Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)




    Op vraag van Michel de normaalste foto van de 5 verschillende belichte foto's (wel bewerkt tot toonbaar)

    Last edited by Tigor; 26 augustus 2012, 11:22.
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

  • #2
    Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

    ik vind het knap gedaan, maar de perspectiefkenners zullen hier wel iet op aan te merken hebben, denk ik
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

      leuke opname maar ik zie hier geen meerwaarde in HDR
      groetjes,
      biebel

      Comment


      • #4
        Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        ik vind het knap gedaan, maar de perspectiefkenners zullen hier wel iet op aan te merken hebben, denk ik
        ik plaats mezelf niet in het rijtje van de perspectiefkenners, maar ik vind als je zo'n beeld maakt moet je perspectief niet 90 maar 100% correct zijn. Hier staat of valt alles mee bij dit soort architectuurfoto's. Je kan het vergelijken met een horizon die niet 100% horizontaal staat bij een foto van een landschap. Het verticaal perspectief kan hier nog een paar mm rechter getrokken worden. Los daarvan vind ik de zwarte gradient rond het kader niet mooi.
        “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

        Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

          Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
          ik plaats mezelf niet in het rijtje van de perspectiefkenners, maar ik vind als je zo'n beeld maakt moet je perspectief niet 90 maar 100% correct zijn. Hier staat of valt alles mee bij dit soort architectuurfoto's. Je kan het vergelijken met een horizon die niet 100% horizontaal staat bij een foto van een landschap. Het verticaal perspectief kan hier nog een paar mm rechter getrokken worden. Los daarvan vind ik de zwarte gradient rond het kader niet mooi.
          mee eens en niets aan toe te voegen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

            Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
            ik plaats mezelf niet in het rijtje van de perspectiefkenners, maar ik vind als je zo'n beeld maakt moet je perspectief niet 90 maar 100% correct zijn. Hier staat of valt alles mee bij dit soort architectuurfoto's. Je kan het vergelijken met een horizon die niet 100% horizontaal staat bij een foto van een landschap. Het verticaal perspectief kan hier nog een paar mm rechter getrokken worden. Los daarvan vind ik de zwarte gradient rond het kader niet mooi.
            Ben het hier voor 110 % mee eens, vooral ook met de zwarte rand.....
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

              Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
              ik plaats mezelf niet in het rijtje van de perspectiefkenners, maar ik vind als je zo'n beeld maakt moet je perspectief niet 90 maar 100% correct zijn. Hier staat of valt alles mee bij dit soort architectuurfoto's. Je kan het vergelijken met een horizon die niet 100% horizontaal staat bij een foto van een landschap. Het verticaal perspectief kan hier nog een paar mm rechter getrokken worden. Los daarvan vind ik de zwarte gradient rond het kader niet mooi.
              Aaaaaaah!!! Ik word gek van dat perspectief Ik heb zitten zwoegen en zweten om het zo goed mogelijk te krijgen, jullie hadden het origineel eens moeten zien Ik denk dat één van de moeilijkheden ligt aan het feit dat ik op een laptop werk. Het perspectief ziet er telkens weer anders uit wanneer ik mijn scherm beweeg. Een vraagje aan de perspectiefexperts Zetten jullie het perspectief goed op het zicht van die rasters of is er een beter truukje?

              De zwarte rand was een probeersel, niet goed dus, zal het verwijderen als ik weer wat aan het perspectief gesleuteld heb,

              Tigor
              Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

              Comment


              • #8
                Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

                Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
                Aaaaaaah!!! Ik word gek van dat perspectief Ik heb zitten zwoegen en zweten om het zo goed mogelijk te krijgen, jullie hadden het origineel eens moeten zien Ik denk dat één van de moeilijkheden ligt aan het feit dat ik op een laptop werk. Het perspectief ziet er telkens weer anders uit wanneer ik mijn scherm beweeg. Een vraagje aan de perspectiefexperts Zetten jullie het perspectief goed op het zicht van die rasters of is er een beter truukje? ...
                Wanneer je goed frontaal hebt gefotografeerd heb je nog maar met twee dingen te maken:
                1. Verticaal over het midden goed recht zetten.
                2. perspectiefcorrectie uitvoeren op raster en controleren op zicht.

                Meer truukjes gebruik ik niet.

                Staat het front niet evenwijdig met de achterwand van de camera dan is punt 1 nog belangrijker.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Wanneer je goed frontaal hebt gefotografeerd heb je nog maar met twee dingen te maken:
                  1. Verticaal over het midden goed recht zetten.
                  2. perspectiefcorrectie uitvoeren op raster en controleren op zicht.

                  Meer truukjes gebruik ik niet.

                  Staat het front niet evenwijdig met de achterwand van de camera dan is punt 1 nog belangrijker.
                  Bedankt, maar wat bedoel je met verticaal over het "midden" goed recht zetten?
                  Heb de 5 foto's zonder statief genomen, was tijdens een niet foto-uitstapje
                  Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
                    ...... of is er een beter truukje?



                    Tigor
                    Gewoon het gratis progje ShiftN downloaden en dit doet alles voor jou zonder veel poespas.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
                      Bedankt, maar wat bedoel je met verticaal over het "midden" goed recht zetten? ...
                      Zoek een verticaal onderdeel in de foto zo dicht mogelijk bij het midden
                      en roteer de foto dusdanig dat die lijn echt verticaal komt te staan.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

                        Er zijn waarschijnlijk 1001 softwareprogramma's waar je dit mee kan doen maar ik werk met photoshop en doe het op deze manier.
                        “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                        Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

                          Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
                          Er zijn waarschijnlijk 1001 softwareprogramma's waar je dit mee kan doen maar ik werk met photoshop en doe het op deze manier.
                          Inderdaad, het kan ook ingewikkeld.
                          Maar het geeft een vreemde uitrekking aan de bovenrand en laat het
                          optisch de hoogte krimpen.

                          In PS-Element doe ik het met het filter "Correct camera distortion".
                          Daarin kan je roteren, horizontale- en verticale perspectiefcorrecties
                          uitvoeren alsook de lensvertekening (ton- of kussenvormig) corrigeren.
                          Mijn voorkeur, ook al geeft deze wat randverlies.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

                            mooi resultaat van je bewerking !!
                            The future brings my best photo. Time is on my side.
                            Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Huis in Porcheresse (HDR met 5 opnamen)

                              de HDR vind ik knap gedaan
                              de perspectiefcorretie is idd niet altijd makkelijk,
                              maar de aanhouder wint!
                              mvg. Hans
                              Alleen mensen met fantasie,
                              hebben oog voor de werkelijkheid.
                              Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

                              Comment

                              Working...
                              X