Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY Flits diffuser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DIY Flits diffuser

    Beste allen

    Mogelijk zit deze thread fout, alvast m'n excuses in dat geval.

    Vandaag ben ik, in thema van de productieve blokpauze, een flitsdiffuser beginnen maken.
    Maar zoals elk projectje heeft ook dit zijn moeilijkheden en ik dacht dat jullie me wel konden helpen!



    Het gaat vooral om het bevestigingssysteem; de traditionele bouncers werken met velcro maar ik betwijfel of het homemade even langdurig zal zijn, dus dacht ik aan een of ander schuif- en/of kliksysteem, maar ik ben er niet helemaal uit....

    Ook twijfel ik nog over wat ik op de voorkant zou plaatsen; een stukje wit textiel? Of het soort materiaal dat ze voor echte lightboxen gebruiken?



    Laatst nog: verf ik de binnenkant wit? Of bekleed ik deze met zilverpapier of dergelijke?

    Alvast bedankt voor alle input,
    Michiel

  • #2
    Re: DIY Flits diffuser

    koop zoiets op de markt... amper 10€ en veel lichter handiger, opvouwbaar... en zowiezo geven dergelijke softboxen een erg mager resultaat... als je een softbox wilt... denk er dan aan dat de grote (vanaf 40cm X 40cm) van de lichtbron belangrijk is... click

    softbox1

    softbox2
    Last edited by d_oracle; 23 augustus 2012, 12:57.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: DIY Flits diffuser

      Dit is geen DIY voor de fotografie of goedkoopte, maar bezigheidstherapie.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: DIY Flits diffuser

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        koop zoiets op de markt... amper 10€ en veel lichter handiger, opvouwbaar... en zowiezo geven dergelijke softboxen een erg mager resultaat... als je een softbox wilt... denk er dan aan dat de grote (vanaf 40cm X 40cm) van de lichtbron belangrijk is... click

        softbox1

        softbox2
        Bedankt voor je reactie, d_oracle.

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dit is geen DIY voor de fotografie of goedkoopte, maar bezigheidstherapie.
        Aan dergelijke projecten beleef ik plezier en krijg ik meer inzicht in het gebruik en de functionaliteit van flitsers en diffusers. Ik besef goed genoeg dat ik er voor weinig geld op de kop kan tikken maar daar zit geen uitdaging in.
        Ik heb dit uit mijn oorspronkelijke bericht gelaten omdat ik niet agressief wou overkomen maar blijkbaar zijn er toch nog wijsneuzen actief, helaas.

        Comment


        • #5
          Re: DIY Flits diffuser

          krijg het idee dat je constructie erg zwaar is??!! Ik zou er in ieder geval nooit voor kiezen zoiets van hout te maken
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment

          Working...
          X