Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic dmc fz 150 versus canon sx 40 hs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic dmc fz 150 versus canon sx 40 hs

    De titel zegt al genoeg .......ik ben in het bezit van een 40 d met allerlei lenzen maar zou graag
    een iets wat compacter toestel ernaast willen hebben.
    Ik heb na lang zoeken mijn lijstje ingekort tot 2 toestellen.
    Maar zoals iedereen weleens twijfel ik nu hèèl erg hard welke van de 2 ik zou kopen.
    De fz is ietsje duurder maar je krijgt er een beter display ...een aparte zoomknop op de lens en een snellere AF mee.
    De sx 40 heeft dan weer vèèl meer zoombereik.
    Ik heb in een ver verleden aleens een panasonic gehad en was daar erg tevreden over.
    Ook nu neig ik een klein beetje naar de panasonic ondanks ik al een hele tijd canon bezit.
    Ik weet dat jullie nu gaan vragen wat ik wil doen met het toestel ......wel ....ik wil hem gewoon gebruiken op uitstapjes met het gezin , familiefeestjes en om mee te filmen zodat ik niet altijd 2 toestellen moet meenemen.
    Voor het echte werk (portret,macro enz) gebruik ik mijn huidige canonset.
    Wie heeft er praktijkervaring met deze 2 cameras?

  • #2
    Re: panasonic dmc fz 150 versus canon sx 40 hs

    Als ik van u was zou ik nog even wachten op de panasonic FZ200 die komt binnen een weekje uit....heeft dezelfde optische zoom alleen een 2.8F over het gans bereik....

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: panasonic dmc fz 150 versus canon sx 40 hs

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Als ik van u was zou ik nog even wachten op de panasonic FZ200 die komt binnen een weekje uit....heeft dezelfde optische zoom alleen een 2.8F over het gans bereik....

      Grtz

      Templar
      ja klopt ....maar heb vernomen dat ie 200 € duurder is dan de fz 150 ......gaat ie dat echt waard zijn?
      Deze is trouwens al te koop hoor.

      Comment


      • #4
        Re: panasonic dmc fz 150 versus canon sx 40 hs

        Volgens mij is hij het zeker waard.....vooral door de 2.8f over geheel het bereik.

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment

        Working...
        X