Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help welke lens?

    Ik weet niet wat te kiezen, twijfel tussen de Canon 35-350/3,5-4,5
    EF L USM, de sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS, en de Sigma 50-500mm.
    Waarvoor zou ik de lens gebruiken, sport, natuur en safari in afrika.
    Dus ik denk dat ik best een alround lens neem niet?
    Heb nu gewoon standaard 35-70mm van canon en 100-300mm zonder usm van canon en ben daar niet tevreden van. Stelt zeer traag scherp!
    Kan iemand mij wat raad geven?
    Bedankt
    www.knfotostudio.be

  • #2
    De 35-350L is een 3.5-5.6!

    De 80-400 zou ik er zowiezo uitlaten. Geen HSM. Gemiste kans van Sigma. Jammer, want het is de enige met een stabilisatie...

    Als het om de centen gaat zou ik de 35-350 aanbevelen. L houdt zijn waarde langer. Ook ongetwijfeld de snelste AF van de drie.

    Als het om telebereik gaat misschien de 50-500. Alhoewel; de 35-350 met TC 1.4x geeft ongeveer evenveel bereik bij evenveel licht (5.6 min één stop = 6.3). Maar toegegeven; TC's kunnen een rompslomp zijn.

    Moeilijk!



    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      f5.6 + 1 stop = f8

      Koen
      Koen
      http://stuutekeer.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Als antwoord op je vraag zou ik zeggen kies voor kwaliteit, dus geen superzoom als all-round lens, maar een stel lenzen die je toelaten te werken in comfortable omstandigheden en met een maximum aan kwaliteit. De wisseloptiek is een voordeel van DSLR toestellen dus waarom het je dan moeilijk maken om te trachten alles met 1 lens te doen. En het is natuurlijk niet te hopen maar veronderstel dat er dan aan die ene lens net is iets miskomt als je op reis bent. Dan maar zonder beelden naar huis ?
        Onder de term een all-round lens versta ik een lens die het meest op de camera zit.

        Daar koos ik voor de Canon 28-70 mm F2,8 L USM ( is een fantastische lens en héél scherp)
        Als groothoek zoom de Canon 17-40 F4 L USM ( tamelijk licht in gewicht en toch nog inzetbaar als all-round lens maar met iets minder tele, is een zoom van groothoek tot net iets voorbij de standaardlens rekening houdende met een cropfactor van 1.6)
        De lens voor sport en evennementen Canon 70-200 F2,8 L USM enorm scherpe lens zeer geschikt voor indoor sport.

        Met deze drie lenzen kan je al héél veel doen want je heb dan een bereik van 17 tot 200 mm in zeer goede kwaliteit.

        Als extra koos ik dan nog voor een Canon 50 mm F1.4 USM het standaard objectief héél lichtsterk en héél scherp.Licht in gewicht, voor de dagen dat je niet met alles wenst te sleuren, deze lens op je body en weg zonder tas of statief.




        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Originally posted by Digipics357
          Als antwoord op je vraag zou ik zeggen kies voor kwaliteit, dus geen superzoom als all-round lens, maar een stel lenzen die je toelaten te werken in comfortable omstandigheden en met een maximum aan kwaliteit. De wisseloptiek is een voordeel van DSLR toestellen dus waarom het je dan moeilijk maken om te trachten alles met 1 lens te doen. En het is natuurlijk niet te hopen maar veronderstel dat er dan aan die ene lens net is iets miskomt als je op reis bent. Dan maar zonder beelden naar huis ?
          Onder de term een all-round lens versta ik een lens die het meest op de camera zit.

          Daar koos ik voor de Canon 28-70 mm F2,8 L USM ( is een fantastische lens en héél scherp)
          Als groothoek zoom de Canon 17-40 F4 L USM ( tamelijk licht in gewicht en toch nog inzetbaar als all-round lens maar met iets minder tele, is een zoom van groothoek tot net iets voorbij de standaardlens rekening houdende met een cropfactor van 1.6)
          De lens voor sport en evennementen Canon 70-200 F2,8 L USM enorm scherpe lens zeer geschikt voor indoor sport.

          Met deze drie lenzen kan je al héél veel doen want je heb dan een bereik van 17 tot 200 mm in zeer goede kwaliteit.

          Als extra koos ik dan nog voor een Canon 50 mm F1.4 USM het standaard objectief héél lichtsterk en héél scherp.Licht in gewicht, voor de dagen dat je niet met alles wenst te sleuren, deze lens op je body en weg zonder tas of statief.





          Hallo Jeff,

          Is de 28-70mm F2.8 L USM al ergens te koop ? Vind ze nergens terug op j de hier gangbare on-line shops.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Originally posted by Pol Callens
            Originally posted by Digipics357
            Als antwoord op je vraag zou ik zeggen kies voor kwaliteit, dus geen superzoom als all-round lens, maar een stel lenzen die je toelaten te werken in comfortable omstandigheden en met een maximum aan kwaliteit. De wisseloptiek is een voordeel van DSLR toestellen dus waarom het je dan moeilijk maken om te trachten alles met 1 lens te doen. En het is natuurlijk niet te hopen maar veronderstel dat er dan aan die ene lens net is iets miskomt als je op reis bent. Dan maar zonder beelden naar huis ?
            Onder de term een all-round lens versta ik een lens die het meest op de camera zit.

            Daar koos ik voor de Canon 28-70 mm F2,8 L USM ( is een fantastische lens en héél scherp)
            Als groothoek zoom de Canon 17-40 F4 L USM ( tamelijk licht in gewicht en toch nog inzetbaar als all-round lens maar met iets minder tele, is een zoom van groothoek tot net iets voorbij de standaardlens rekening houdende met een cropfactor van 1.6)
            De lens voor sport en evennementen Canon 70-200 F2,8 L USM enorm scherpe lens zeer geschikt voor indoor sport.

            Met deze drie lenzen kan je al héél veel doen want je heb dan een bereik van 17 tot 200 mm in zeer goede kwaliteit.

            Als extra koos ik dan nog voor een Canon 50 mm F1.4 USM het standaard objectief héél lichtsterk en héél scherp.Licht in gewicht, voor de dagen dat je niet met alles wenst te sleuren, deze lens op je body en weg zonder tas of statief.





            Hallo Jeff,

            Is
            al ergens te koop ? Vind ze nergens terug op de hier gangbare on-line shops.

            Groetjes,
            Pol.
            De 28-70mm F2.8 L USM schijnt vervangen door de 24-70mm 2.8 L USM.

            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              De 28-70mm F2.8 L USM schijnt vervangen door de 24-70mm 2.8 L USM.

              Pol.
              Hallo Pol, ik heb ook niet gezegd dat ik de lens nieuw kocht hé. Ze is inderdaad vervangen door de 24-70, maar spijtig genoeg heeft deze lens niet de scherpte van de 28/70 daarom koos ik voor de 28/70 het groothoekbereik compenseer ik wel met de 17-40.
              Tweedehands kom je de lens wel tegen hoor, en dan is het de moment om kopen. Zo koos ik ook bewust voor de 300mm F4 L USM te kopen inplaats van de nieuwe IS versie die tegenwoordig alleen nog verkrijgbaar is. Maar net zoals met de vorige lens is de oude scherper dan de nieuwe.


              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Met L lenzen zit je sowieso goed. Heb zelf de 17-40mm en de 35-350mm en ben van beide tevreden. Als je je beperkt tot één all-round lens ben je het voordeel van verwisselbare lenzen kwijt, maar anderzijds zijn er omstandigheden (ik denk daarbij aan een stoffige safari!) waarbij je de lens misschien beter niet verwisselt! Aan alles zijn voor- en nadelen hé.
                http://www.demetrius.be
                Canon EOS 10D with battery grip + the following Canon EF USM lenses: 17-40mm f4,0 L | 50mm f1,4 | 28-135mm f3,5-5,6 IS | 35-350mm f3,5-5,6 L | 100mm f2,8 Macro

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Digipics357
                  Ze is inderdaad vervangen door de 24-70, maar spijtig genoeg heeft deze lens niet de scherpte van de 28/70 daarom koos ik voor de 28/70
                  Sorry Jeff, ik stel het omgekeerde vast. de 24-70 klopt de 28-70 op zowat elk brandpunt - tenminste dat was zo met de exemplaren die ik testte. Toegegeven, het heeft vier exemplaren en een service-bezoek gekost om een correct focussende 24-70L te vinden...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Is de Canon 35-350mm een draaizoom of een schuiflens?
                    Is de 100-400mm niet beter met beeldstabilisatie?
                    www.knfotostudio.be

                    Comment


                    • #11
                      Killerke, je hebt niet gezegd welke camera je met die lenzen gebruikt. Ik zal dan maar veronderstellen dat je een gewonde filmcamera hebt.
                      Als je gaat voor optische kwaliteit, ga dan onmiddellijk voor de 80-400 Sigma, maar omdat je graag een lens hebt die snel scherpstelt, wordt dat de 100-400 L van Canon. Die is USM: razendsnelle scherpstelling.
                      Als je gaat voor veelzijdigheid, ga dan voor de 35-350 L, maar weet wel dat die nu vervangen wordt door een 28-300 L (mijns inziens nog een tikkeltje veelzijdiger én heeft IS!)
                      Vergeet ook niet de 70-300 DO IS. Dat is een nieuwe lens die kortelings op de markt zal gebracht worden (nog geen datum bekend). Door het gebruik van DO-lenzen (google eens) wordt die lens heel klein en licht. Verwachte prijs: ergens rond 1400€...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Sorry Jeff, ik stel het omgekeerde vast. de 24-70 klopt de 28-70 op zowat elk brandpunt - tenminste dat was zo met de exemplaren die ik testte. Toegegeven, het heeft vier exemplaren en een service-bezoek gekost om een correct focussende 24-70L te vinden...
                        Misschien heb ik een bijzonder exemplaar, maar werkelijk de lens is ongelooflijk scherp. Klopt een nikon 28-70 F2,8 en klopt ook mijn 50mm F1,4 . Langs de andere kant ben ik blij te horen dat je problemen eindelijk opgelost zijn met deze lens.


                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Ik gebruik een Canon 10d en de 28-300 met is van canon is wel veel duurder dus dat is gn optie voor mij.

                          killer
                          www.knfotostudio.be

                          Comment

                          Working...
                          X