Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TTV-probeerseltje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TTV-probeerseltje

    Een poging tot TTV-fotografie. Foto is genomen door de zoeker van een oude Duaflex-camera van Kodak. Het vuil en de randen zijn niet in photoshop toegevoegd maar komen van de zoeker van de Kodak. Ik kreeg wel het popje niet goed scherp (foto uit de hand), en omdat ik veel heb moeten bijsnijden laat zich dat wel zien. Maar toch leuk om een keer geprobeerd te hebben. Groetjes.







    85 mm - 1/60 sec - f7.1 - iso 400

  • #2
    Re: TTV-probeerseltje

    heeI Ieuk gedaan hoor, knap.

    Comment


    • #3
      Re: TTV-probeerseltje

      Heb wel moeten opzoeken wat die TTV ( Through The Viewfinder) betekende. Had er nog nooit van gehoord.
      Vind het wel iets speciaals, mooi..... dat weet ik niet.
      Doet me denken aan sommige van mijn 4000 dia's die ik onlangs gedigitaliseerd (gefotografeerd) heb. De hele oude lijken er wat op, vooral wat stof en krasjes betreft .
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: TTV-probeerseltje

        Mooi gebracht,wist dus ook niet wat,TTV betekende,gelezen bij Djivan,
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: TTV-probeerseltje

          Vind dit mooi gedaan.
          Ook dank aan Djivan voor de opzoeking.
          Heb toch een vraag over de ogen. Waarom zijn die toch zo donker?
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: TTV-probeerseltje

            Knap!
            “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

            Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: TTV-probeerseltje

              verrassend leuk..

              Comment


              • #8
                Re: TTV-probeerseltje

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Heb toch een vraag over de ogen. Waarom zijn die toch zo donker?
                Dit ligt aan de bewerking die ik eraan gegeven heb. Wilde een retrobewerking maken via photoshop doch dat is me niet niet gelukt. Heb dan gewoon één van de beschikbare bewerkingen in Lightroom genomen. Deze bewerking heeft het lichaam van het popje een stuk lichter gemaakt, waardoor de ogen zo opvallen.


                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Vind het wel iets speciaals, mooi..... dat weet ik niet.
                Ik vind het zelf ook niet spectaculair, maar denk wel dat er mensen zijn die mooie TTV-foto's kunnen maken. De nabewerking zal de foto mogelijk ook maken of kraken.

                Comment


                • #9
                  Re: TTV-probeerseltje

                  Een speciale zonder meer, zal nog een paar keer moeten komen kijken!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: TTV-probeerseltje

                    <<heel speciaal en knap gedaan
                    Moet je nog is laten zien en uitleggen hoe je dat hebt klaar gespeeld Jurgen
                    Groetjes
                    Luc
                    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                    Comment

                    Working...
                    X