Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staalwol portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Staalwol portret

    Omdat ik onzeker was waar dit te plaatsen heb ik besloten het hier te plaatsen.

    exif:
    Camera Canon EOS 550D
    Exposure 46
    Aperture f/8.0
    ISO 100
    Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6

    of

    hoe is het tot zijn stand gekomen

    En de manier dat deze foto tot zijn recht is gekomen is eigenlijk door staalwol 0 te gebruiken. Hiervan een handvol te nemen en volledig uit elkaar te rafelen en daarna in een ijzeren klopper te plaatsen. Deze klopper hangt (in mijn geval) aan een ketting (moet dit dringend veranderen).
    Het aansteken van de staalwol gebeurt met een aansteker. Dan is het gewoon de camera op bulb plaatsen en mijn remote trigger locken.
    Dan staalwol aansteken en beginnen rond draaien met die handel.
    (Enkele voorzorgen zijn aangeraden. Namelijk een pull met een kap is aangeraden, sommige dragen een veiligheidsbril ook. Ik draag een bril dus dit laat ik zo (ik weet dat het riskant is als het op mijn glazen komt) en nooit doen met droge gronden)

    Verder als het staalwol op is ben ik ongeveer in het midden gaan staan. En heeft mijn kameraad met de ledlenser mij verlicht. Terwijl ik in ja mijn gekozen pose stond.
    Last edited by nigelke; 26 augustus 2012, 20:29. Reden: bijgewerkt hoe deze foto tot zijn recht kwam

  • #2
    Re: Staalwol portret

    Een goede beslissing want ik vind het knap, eens iets anders.
    Zolang dat al je foto's niet van dit genre zijn, mag het
    Als je ons later vertelt hoe je dit hebt gedaan maak je er velen wijzer, denk ik.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Staalwol portret

      Knap gedaan en ben inderdaad ook benieuwd hoe je dit hebt aangepakt!
      Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

      Comment


      • #4
        Re: Staalwol portret

        Mooi gedaan, ben ook wel nieuwsgierig hoe dit tot stand gekomen is.
        Mvg.

        Comment


        • #5
          Re: Staalwol portret

          Je neemt zo'n bolletje dunne staalwol, je rafelt de staalwol een beetje uit. het geheel maak je vast aan een touwtje. De staalwol steek je dan in brand en je slingert deze in het rond via het touwtje. Het versnipperen van de staalwol geeft dit effect.

          Trouwens leuk gedaan!!

          Mvg,
          Elien

          Comment


          • #6
            Re: Staalwol portret

            Weerom wat bijgeleerd,en trouwens goede opname,
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

            Comment


            • #7
              Re: Staalwol portret

              Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
              Een goede beslissing want ik vind het knap, eens iets anders.
              Zolang dat al je foto's niet van dit genre zijn, mag het
              Als je ons later vertelt hoe je dit hebt gedaan maak je er velen wijzer, denk ik.
              mvg,
              Eddy
              Bedankt,
              en het meeste van mijn werk is gebaseerd op lightpainting. Staalwol, vuurwerk, zaklampen en algemeen lange sluitertijden.

              Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
              Knap gedaan en ben inderdaad ook benieuwd hoe je dit hebt aangepakt!
              bedankt voor de opmerking.

              Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
              Mooi gedaan, ben ook wel nieuwsgierig hoe dit tot stand gekomen is.
              Mvg.
              Bedankt en zal het zo dadelijk verduidelijken.

              Oorspronkelijk geplaatst door Elien 23 Bekijk bericht
              Je neemt zo'n bolletje dunne staalwol, je rafelt de staalwol een beetje uit. het geheel maak je vast aan een touwtje. De staalwol steek je dan in brand en je slingert deze in het rond via het touwtje. Het versnipperen van de staalwol geeft dit effect.

              Trouwens leuk gedaan!!

              Mvg,
              Elien
              Elien inderdaad zo is het gegaan.

              Oorspronkelijk geplaatst door jozef De Ryck Bekijk bericht
              Weerom wat bijgeleerd,en trouwens goede opname,
              Bedankt.

              En de manier dat deze foto tot zijn recht is gekomen is eigenlijk door staalwol 0 te gebruiken. Hiervan een handvol te nemen en volledig uit elkaar te rafelen en daarna in een ijzeren klopper te plaatsen. Deze klopper hangt (in mijn geval) aan een ketting (moet dit dringend veranderen).
              Het aansteken van de staalwol gebeurt met een aansteker. Dan is het gewoon de camera op bulb plaatsen en mijn remote trigger locken.
              Dan staalwol aansteken en beginnen rond draaien met die handel.
              (Enkele voorzorgen zijn aangeraden. Namelijk een pull met een kap is aangeraden, sommige dragen een veiligheidsbril ook. Ik draag een bril dus dit laat ik zo (ik weet dat het riskant is als het op mijn glazen komt) en nooit doen met droge gronden)

              Verder als het staalwol op is ben ik ongeveer in het midden gaan staan. En heeft mijn kameraad met de ledlenser mij verlicht. Terwijl ik in ja mijn gekozen pose stond.
              Zo is het geheel tot zijn recht gekomen.

              Ik zal later wel nog enkele shots hier plaatsen van mijn werk

              Comment


              • #8
                Re: Staalwol portret

                mooi gedaan!
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Staalwol portret

                  Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                  mooi gedaan!
                  Bedankt NoenkelMi.

                  Ik zal hier wel degelijk nog eens passeren met mijn foto's van die kids die snachts bij ons waren haha. Maar dit is voor een andere keer wel

                  Comment

                  Working...
                  X