Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300D gebruikers

    Ik ken de camera, met zijn tekortkomingen, maar wat is er nu ondertussen al echt werkende door middel van de "hacks"?
    Ik hoop:
    CF beveiliging, ik durf fotos te trekken zonder kaart!!
    AF loskoppeling van de shooting mode
    Flitscompenstaie op de camer, ipv de dure 550ex (eigenlijk te duur voor dergelijke body)
    Bedankt voor uwen tijd!!
    Rudy


  • #2
    Voor zover ik weet is er een Russische krack die flitsbelichtingscompensatie en zo doet. Geen CF beveiliging, geen AF-prekeuze.
    In elk geval zou ik er mij niet aan wagen om een toestel dat zoveel geld gekost heeft zone krack er op te zetten...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Ik zou er eerlijk gezegd nog niet aan denken om een toestel te kopen waarbij je zelf de af mode niet kan kiezen. Mijn mening hee. Met alle respect voor die van de anderen.

      Comment


      • #4
        Voor Tom: ik weet niet of je sportfotograaf bent of niet, maar mi. is het al of niet kunnen instellen van de AF mode zwaar overschat. Bij mij staat die sowieso altijd op Ai-modus. Daar lig ik dus niet wakker van...
        Wat mij veel meer stoort aan de 300D (maar ook aan de 10D en a fortiori aan de Nikon D70 is dat er geen zoeker op zit die naam waardig (zone kleine zoeker!) Schandalig gewoon!
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Originally posted by MarcFoto
          (zone kleine zoeker!) Schandalig gewoon!
          Tja, de crop factor heeft zo zijn nadelen. Ik geloof dat het technisch mogelijk is om de zoeker groter te maken, maar dat hij dan aan helderheid verliest. Je kan ook een hoekzoeker met vergroting gebruiken - iets wat bij macro vaak wordt gebruikt. Of misschien is de allerbeste oplossing "gewoon" een 1Ds kopen.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            hallo rudy,
            heb de laatste rus hack er op staan en ik moet zeggen
            cf beveiliging werkt
            flitscompensatie werkt
            AF zou werken in de volgende
            en er zij nog andere instellingen die werken, beina een FULL 10d
            Groetjes Cy.
            lidnummer:BD0234BE
            een Canon 20d met sigma 18-125 + een canon 100-400 IS en een canon A 75

            Comment


            • #7
              whaaw, ze gaan er nog geraken

              Originally posted by cy
              hallo rudy,
              heb de laatste rus hack er op staan en ik moet zeggen
              cf beveiliging werkt
              flitscompensatie werkt
              AF zou werken in de volgende
              en er zij nog andere instellingen die werken, beina een FULL 10d

              Comment


              • #8
                Originally posted by cy
                bijna een FULL 10d
                Ik vraag mij af wanneer er nu eindelijk een Russische software hack komt om van de 10D een FULL 1DS te maken.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Zo zie je maar..
                  Canon, toch weer een fijn stukske camera, en ik ben er zeker van dat je met een 300d even goede beelden maakt dan met de andere 6 mpixel dslr toestellen, of het nu de nieuwste Nikon is, of de oude Canons.
                  eerlijk, ik heb even de d70 overwogen, maar op gebied van lenzen verkies ik toch weer Canon.
                  Maar ik ken er nog al die terug komen naar de Canon stal!!

                  Comment


                  • #10
                    Niks van aantrekken Rudy hij is gewoon weer aan het "trollen".

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rudy
                      Zo zie je maar..
                      Canon, toch weer een fijn stukske camera, en ik ben er zeker van dat je met een 300d even goede beelden maakt dan met de andere 6 mpixel dslr toestellen, of het nu de nieuwste Nikon is, of de oude Canons.
                      eerlijk, ik heb even de d70 overwogen, maar op gebied van lenzen verkies ik toch weer Canon.
                      Maar ik ken er nog al die terug komen naar de Canon stal!!

                      Je hebt het over den Tomster vermoed ik. We laten hem best eens zélf zijn verhaal doen. Er moet een reden zijn waarom hij terug naar Canon gaat hee. Zo'n beslissing neem je niet zomaar.

                      Wat betreft de hack; ook ik draai de laatste versie. Ik had hem nodig om te kunnen schieten in RAW+JPEG fine (normaal enkel RAW+JPEG standaard).

                      De CF-lock zit erop, FEC ook. Vrije AF-keuze nog niet, maar naar 't schijnt zou de hacker zelf hebben verklaard dat dat "de volgende stap" wordt. Phil Askey heeft echter verboden om nog over de hacks te spreken op dpreview. Dus het nieuws sijpelt nu iets trager door...
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Awel ja, ik heb het Nikon avontuur even gewaagd.
                        En ga dus terug naar de oude stal (letterlijk want het wordt de D30 terug, tot er iets "1D-achtig" komt voorbijvliegen deze zomer)

                        Waarom de D30 ?
                        Prijs/kwaliteit momenteel de beste koop tweedehands. Mooie beeldjes "right out of cam", een mooi(e) kleurenpalet/look in de foto's (ik ben niet de enige die dat vind), een bugvrije cam, een cam met weinig of geen compatibiliteitsproblemen.

                        Nadelen : tja, 'slechts' 3MP, voor zover dat een nadeel is, iets tragere af, low light af is terrible (weet ik, maar er zijn workarounds).

                        Waarom dan geen 300D zullen sommige vragen ? Ik vind em persoonlijk niet lekker in de hand liggen dus voel me er niet goed bij. Er zijn eveneens andere redenen waarom ik de D30 verkies, maar die zullen wel bekend zijn denk ik (zijn de meer algemene "bezwaren").

                        Waarom ga ik terug naar Canon in het algemeen ?
                        Ik vind persoonlijk de kleuren van Canon beter (en niet alleen de D1 heeft dit hoor, alle Nikons hebben dat probleem, als je het een probleem moet/mag noemen tenminste) voor mij), de Canon plaatjes bevallen mij (veel) meer. En ik ga Jochen hier bijtreden, het lensaanbod van Canon in tele is gewoon veel uitgebreider.

                        Aan de andere kant kan Canon wel es een puntje zuigen aan de build quality en de totale layout van de Nikon D1/D2 reeks. Om het gebruikersgemak van de Nikon body "af te leren" zal wel wat tijd nodig zijn.

                        VOOR ALLE DUIDELIJKHEID : IK WENS MIJ HIER NIET PRO OF CONTRA NIKON/CANON OP TE STELLEN. HET GAAT HIER OM EEN PERSOONLIJKE MENING EN DE MANIER WAAROP IK GRAAG MIJN FOTO'S HEB DUS AUB MENSEN DOE NIET ZOALS SOMMIGEN HIER (ZOWEL CANONIANS ALS NIKONIANS) EN BEGIN NIET TE FLAMEN.

                        Comment


                        • #13
                          Hallo allemaal,

                          Doordat mijn 300D nog redelijk nieuw is blijf ik nog even van hackjes af omdat ik dan direct mijn garantie kwijt zal zijn.

                          Mogen we niet van Canon verwachten dat Canon zelf met een Firm-update komt?

                          Groet,
                          Don
                          Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                          http://dosaas.myjalbum.net

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Don_Rietbroek
                            Hallo allemaal,

                            Doordat mijn 300D nog redelijk nieuw is blijf ik nog even van hackjes af omdat ik dan direct mijn garantie kwijt zal zijn.

                            Mogen we niet van Canon verwachten dat Canon zelf met een Firm-update komt?

                            Groet,
                            Don
                            Neen. Nog nooit voor een Japans bedrijf gewerkt? Een firmware uitbrengen die de "specs" van het toestel verandert zou voor hen zoveel zijn als toegeven dat ze een fout hebben gemaakt mbt. de initiële marktpositionering van de 300D.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #15
                              Check,

                              Dan vind ik herpositionering een goede optie voor Canon. Mijn inschatting is dat het ze zal helpen. Maar ja, ik werk voor een groot Nederlands-Frans bedrijf en zal er geen invloed op hebben.

                              Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                              http://dosaas.myjalbum.net

                              Comment

                              Working...
                              X