Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    Deze partyfotograaf gebruikt z'n flash off camera met cord of wireless.
    Zou dit aan te raden zijn, en zijn er nog partyfotografen hier die dit doen?

    Of zou dit wat belachelijk overkomen?
    Zou een Gary Fong lightsphere erop aan te raden zijn ipv zo'n simpel kapje die niet veel effect heeft?

  • #2
    Re: Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

    Waarom denk je dat een Gary Fong meer effect heeft? Die fong doet ook niet meer dan het licht verspreiden.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

      bij party fotografie... flits je makkelijkst gewoon rechtdoor, en zorg je dat je shutterspeed voor een mooi background effect zorgt... garry fongs zijn eerder voor recepties, maar daar kan je even goed voor bouncen op 't plafond of de muur... je hebt dus nieks nodig... wireless is fun als je een assistent hebt die een softbox vasthoudt...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

        Ok, omdat die ervaren partyfotgraaf in de video zei dat hij mooiere fotos bekomt off camera, hij houd z'n flash hoger of lager.

        Ook hier staat dit : http://www.picturecorrect.com/tips/e...b-photography/
        "you can experiment by holding your flashgun in one hand and the camera in another and you will notice the difference in the way people are lit as you move the flashgun to the left, right or even above your camera"

        Ik weet dat je veel van belichting kent Koen en workshops geeft, maar misschien dat dit specifiek iets aan partyphotography is.
        Velen gebruiken wel voor het gemak hun flits on camera.

        Welke lenzen zou ik meenemen op een 5D MKII, ik heb de keuze tussen de 15 2.8 Fisheye / 17-40 f4L / 35 1.4L / 85 1.8 / 135L.
        Dacht aan 15 2.8 FE / 17-40L / 85 1.8 ?

        Eerst dacht ik dat de 35L goed zou zijn wegens f1.4, maar partyfotografie is toch met flits dus geen lowlight voordeel.
        Meestal trek je een groep mensen dus toch minstens f4 nodig voor meer scherpte, dus f1.4 minder interessant voor evt bokehshots.
        Last edited by CanonYouCan; 25 augustus 2012, 08:51.

        Comment


        • #5
          Re: Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

          15 en de 17-40 kom je al een heel eind mee.
          Ik flits ook recht vooruit omdat je het beeld moet kunnen bevriezen met een sluitertijd van 1/10 a 1/30 (om genoeg omgevingslicht te vangen). Diafragma dat ik gebruik is meestal f4.

          Ik zag echter een bekende partyfotograaf bezig en zag dat hij zijn flitskop op 45° had staan met een difussorkapje erop.
          Ik ga het de volgende maal ook eens proberen om te zien wat het verschil is.
          En uiteraard niet vergeten om de flitser op 2de gordijn te zetten.
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

            Thnx, ik zag net dat de off-camera cord wel 2e gordijn ondersteunt, maar een zender ontvanger niet, ik zal zo'n cord eens testen om vanaf boven/onder/zijkant te flitsen.
            De Garry Fong lightsphere zal ik misschien eens testen daar die meer licht verspreid dan een simpele diffusor cap.

            Sommigen werken liever manueel dan met ETTL op hun flitser, omdat ETTL de verschillende belichtingen moeilijk kan inschatten in een club, met lichten die constant veranderen.
            Misschien dat ik ook m'n 85 1.8 meeneem indien meer bereik nodig, met 3 lenzen (ondanks compact) is al minder comfortabel om mee rond te lopen, daar ik geen tas meeneem.

            Hier staan heel wat interessante tips : http://www.nightclubphotography.tv/
            Last edited by CanonYouCan; 25 augustus 2012, 13:32.

            Comment


            • #7
              Re: Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Ok, omdat die ervaren partyfotgraaf in de video zei dat hij mooiere fotos bekomt off camera, hij houd z'n flash hoger of lager.

              Ook hier staat dit : http://www.picturecorrect.com/tips/e...b-photography/
              "you can experiment by holding your flashgun in one hand and the camera in another and you will notice the difference in the way people are lit as you move the flashgun to the left, right or even above your camera"
              Da's meestal waar, doch erg vermoeiend!! telkens die flash houden...

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht

              Ik weet dat je veel van belichting kent Koen en workshops geeft, maar misschien dat dit specifiek iets aan partyphotography is.
              Velen gebruiken wel voor het gemak hun flits on camera.
              ik zet de flits bij parties boven op de camera... flits recht-toe-recht-aan, met lange sluitertijd zodat ik de achtergrond interessant kan maken, eventueel door de camera te bewegen...

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Welke lenzen zou ik meenemen op een 5D MKII, ik heb de keuze tussen de 15 2.8 Fisheye / 17-40 f4L / 35 1.4L / 85 1.8 / 135L.
              Dacht aan 15 2.8 FE / 17-40L / 85 1.8 ?

              Eerst dacht ik dat de 35L goed zou zijn wegens f1.4, maar partyfotografie is toch met flits dus geen lowlight voordeel.
              Meestal trek je een groep mensen dus toch minstens f4 nodig voor meer scherpte, dus f1.4 minder interessant voor evt bokehshots.
              op een full frame gebruik ik gewoon een 24-70mm, zodat ik op de meeste situaties kan inspelen...


              Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
              15 en de 17-40 kom je al een heel eind mee.
              Ik flits ook recht vooruit omdat je het beeld moet kunnen bevriezen met een sluitertijd van 1/10 a 1/30 (om genoeg omgevingslicht te vangen). Diafragma dat ik gebruik is meestal f4.

              Ik zag echter een bekende partyfotograaf bezig en zag dat hij zijn flitskop op 45° had staan met een difussorkapje erop.
              Ik ga het de volgende maal ook eens proberen om te zien wat het verschil is.
              En uiteraard niet vergeten om de flitser op 2de gordijn te zetten.
              twee mogelijkheden...

              ofwel weet die fotograaf NIET wat hij doet en heeft hij dit gewoon afgekeken van een andere fotograaf...
              ofwel weet hij heel goed wat hij doet en gebruikt hij die 45° enkel wanneer mogelijk, bijvoorbeeld: er is een wit plafond waar hij op wil bouncen en hij wil dat licht achter het model laten bouncen... en tegelijk wil hij ook wat licht via de bounce-cap naar de persoon sturen...

              echter, vaak zie je dat ook professionele fotografen NIET weten hoe het werkt en zelfs die 45° in open lucht gebruiken... ik vermoed dat ze dan op de sterren willen bouncen...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Partyfotografie met 580EXII off camera ??? (zie video)

                Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                http://www.youtube.com/watch?v=7NEmufNi70w
                Of zou dit wat belachelijk overkomen?
                Over belachelijk gesproken... heb ik een keer in een bedrijfsfeestje deze uitgehaald:


                Ik heb ongelofelijk leuke gezicht expressies en een stijve arm aan overgehouden.
                Hier zie je het resultaat:
                http://www.gerardmaas.net/2010/07/light-this-party

                Party of geen party, de basis "lemma" van de strobisten is van toepassing: licht komende van dezelfde richting (as en hoogte) van de lens komt onnatuurlijk over.

                Ik heb dikwijls een extension arm (http://www.lastolite.com/extending-handles.php) met een mini-softbox gebruikt om de flits uit de camera te halen en toch mobiel te kunnen zijn.

                -groetjes, Gerard.
                "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
                Blog: www.gerardmaas.net
                Port: www.gerardmaas.com

                Comment

                Working...
                X