dan niet genoeg scherpte te hebben in m'n beeld.) Ga hier zeker mee aan de slag (het breien) gaan.

              Groetjes,
              Elien

              Comment

              Working...
              X